• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4709 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد

پيدا و پنهان

تجمع كارگران معترض هفت‌تپه

نمايندگان تهران و عضو كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي، به همراه نماينده شوش و كميته ارتباطات شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب - خوزستان در جمع كارگران معترض شركت كشت‌وصنعت نيشكر هفت‌تپه حاضر شدند و با آنان به گفت‌وگو پرداختند. علي خضريان نماينده مردم تهران در مجلس و عضو كميسيون اصل ۹۰ در جمع كارگران معترض شركت كشت و صنعت هفت تپه اظهار كرد: اگر موضوع خصوصي‌سازي به درستي مطرح و اجرا مي‌شد نبايد امروز از مجموع ۳۰ هزار هكتار زمين شركت كشت‌و‌صنعت ۹ هزار و ۵۰۰ هكتار زير كشت باشد، درصورتي كه در سال‌هاي قبل ۲۶ هزار هكتار زمين زير كشت شركت كشت و صنعت هفت تپه بوده است.

۷۵ تا ۹۰ درصد مردم استان سيستان و بلوچستان زير خط فقر هستند

از ۲۰ منطقه داراي بالاترين نرخ فقر در ايران، ۱۴ منطقه مربوط به مناطق روستايي شهرستان‌هاي استان سيستان‌وبلوچستان است كه در آنجا نرخ فقر بين ۷۵ تا ۹۰ درصد است. شاخص نسبت سرشمار فقر (نرخ فقر) يكي از رايج‌ترين شاخص‌هاي سنجش فقر است كه به صورت نسبت تعداد افراد فقير به تعداد كل افراد جامعه تعريف مي‌شود. براساس گزارش موسسه عالي آموزش و پژوهش رياست‌جمهوري، در برخي مناطق روستايي استان سيستان‌وبلوچستان نرخ فقر بين ۷۵ تا ۹۰ درصد است. طبق اين گزارش از ۲۰ منطقه داراي بالاترين نرخ فقر در ايران، ۱۴ منطقه مربوط به مناطق روستايي شهرستان‌هاي استان سيستان‌وبلوچستان، ۴ منطقه در استان كرمان، يك منطقه در استان فارس و يك منطقه نيز در استان خراسان جنوبي واقع شده است. مناطق روستايي شهرستان مهرستان با نرخ فقر ۹۰ درصدي در رتبه اول، مناطق روستايي چابهار با نرخ ۸۸ درصدي در رتبه دوم و مناطق روستايي كنارك نيز با ۸۴ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

هزينه سه هزار ميليارد توماني

براي حمايت از خدمات درماني

سازمان برنامه و بودجه در واكنش به اظهارات رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، اعلام كرد: سه هزار ميليارد تومان براي حمايت از خدمات درماني در مقابله با كرونا هزينه شده است. اين سازمان از سال گذشته تاكنون، با اولويت جذب كادر پرستاري و اولويت نيروهاي قراردادي و شركتي، مجوز استخدام بيش از ۱۵ هزار نفر را صادر كرده و مقدمات به‌كار‌گيري ۷ هزار نفر ديگر را نيز در دست اقدام دارد. صرف بيش از سه هزار ميليارد تومان از منابع هدفمندي يارانه‌ها را صرف حمايت از واحدهاي ارايه خدمات بهداشتي درماني در سراسر كشور براي مقابله با كرونا، اختصاص معادل ريالي يك ميليارد يورو براي پوشش هزينه‌هاي سلامت و مقرري بيمه بيكاري و اختصاص بيش از ۵ هزار ميليارد تومان به بخش سلامت براي پوشش هزينه‌هاي پاداش كادر بهداشتي و درماني درگير كرونا، جبران كاهش درآمد اختصاصي بيمارستان‌ها و از ديگر اقدامات اين سازمان در راستاي حمايت از كادر درمان كشور در مبارزه با كرونا است.

ترخيص فوري

كالاهاي اساسي و غيراساسي توليدي

آن‌طوركه معاون فني گمرك ايران مي‌گويد با اقدامات انجام‌شده تمامي كالاهاي اساسي به محض دريافت مجوز و اعلاميه تامين ارز به صورت اعتباري امكان ترخيص فوري دارند. كالاهاي غيراساسي نيز به تشخيص وزارت صمت فورا ترخيص خواهند شد. بعد از رايزني‌هاي صورت‌گرفته در مورد تسهيل ترخيص حدود شش ميليارد دلار كالاي رسوب كرده در گمرك و بنادر و موافقت رييس‌جمهور با پيشنهادهاي گمرك در اين رابطه، امكان ترخيص فوري كالاهاي اساسي و غيراساسي با اولويت كالاهاي توليدي فراهم شده است. در همين زمينه مهرداد جمال ارونقي در رابطه با آخرين وضعيت ترخيص كالا توضيحاتي به ايسنا ارايه كرد كه در مجموع نشان‌دهنده ترخيص فوري كالاهاي اساسي و غيراساسي توليدي است. ارونقي با اشاره به شرايط ترخيص كالاهاي اساسي گفت‌: با توجه به مصوبه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت كه به تأييد رييس‌جمهور نيز رسيده است تمامي كالاهاي اساسي به محض اينكه صاحبان آنها با مراجعه به بانك عامل بتوانند اعلاميه تأمين ارز به صورت اعتباري دريافت كنند فوري ترخيص خواهند شد، بعد از آن نيز بانك ظرف سه ماه پيگيري‌ها و رسيدگي‌هاي بعدي را انجام مي‌دهد و در اين رابطه هيچ مشكلي وجود ندارد.

معرفي ۱۹ بانك براي پرداخت تسهيلات كمك وديعه مسكن

معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص پرداخت تسهيلات مسكن گفت: از روز ۱۱ مردادماه پالايش‌هاي متقاضيان دريافت وام كمك وديعه مسكن ‌آغاز شده است. مستاجران واجد شرايط قبل از ۲۰ مرداد براي دريافت وام وديعه مسكن به بانك‌ها معرفي مي‌شوند. در خصوص پرداخت وام وديعه مسكن، ۱۹ بانك و موسسه اعتباري توسط بانك مركزي معرفي شدند كه به زودي سهميه هر بانك به تفكيك استان و شعبه مشخص مي‌شود.

تعيين ماليات مقطوع براي برخي صاحبان مشاغل

رييس كل سازمان امور مالياتي كشور از تعيين ماليات مقطوع بابت عملكرد سال ۱۳۹۸ برخي از صاحبان مشاغل خبر داد. اميد علي پارسا، با صدور دستورالعملي، نحوه تعيين ماليات مقطوع برخي از صاحبان مشاغل بابت عملكرد سال ۱۳۹۸ در اجراي تبصره ماده (۱۰۰) اصلاحي قانون ماليات‌هاي مستقيم مصوب ۳۱ تيرماه ۱۳۹۴ را اعلام كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون