• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4709 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد

فرزند سعيد حجاريان اتهام‌زني عجيب علي خضريان را ازطريق مجلس پيگيري كرد

شكايت به هيات نظارت

همين چندي پيش بود كه علي خضريان، نماينده عضو جبهه پايداري مردم تهران در يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ابتدا در اظهاراتي از فعاليت يكي از چهره‌هاي «پُر نفوذ سياسي» در ماجراي واردات گندم گفت و سپس در صفحه شخصي خويش در شبكه اجتماعي توييتر از سعيد حجاريان و فرزند او نام برد و مدعي شد كه با اعمال نفوذ آنان، رديف بودجه خودكفايي گندم حذف شده و واردات اين كالاي استراتژيك ادامه يافته است؛ ادعايي كه اگرچه تكذيب شد ولي ازسوي بسياري از ناظران و تحليلگران عرصه سياسي به عنوان دومين ترور تئوريسين جريان اصلاحات نام گذاشته شد، تروري كه اين‌بار از قرار معلوم، ترور شخصيتي است.
 اين ادعاها اما بي‌پاسخ نماند و حالا و براساس آخرين اخبار منتشر شده، كار به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان كشيده شده و محسن حجاريان، فرزند حجاريان طي نامه‌اي به سيداميرحسين قاضي‌زاده هاشمي، نايب‌رييس اول مجلس و رييس هيات نظارت بر رفتار نمايندگان رسما شكايت خود را مطرح و ادله خود براي تكذيب ادعاهاي خضريان را ارايه كرده است. محسن حجاريان در بخشي از نامه خود نوشته كه «اينجانب اواخر سال ۱۳۹۲ اقدام به ثبت شركتي 
به ‌نام «راشا تنديس پارسيان» كرده و از آنجا كه جهت ثبت شركت نياز به بيش از يك نفر سهامدار است، از پدر و مادر و دو نفر از بستگان نسبي خود خواستم تا با كمك آنها اقدام به ثبت شركت كنم. شركت مزبور طي سال‌هاي ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ و نيز بعد از سال ۱۳۹۵ تاكنون هيچ‌گونه فعاليتي نداشته است. تنها فعاليت اين شركت در سال‌هاي ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ مربوط به واردات ۳ محموله ۱۰۰۰ تني گندم (مجموعا ۳ هزار تن) و يك محموله ۸۰۰ تني جو دامي بوده كه اسناد مالياتي و بانكي شركت از بدو تاسيس تا امروز مويد اين امر است (اسناد به پيوست تقديم شده است). علاوه بر اين معدل حساب اين شركت يا به عبارتي ميانگين موجودي بانكي شركت از زمان افتتاح حساب (سال ۹۴) تاكنون كمتر از ۱۰۰ ميليون تومان است كه خود شاهدي است بر مدعاي بنده مبني بر فعاليت حداقلي «راشا تنديس پارسيان.» او همچنين نوشته است: «ارز موسوم به دولتي از سال ۱۳۹۷ و با شروع تحريم‌هاي ظالمانه امريكا تعيين گرديد. جناب آقاي خضريان با عدم ذكر تاريخ واردات اين شركت در سال ۱۳۹۴، به‌گونه‌اي در افكار عمومي القا نمودند كه گويي اين واردات در سال جاري و كمبود شديد ارز رخ داده است. در سال ۱۳۹۴، وفور ارز به ميزاني بود كه شركت‌هاي وارداتي اساسا نيازي به ارتباط مفسدانه و رانت براي تخصيص ارز نداشتند.» ماجراي اتهام‌زني عضو جبهه پايداري به سعيد حجاريان و به ‌تعبيري «ترور شخصيتي» او البته درحالي مطرح شده كه به ‌گفته يك عضو كميسيون كشاورزي مجلس دهم، نه تنها در سند بودجه سالانه، عبارتي به عنوان رديف بودجه خودكفايي گندم وجود ندارد، بلكه اساسا آنچه در قالب سه بند مجزا در اين راستا مطرح است، حذف نشده و از قضا اعتباراتي افزون به آن تخصيص يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون