• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4702 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ مرداد

قهرماني پرسپوليس در سه نگاه

پرسپوليس به قهرماني عادت كرده است

رضا نوروزي مهاجم پيشين باشگاه پرسپوليس در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، درباره چهارمين قهرماني پرسپوليس در ليگ برتر گفت: پرسپوليس از زمان برانكو، تيم مقتدري بود و از همان زمان هم به برد و قهرماني عادت كرده است. با آمدن يحيي گل‌محمدي هم همين روند ادامه پيدا كرد. اين قهرماني زودهنگام نشان از اقتدار پرسپوليس دارد.

نوروزي درباره اين صحبت برانكو كه گفته بود تيمي را ساخته كه هر فردي هدايت آن را به عهده بگيرد به راحتي قهرمان ليگ برتر مي‌شود، گفت: فكر مي‌كنم اين حرف آقاي برانكو، متكبرانه بوده است. شما در فوتبال نمي‌توانيد هيچ چيزي را پيش‌بيني كنيد، ضمن اينكه يك مربي معمولي نمي‌تواند در يك تيم بزرگ نتايج خوبي كسب كند. يحيي گل‌محمدي در اين سال‌ها نشان داده كه يك مربي باهوش است و در اين فصل هم نشان داد كه لياقت مربيگري پرسپوليس را دارد.

او در ادامه گفت: پرسپوليس به همراه گل‌محمدي، در فاصله چهار هفته به پايان ليگ نوزدهم، قهرمان ليگ برتر شده است، ضمن اينكه پرسپوليس در نيم فصل دوم هيچ باختي نداشته و توانسته ركوردي رويايي را به ثبت برساند. همان‌گونه كه در ابتدا عرض كردم، برانكو نقش مهمي در پرسپوليس ايفا كرده اما نبايد اين موفقيت پرسپوليس را به پاي برانكو بنويسيم. اين قهرماني متعلق به بازيكنان پرسپوليس و كالدرون و يحيي گل‌محمدي است.

اين مهاجم پيشين فوتبال ايران درباره ليگ بيستم و شرايط گل‌محمدي و پرسپوليس در اين ليگ گفت: پرسپوليس كار سختي در ليگ بيستم خواهد داشت. تيم‌ها خودشان را براي مقابله با پرسپوليس آماده مي‌كنند و دفاع از قهرماني چهارم سخت است. هرچند فكر مي‌كنم، با حفظ اين بازيكنان و اضافه شدن چند بازيكن ديگر به پرسپوليس و رفع نواقص، اين تيم مي‌تواند مدعي قهرماني باشد.

 

قهرماني چهارم نشان از قدرت بالاي پرسپوليس دارد

علي انصاريان مدافع پيشين باشگاه پرسپوليس، در گفت‌وگو با «اعتماد»، درباره چهارمين قهرماني متوالي پرسپوليس در ليگ برتر گفت: وقتي تيمي چهار هفته زودتر قهرمان مي‌شود نشان از قدرت بالاي آن تيم دارد و شرايط مطلوبي را پشت سر گذاشته است. او در ادامه گفت: هر چند پرسپوليس قهرمان ليگ برتر شد، اما دوست داشتم كه استراماچوني هم در استقلال بود تا هيجان ليگ بيشتر شود. استقلال در زمان حضور استراماچوني، نتايج خوبي كسب كرده بود و همين موضوع به بالا رفتن كيفيت ليگ برتر كمك مي‌كرد. البته اين اتفاق چيزي از ارزش‌هاي پرسپوليس كم نمي‌كند. به هر حال پرسپوليس بازيكنان خوبي دارد و دوران آماده‌سازي خودش را هم به خوبي طي كرده و همين موضوع هم باعث شده تا چهار هفته زودتر قهرماني در ليگ را جشن بگيرد. اين مدافع اسبق باشگاه پرسپوليس، در پاسخ به اين سوال كه رفتن كريم باقري به تيم ملي، تاثيري در روند اين تيم مي‌گذارد؟ گفت: مطمئن باشيد كه يحيي گل‌محمدي افرادي را دارد كه به جاي آقاكريم به پرسپوليس اضافه كند. كريم باقري خيلي به پرسپوليس كمك كرد اما رفتن كريم به تيم ملي نمي‌تواند شرايط را براي پرسپوليس سخت كند. كريم باقري چه در زماني كه در پرسپوليس بازي مي‌كرد چه در زماني كه مربيگري پرسپوليس را به عهده داشت، يك فرد بزرگ و قابل اطمينان بود. هرچند كه بودنش در كادر فني مي‌توانست به پرسپوليس كمك كند.

 

ثبات مهم‌ترين دليل قهرماني‌هاي متوالي پرسپوليس

هافبك پيشين باشگاه پرسپوليس درباره چهارمين قهرماني متوالي پرسپوليس گفت: پرسپوليس لياقت قهرماني در ليگ برتر را داشت و به اين مهم هم دست پيدا كرد. البته اين اتفاق با درايت كادر فني و ثبات تيمي به دست آمده است.

او در ادامه گفت: پرسپوليس به همراه كالدرون در نيم فصل اول، نتايج خوبي به دست آورد و قهرمان نيم فصل شد. اين نتايج در نيم فصل دوم بهتر هم شد. با آمدن يحيي گل‌محمدي و برنامه‌هاي فني او، پرسپوليس بدون باخت و تنها با يك مساوي، ركوردي جالب ثبت كرده است. اميدوارم اين چهار هفته هم به اين منوال سپري شود تا اين ركورد خوب بهتر شود.

كلهر در ادامه به نقش تمام افراد حاضر در باشگاه پرسپوليس اشاره كرد و گفت: اين قهرماني، با زحمت و تلاش تمام عوامل باشگاه به دست آمده است. پرسپوليس مشكلات زيادي دارد اما همه افراد دست به دست هم دادند تا اين قهرماني شكل بگيرد.

كلهر در پايان به نقش كالدرون اشاره كرد و گفت: كالدرون مسووليت سنگيني را به عهده گرفت. پرسپوليس به همراه برانكو، سه قهرماني به دست آورده بود و كالدرون مي‌دانست با آمدن به پرسپوليس، مسووليت مهم و خطرناكي را به عهده مي‌گيرد. هر چند در ابتداي فصل نتايج خوبي كسب نكرد و برابر مدعيان اصلي تنها برابر استقلال، به پيروزي رسيد، اما در ادامه رفته رفته بهتر شد. اين اتفاقي بود كه در زمان حضور برانكو هم رخ داد و پرسپوليس در اولين روزهاي فعاليت برانكو نتايج خوبي كسب نكرد، اما حمايت مديران و هواداران، باعث شد تا برانكو و كالدرون نتايج خوبي كسب كنند. البته اميدوارم مديران و هواداران پرسپوليس، به مربيان ايراني هم اين فرصت را بدهند و از آنها حمايت كنند تا بتوانند نتايج خوبي كسب كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون