• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4692 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۴ تير

فيلم «موريانه» محصول ايران در ايتاليا اكران شد

دوستداران «پارك ژوراسيك» همچنان اميدوار

انتشار آلبومي از آوازهاي افشاري و بيات ترك

يك تهيه‌كننده و ناشر قديمي موسيقي در تشريح تازه‌ترين فعاليت‌هاي خود از انتشار تازه‌ترين آلبوم يكي از استادان موسيقي ايراني و انتشار شماره جديد فصلنامه ماهور خبر داد. محمد موسوي، مدير موسسه فرهنگي و هنري «ماهور» از قديمي‌ترين ناشران موسيقي كشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه‌ترين فعاليت‌هاي اين موسسه گفت: براساس آخرين برنامه‌ريزي‌ها، آلبوم «رديف آوازي» شامل آواز افشاري و بيات ترك به هنرمندي حاتم عسگري‌فراهاني و نوازندگي غلامحسين بيگجه‌خاني پيش روي مخاطبان قرار گرفته است. او درباره توضيحاتي كه پيرامون اين آلبوم در دسترس مخاطبان قرار گرفته، بيان كرد: در مقايسه با آوازهاي متداول كه در آنها معمولا با انتخاب يك غزل، گوشه‌هاي اصلي يك دستگاه يا آواز، همراه با ابيات آن خوانده مي‌شوند، آوازهاي افشاري و بيات ترك كه در اين مجموعه مي‌شنويد هم در تعدد و تنوع گوشه‌هاي خوانده‌شده و هم در انتخاب اشعار در اوزان مختلف شعري متفاوت هستند.

اكران «موريانه» در ايتاليا

فيلم سينمايي «موريانه» به كارگرداني مسعود حاتمي و تهيه‌كنندگي غلامرضا موسوي در جديدترين حضور جهاني خود در شانزدهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم «Biogra» به نمايش گذاشته مي‌شود. به گزارش ايسنا، جشنواره Biogra كه با نگاهي متنوع به روايت‌هاي سينمايي از زندگي شناخته مي‌شود، در اين دوره به دليل محدوديت‌هاي ناشي از همه‌گيري ويروس كرونا، نمايش آثار منتخب خود را به صورت اكران آنلاين در محدوده سراسري كشور ايتاليا و سپس نمايش آنها در فضاي باز، در زماني پس از تغيير شرايط ناشي از همه‌گيري برنامه‌ريزي كرده است. «موريانه» روايتگر سفر تارا و پيمان است. زوجي جوان كه در ابتداي مسير زندگي خود قرار دارند و براي فروش ملكي قديمي به زادگاه كودكي خود سفر مي‌كنند. آنها بازيگران روايتي هستند كه مرزي با واقعيت ندارد. اين فيلم حاصل بداهه‌پردازي در فيلمنامه، بازي‌ها، ميزانسن و حتي برخورد دوربين در صحنه‌ها با سوژه است كه با پيش‌فرض‌هاي سينماي داستاني تفاوت‌هاي بسياري دارد. بنا بر اعلام دست‌اندركاران اين فيلم، در نمايش آنلاين «موريانه» در جشنواره فيلم Biogra حدود هزار بازديدكننده به مشاهده نخستين اثر سينمايي مسعود حاتمي نشستند كه نظر مثبت مخاطبان را در پي داشت. پخش و عرضه بين‌المللي «موريانه» به عهده مجموعه GlobeCSF به مديريت پوريا موسوي است.

ادامه فيلمبرداري قسمت جديد

«پارك ژوراسيك»

فيلم «دنياي ژوراسيك: قلمرو» جديدترين قسمت از سري فيلم‌هاي «پارك ژوراسيك» مرحله فيلمبرداري خود را پس از وقفه‌اي طولاني در بريتانيا از سر گرفت. به گزارش ايسنا و به نقل از ورايتي، كمپاني يونيورسال با تكذيب توقف ساخت اين پروژه سينمايي به دليل ابتلاي چند نفر از عوامل فيلم به ويروس كرونا، در بيانيه‌اي اعلام كرد هرگونه گزارشي درباره توقف توليد فيلم«دنياي ژوراسيك: قلمرو» بي‌اساس است و هم‌اكنون حدود يك هفته از آغاز فيلمبرداري مجدد فيلم مي‌گذرد. فيلم «دنياي ژوراسيك: قلمرو» در حالي كه چهار هفته از مجموع ۲۰ هفته فيلمبرداري آن طي شده بود به دليل شيوع ويروس كرونا متوقف شد و كمپاني يونيورسال در اواسط ماه ژوئن اعلام كرد با اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي در استوديو پاينوود كه هزينه‌اي حدود پنج ميليون دلار در برداشته آماده از سرگيري فيلمبرداري اين پروژه سينمايي است. «دنياي ژوراسيك: قلمرو» ششمين فيلم در مجموعه فيلم ۲۷ ساله «پارك ژوراسيك» است كه «كالين ترورو» كارگرداني آن را برعهده دارد و «كريس پرت» در كنار «برايان دالاس هاوارد»، «سم نيل»، «لارا درن»، «جف گلدبلوم» و «جاستيس اسميت» در اين فيلم بازي كرده‌اند. فيلم جديد «دنياي ژوراسيك» قرار است كمتر از يك‌سال ديگر در تاريخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ در سينماها اكران شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون