• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4697 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

پيدا و پنهان

دولت تركيه مجوز پرواز‌هاي تهران-استانبول را لغو كرد

مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: به دليل شيوع كرونا تركيه برقراري مجدد پروازها به اين كشور را براي برخي كشورها از جمله ايران به تعويق انداخته است. رضا جعفرزاده درباره لغو پروازها به كشور تركيه كه به تازگي شروع شده، اظهار كرد: شيوع ويروس كرونا منجر به قطع پروازهاي خارجي كشورها شد و كشورها به مرور براي رفع محدوديت‎هاي خارجي به تناسب وضعيت بهداشتي و كنترل شيوع بيماري براي آغاز مجدد پروازهاي خارجي خودشان تصميماتي را اتخاد كردند. او افزود: كشور تركيه نيز اخيرا به دليل شيوع كرونا آغاز مجدد پروازها به اين كشور را براي بعضي از كشورها از جمله ايران به تعويق انداخته است. پروازهاي تهران به مقصد استانبول از 23 تيرماه برقرار شده بود.


عمر ۲۱۰۰ كاميون در كشور بيش از نيم قرن است
بر اساس گزارش سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي كشور تا پايان سال ۱۳۹۷ در مجموع ۳۵۸ هزار و ۳۲۸ دستگاه وسليه نقليه عمومي باري فعال در كشور وجود داشته كه ميانگين عمر آنها حدود ۱۷/۵ سال است. در بين اين خودروها، متوسط عمر بيش از ۸۲ هزار دستگاه (معادل ۲۳ درصد از كل خودروهاي باري كشور) بالاي ۳۰ سال بوده و حتي متوسط عمر بيش از ۲۱۰۰ دستگاه نيز بالاي ۵۰ سال بوده است. با افزايش قيمت‌ها طي دو سال اخير، در حال حاضر قيمت هر دستگاه خودروي سنگين از ۷۰۰ ميليون تومان شروع شده و به بيش از يك ميليارد تومان مي‌رسد. گفته مي‌شود اغلب مالكان خودروهاي سنگين توان خريد خودروهاي جديد را نداشته و با فرسودگي ناوگان باري عمومي، افزايش مشكلات حمل بار در كشور در سال‌هاي آتي دور از انتظار نيست.


شناسايي ۱۰۰۰ خانه خالي متعلق به يك نهاد

يك مقام مسوول وزارت راه و شهرسازي از شناسايي يك نهاد با در اختيار داشتن ۱۰۰۰ واحد خانه خالي خبر داد و گفت: فردي در تهران نيز شناسايي شده كه ۱۹۵ واحد در اختيار دارد. پروانه اصلاني با تاكيد بر اينكه، واحدهاي خالي به تفكيك استان در حال شناسايي است و شناسايي خانه‌هاي خالي و مالكيت در تهران و استان‌ها در حال انجام است، اظهار كرد: ‌به عنوان نمونه در تهران مالكي حقيقي با 195 واحد و نهادي با يك‌هزار واحد، شناسايي شده است.
 اصلاني تاكيد كرد: كساني كه احتكار و سوداگري مي‌كنند دو راه پيش‌رو دارند يا بايد واحدهاي خود را به بازار عرضه كنند و ماليات نپردازند يا چنانچه تمايل به عرضه واحدهاي‌شان ندارند، ماليات آن را بپردازند.
مديركل دفتر اقتصاد مسكن در پاسخ به اين پرسش كه به‌رغم ارايه كد رهگيري در زمان نقل و انتقال، چرا تاكنون صاحبان مالكان خانه‌هاي خالي شناسايي نشدند؟ گفت: ديوان عدالت اداري در مقطعي الزام كد رهگيري را برداشت. در عين حال، كد رهگيري معاملات جديد را نشان مي‌دهد و در خصوص معاملاتي كه در گذشته انجام شده اين كد، وجود نداشت. به همين منظور لازم بوده تا مجموعه‌اي از پايگاه داده‌هاي اطلاعاتي كه نشان‌دهنده وضعيت مالكيت، استفاده از خدمات شهري و سكونت افراد است، بررسي شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون