• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4709 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد

هوش مصنوعي ضامن امنيت ملي است

معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور عصر امروز از بزرگ‌ترين مركز تحقيقات هوش مصنوعي كشور در شركت دانش‌بنيان پارت بازديد و از سه سامانه هوش مصنوعي ساها، سهاب و هوشيو رونمايي كرد.
سورنا ستاري گفت: هوش مصنوعي حوزه اقتدار كشورهاست در آينده نزديك و ضامن امنيت ملي آنان است. 
به همين علت اين مبحث با جديت در معاونت علمي دنبال مي‌شود. او افزود: ايران صاحب بزرگ‌ترين استارتاپ‌هاي منطقه در حوزه‌هاي مختلف ‌اي‌سي‌تي و بيوتكنو بوده و در هوش مصنوعي هم مدعي هستيم و بايد در هوش مصنوعي در حد بيو و نانو تكنولوژي سرمايه‌گذاري انجام شود.
او با اشاره به اينكه درست است كه كشورهاي اطراف از سامانه‌هاي خارجي استفاده مي‌كنند اما از توان خوب نوشتن نرم‌افزارها و بهره‌برداري از آنها در داخل كشور سخن گفت و تاكيد كرد: برخي از سرويس‌ها بايد حتما داخلي باشند چون به زبان فارسي و لهجه‌هاي محلي حساس هستند و بايد هوش مصنوعي براي بهره‌برداري از سرويسهاي داخلي در داخل كشور توسعه پيدا كنند. 
او با افتخار از توان علمي برنامه‌نويسان ايراني ادامه داد: ما از نظر مقالات علمي در دنيا در سايمگ‌ها رتبه ۹ و در‌اي اس‌اي رتبه ۱۴ را دارا هستيم و از تمام شركت‌هايي كه در هوش مصنوعي كار مي‌كنند حمايت مي‌كنيم. او در مورد محصولات پارت گفت: شركت پارت از شركت‌هاي بزرگ اين حوزه است كه محصولاتش در حوزه هوش مصنوعي قابل صادرات بوده و بايد مورد حمايت بيشتري قرار بگيرد و با اين روند، قطعا سال آينده رشد چند برابري خواهد داشت.
علي رسولي‌زاده مديرعامل شركت پردازش اطلاعات مالي پارت، ضمن اشاره به سرمايه‌گذاري هفت‌ساله اين شركت بر زيرساخت فناوري و ايجاد تيم‌هاي متنوع هوش مصنوعي در معرفي اين سامانه‌ها گفت: ساها، سامانه احراز هويت غيرحضوري با استفاده از هوش مصنوعي است و كاربردهاي فراواني براي احراز هويت افراد در بازار سرمايه، بانك‌ها، آزمون‌ها و ... دارد. سهاب، نخستين ماركت‌پِلِيس (Market Place) حوزه هوش مصنوعي است. علاوه بر صد سرويس هوش مصنوعي مركز تحقيقات هوش مصنوعي پارت، سرويس‌هاي ساير فعالان هوش مصنوعي كشور هم در اينجا امكان عرضه دارند. هوشيو پايگاه جامع محتوايي در حوزه هوش مصنوعي است كه اطلاعات و آموزش‌هاي گوناگوني در قالب محتواي متني، صوتي و تصويري در اختيار مخاطبان خود قرار مي‌دهد.
در حاشيه اين بازديد از سومين شماره سالنامه «بوم‌شناسي هوش مصنوعي» رونمايي شد. اين سالنامه به بررسي روندها و رخدادهاي هوش مصنوعي در ايران مي‌پردازد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون