• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4709 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد

مبارزه با ويروس كرونا در شركت ايده پردازان صنعت فولاد

  شركت ايده پردازان صنعت فولاد در راستاي صيانت و حفظ سلامت كاركنان خود و اجراي دستورالعمل مقابله با ويروس كرونا در محيط‌هاي كاري، كميته‌اي با عنوان كميته پيشگيري از ويروس كرونا تشكيل داده است.
ميثم شهنياني مديرعامل شركت ايده‌پردازان صنعت فولاد
در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومي اظهار داشت: با توجه به شيوع ويروس كرونا در كشور و به تبع آن در استان خوزستان، جلسه كميته پيشگيري از شيوع ويروس كرونا با حضور كارشناسان HSE تمام پروژه‌ها در شركت ايده‌پردازان صنعت فولاد برگزار شد. در اين جلسه با تشريح علائم ويروس كرونا و خطرات احتمالي آن، همچنين راه‌هاي پيشگيري از شيوع آن به استناد منابع رسمي و معتبر باتوجه به نوع فعاليت پروژه‌هاي شركت مورد بررسي قرار گرفت.
همچنين مقرر شد، تمامي موارد مهم بهداشتي ذكر شده درباره پيشگيري از انتشار ويروس كرونا در راستاي صيانت از سلامت كاركنان انجام و تا زمان اعلام وضعيت عادي از سوي وزارت بهداشت و كميته پيشگيري از شيوع ويروس كرونا شركت فولاد خوزستان پايش گردد. در نتيجه نيازسنجي مواد ضدعفوني پروژه‌ها در اسرع وقت تهيه و در اختيار كليه پروژه‌هاي فعال در شركت ايده پردازان قرار گيرد.
شهنياني گفت: با توجه به اهميت بسيار زياد موارد بهداشتي در رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها تمهيدات بهداشتي سختگيرانه‌اي در رستوران‌ها آغاز و در حال انجام است كه بخشي از اقدامات به شرح زير است: 
آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها: با توجه به بحران به وجود آمده در خصوص شيوع ويروس كرونا و لزوم اقدامات پيشگيرانه، از اولين اطلاعيه صادر شده از سوي وزارت بهداشت و همچنين كميته پيشگيري از شيوع ويروس كرونا شركت فولاد خوزستان، فعاليت‌هاي ويژه‌اي در رستوران‌ها در حال انجام مي‌باشد و هدف اصلي، اطمينان از سلامت بهداشتي مواد غذايي توزيع شده به كاركنان مي‌باشد.
شايان ذكر است، گندزدايي و جمع‌آوري ميز و صندلي‌هاي سرو غذا، بسته بودن كليه درب‌هاي تردد رستوران‌ها درطول ساعات كاري، قرنطينه كاركنان رستوران در محل كار و ممنوعيت حضور و تردد در محوطه اطراف رستوران، گندزدايي مكرر كليه سطوح و تجهيزات در تمام ساعات كار، خودروهاي حمل و توزيع غذا در حال انجام است.
برگزاري جلسات آموزشي و توجيهي ويژه با كاركنان بصورت روزانه، كنترل ورود بهداشتي و ايزوله كاركنان تعمير كار در محوطه آشپزخانه و اعلام شرايط اضطراري بهداشتي، نظارت و كنترل بسته‌بندي مواد غذايي قبل از توزيع آن، در حوزه كاركنان نيز كنترل روزانه كاركنان شامل بهداشت فردي، سلامت باليني (شناسايي افراد داراي علائم شبه‌سرماخوردگي)، تب سنجي در سه نوبت صبح، ظهر، و تايم پايان فعاليت كاركنان، اعزام نفرات داراي علائم به درمانگاه، تهيه و نصب دستگاه آبسرد كن در سالن پخت جهت كنترل بهداشت آب شرب كاركنان رستوران، نصب پنجره دو جداره بازنشو جهت اتاق آماده‌سازي پروتئين (جايگزين پنجره آهني بازشو بدليل ملاحظات بهداشتي)، انجام گشت‌هاي ويژه و سرزده در رستوران‌ها، نصب دستگاه مايع ضدعفوني‌كننده دست در ورودي رستوران، نظافت و گندزدايي كامل آشپزخانه بعد از اتمام پخت، گندزدايي خودروهاي حمل غذاي بسته‌بندي بصورت روزانه بعد از ورود خودروها به شركت، شست و شو و گندزدايي اجاق‌هاي پخت بصورت روزانه، نصب پوستر، پنفلت و لمينت‌هاي آموزشي در بخش‌هاي مختلف رستوران، گندزدايي كليه سطوح و تجهيزات موجود در رستوران بصورت روزانه، قفل بودن درب‌هاي رستوران و ممنوعيت تردد كاركنان اكسين جهت دريافت آمار غذا، تحويل غذا با تمهيدات بهداشتي توسط كاركنان رستوران در ساعت مشخص، تهيه دستگاه پرس و توزيع غذاي بسته‌بندي در پك‌هاي غيرقابل نفوذ از ديگر اقدامات انجام شده است.
شهنياني در خصوص پروژه تعميرات امور منازل و مستغلات گفت: در اين بخش با برگزاري كلاس‌هاي توجيهي اقدامات پيشگيرانه در مقابل ويروس كرونا در پروژه دپو و قراضه و همچنين ضدعفوني كردن ماشين آلات فعال در پروژه به صورت روزانه، ضدعفوني كردن مكان‌هاي پرتردد شركت، جلسه‌هاي آموزشي و توجيهي پيشگيري از شيوع ويروس كرونا در واحدهاي فضاي سبز، پروژه نت ساختماني و ضد عفوني كردن كارگاه، تهيه مايع ضدعفوني در پروژه نظافت صنعتي سايت احياء به همراه ضدعفوني كردن تمامي كارگاه و پايش روزانه آن، اقدامات پيشگيرانه صورت گرفته است.
وي درباره اقدامات صورت گرفته در پروژه فضاي سبز و آبدارخانه‌هاي 200 دستگاه براي پيشگيري از شيوع ويروس كرونا تصريح نمود: در ابتداي هرروز كاري مخزن ماشين كارواش به نسبتي كه در دستورالعمل‌هاي بهداشتي قيد شده از آب و هيپوكلريدسديم يا آب و محلول ضدعفوني پر شده و كار خود را بر اساس برنامه تدوين شده شروع مي‌كنند.
تمامي محوطه‌هاي عمومي شهرك از قبيل محوطه‌هاي اطراف دفاتر امور منازل، كنترل زمان، محوطه‌هاي اطراف كارگاه‌ها، بازارچه، محوطه بيروني درمانگاه، پارك‌هاي بازي كودكان، اطراف مهمان‌سراها، اطراف كانكس‌هاي كارگران و ديگر مناطق عمومي، اتوبوس واحد، تاكسي سرويس‌هاي منطقه 200 دستگاه، عابر بانك‌هاي سطح شهرك روزانه ضدعفوني مي‌شود.
همچنين دفاتر، كارگاه‌ها و نمازخانه‌هاي واحد، اتاق كنترل زمان و در كل جاهايي كه امكان ورود ماشين وجود ندارد به وسيله امكانات دستي توسط كارگران آموزش ديده خدمات گندزدايي مي‌شود.
مديرعامل شركت ايده‌پردازان صنعت فولاد، از تلاش‌هاي مديريت و كارشناسان HSE و همراهي كاركنان اين شركت در مسير مبارزه با شيوع ويروس كرونا تشكر نمود.
وي درپايان سخنان خود خاطرنشان كرد: ساير اقدامات و دستورالعمل‌هاي مورد نياز مصوب در كميته پيشگيري، تصميم‌گيري و اجرايي مي‌شوند و با توكل برخدا كرونا را شكست مي‌دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون