• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4692 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۴ تير

پيدا و پنهان

فروش بليت كمتر از ظرفيت هواپيما براي مقابله با كرونا

محمدي، مديركل ايستگاه تهران شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در خصوص اقدامات لازم براي جلوگيري از شيوع كرونا گفت: فروش بليت در هواپيماهاي ‌اي.تي.آر با ظرفيت ۶۵ مسافر به ۴۵ نفر، در هواپيماهاي ايرباس با ظرفيت ١٣٠ نفر به ١٠٠ نفر و در هواپيماهاي فوكر با ظرفيت ١٠٠ به ٧٠ نفر كاهش يافته است.

پشت ‌پرده «چين‌ هراسي» روزهاي اخير

رييس اتاق بازرگاني ايران و چين در خصوص چين‌هراسي گفت: عربستان و امارات غربگرا شريك اول چين در منطقه‌اند و چين شريك اول تجاري ۱۳۰ كشور دنياست. در اين شرايط براي من سوال است كه چطور ايران را از يك رابطه راهبردي ۲۵ ساله با چين مي‌ترسانند؟ مجيدرضا حريري در ادامه افزود: ما با روسيه از نظر سياسي رفيق‌تريم. اما اقتصاد ما با روسيه شبيه هم است، آنچه ما به دنيا مي‌فروشيم، روسيه هم در كنار ما فروشنده است. علت طبيعي بودن رابطه با چين همين مسائل است. طي ۴۰ سال گذشته حتي يك برنامه استراتژيك براي رابطه با چين نداشتيم. چين معمولا گزينه دوم بوده است. خودباخته غرب شديم چون چين براي ما قيافه نمي‌گيرد. او در ادامه گفت: برجام مذاكرات با چين را به حاشيه برد. چيني‌ها را از بعد برجام آزرده كرديم.

بازگشت 3 ميليارد دلار ارز از عراق

يحيي آل‌اسحاق، رييس اتاق بازرگاني ايران و عراق در خصوص بازگشت ارز صادراتي كشور عراق نيز تصريح كرد: ارز صادراتي بخش خصوصي از كشور عراق مشكلي در بازگشت آن نبوده و به ‌طور كامل بازگشته است و تنها ارز دولتي كه براي فروش برق و انرژي بوده، بازنگشته كه اين موضوع نيز با مذاكرات و موافقتنامه‌اي كه انجام شده در حال بازگشت است. رييس اتاق بازرگاني ايران و عراق افزود: ارز صادراتي عراق در سال گذشته 12 ميليارد دلار بوده كه 9 ميليارد دلار آن كامل برگشته و 3 ميليارد دلار باقيمانده مربوط به دولت است كه با توافقات انجام ‌شده در حال برگشت است.

مهلت دو هفته‌اي سازمان امور مالياتي به بانك‌ها براي ارايه اطلاعات

معاون سازمان امور مالياتي گفت: با گذشت يك سال از مهلت بانك‌ها براي ارايه تراكنش‌هاي بانكي، فرصت دو هفته‌اي براي اين امر در نظر گرفته شده است. محمود عليزاده در گفت‌وگو با شبكه خبر در مورد دريافت اطلاعات مورد نياز سازمان امور مالياتي از دستگاه‌هاي مختلف نيز گفت: بانك مركزي بايد اطلاعات تراكنش‌ها را از طريق بانك‌ها به سازمان امور مالياتي بدهد. تاكنون سعي شده، ارتباط وب سرويس برقرار شود اما هنوز موفق نشده‌ايم آن طور كه در نظر داريم، اطلاعات را در اختيار بگيريم. اين اطلاعات شامل تراكنش فعالان اقتصادي و تفكيك اطلاعاتي آنها مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون