• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4709 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد

در ديدار محمد مخبر با سعيد نمكي عنوان شد؛

اهداي 10 هزار داروي رمدسيور و 100 هزار كيت مولكولي به مناطق محروم كشور

رييس ستاد اجرايي فرمان امام صبح روز گذشته  با حضور در دفتر وزير بهداشت ضمن ديدار و گفت‌وگو با  او، به جامعه سلامت خسته نباشيد گفت و تعدادي از اقلام و تجهيزات پزشكي توليدي ضدكرونايي ستاد رابه وزارت بهداشت اهدا كرد.  وزير بهداشت در اين ديدار از نقش قابل توجه ستاد اجرايي فرمان امام در مقابله با بيماري كرونا قدرداني كرد.
 سعيد نمكي وزير بهداشت در مراسم ديدار با محمد مخبر رييس ستاد اجرايي فرمان امام، ضمن تشكر از زحمات مديران ستاد اجرايي فرمان امام در حوزه مبارزه با بيماري كرونا اظهار داشت: از روز نخست نماينده ستاد فرمان اجرايي برادرانه تلاش كرد و اين تلاش ادامه دارد كه اميدوارم خداوند به عزت آن مجموعه به عنوان بازوي اصلي نظام بيفزايد. وزير بهداشت افزود: ستاد اجرايي گام‌هاي بزرگي براي توسعه نقاط كمتر برخوردار برداشته و نهضت بزرگي در توسعه زيرساخت آموزشي انجام داده است. در حوزه درمان، كشاورزي و صنعت در اين شرايط سخت تحريم گام‌هاي موثري برداشته شد كه اميدوارم طبق سفارش مقام معظم رهبري براي حمايت از محرومان گام‌هاي موثرتري‌برداريم. او در اين باره عنوان كرد: روزهاي اول شيوع كرونا براي ما سخت و نفس‌گير بود و عزيزاني كه دست ما را درآن روزها گرفتند در ياد ما و تاريخ خواهند ماند، آقاي دكتر مخبر از همان ثانيه‌هاي اول در كنار ما بودند واعلام كردند تمام امكانات ستاداجرايي رابراي مقابله بااين ويروس بسيج مي‌كنند كه اين موضوع عامل دلگرمي ما بود و سپاسگزاري ويژه داريم. وزير بهداشت با اشاره به تلاش ستاد اجرايي براي توليد اقلام پزشكي گفت: اينكه در كشور توانستيم در كمتر از يك ماه از وارد‌كننده تجهيزات پزشكي و اقلام بهداشتي به توليد‌كننده و صادر‌كننده تبديل شويم، از دستاوردهاي مهم كشور بود كه يكي از اضلاع خلق اين حماسه مهم ستاد اجرايي فرمان امام بود.
نمكي خاطرنشان كرد: در فاز اول با بسيج ملي امكانات ازطريق سامانه ۴۰۳۰ كه از خدمات بزرگ ستاد اجرايي است توانستيم آمار مرگ و مير را به نزديك ۳۰ نفر برسانيم كه دستاورد بزرگي بود. زحمات ستاد اجرايي براي توليد دارو چشمگير بود، كرونا ويروس پيچيده‌اي است و ممكن است هر روز تغييرات جديدي در آن ببينيم، اينكه يك دارو موثر هست و فردا نيست در تمام دنيا اينگونه است، مهم اين است كه ملت ما باور كرد كه كشور ما توانايي توليد دارو را دارد و ملت در اوج تحريم احساس حقارت نكرد، يك بيمار ما پشت درب بيمارستان نماند، هيچ بيماري به دليل كهولت سن پشت در بيمارستان نماند و هيچ بيمار افاغنه محروم از درمان نشد. وي افزود: توليد و توزيع داروي رمدسيور و فاويپيراوير براي مناطق محروم جاي تشكر دارد، و اگر در پاييز همراهي آنفلوآنزا با كرونا داشته باشيم ظرفيت تله مديسين ستاد اجرايي فرمان امام به كمك ما خواهد آمد. وزير بهداشت افزود: يكي از قسمت‌هاي عمده تلاش براي توليد واكسن در ستاد اجرايي فرمان امام انجام مي‌شود و با كمك شركت‌هاي دانش بنيان امروز از هيچ كشور دنيا عقب نيستيم و ملت مي‌داند در اوج تحريم محتاج كشورهاي خارجي نيستيم، ما به جاي پرداخت پيش پرداخت به كشورهايي كه بلاتكليفند و‌ نمي‌دانند مي‌توانند واكسن را عرضه كنند يا نه، نگاه‌مان به توليد داخل است و تلاش مي‌كنيم بارايزني با برخي شركت‌هاي خارجي زيرساخت‌هاي‌مان را براي اقدامات طولاني مدت تقويت كنيم. وزير بهداشت خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري الگوي هوشمندانه و بلندنظرانه را به دنيا نشان داد و درمسائل مختلف اعلام كردند كه تابع تصميمات ستاد ملي كرونا هستند، سفارشات و حمايت ايشان به نيروهاي درمان در راستاي مبارزه با كرونا باعث دلگرمي ماست‌‌. وي گفت: كرونا باعث همدلي و وفاق شد و يقينا تمريني براي مبارزه با سختي‌ها بود كه اميدوارم در آينده نزديك شاهد مهار بيماري در كشور باشيم. در ادامه اين مراسم، محمد مخبر رييس ستاد اجرايي فرمان امام گفت: ما براي عرض خسته نباشيد و خداقوت خدمت شما رسيديم، بيماري كرونا ضايعه بزرگي براي كشور بود كه اميدواريم اين بلا از جان بشريت رفع شود و شاهد آرامش در كشور باشيم.
وي افزود: به عنوان حس وظيفه شرعي و انساني كه خودمان احساس كرديم از روز اول در خدمت وزارت بهداشت بوديم و اين كمك تا روز آخر ادامه دارد، منابع فني و نيروي انساني ما نيز در اختيار وزارت بهداشت است.
رييس ستاد اجرايي فرمان امام خاطرنشان كرد: اولين جلسه ستاد پس از انتخابات برگزار شد، روي بحث توليد تجهيزات متمركز شديم، در زمينه تامين تجهيزات پزشكي از خارج از كشور درروزهاي نخست نيز موفق بوديم هرچند در برخي مواقع دشمن عهدشكني كرد اما توجه داشته باشيد ستاداجرايي موفق شد كمتر از ۲۴ روز كارخانه توليد ماسك را راه‌اندازي كند و تاكنون نزديك به صد ميليون ماسك توليد و در اختيار وزارت بهداشت قرار داده‌ايم.
وي ادامه داد: در اوايل شيوع كرونا با حمايت ستاد، كارخانه‌‌اي در كردستان خط توليد خود را تغيير داد و هفته‌اي 2هزار و 500 لباس پزشكي و گان توليد كرد، روزانه ۲۵۰ هزار ليتر مواد ضد عفوني توليد مي‌كنيم، بخش زيادي از كيت تشخيص مورد نياز را توليد كرديم.
مخبر گفت: در حوزه توليد ونتيلاتور نيز قدم‌هاي بزرگي برداشته شد و توانستيم اين دستگاه‌حياتي براي بيماران تنفسي توليد كنيم، در حوزه توليد دستگاه اكسيژن‌ساز نيز موفق شديم به دانش بومي توليد آن دست يابيم و بخشي از نياز مراكز درماني را تامين كنيم، در زمينه توليد دارو تلاش كرديم قدم به قدم نياز كشور را برطرف كنيم، امروز توانايي توليد هر داروي مورد نياز مقابله با كرونا را داريم و در زمينه توليد داروي رمدسيور نيز گام خوبي برداشته شد و امروز ۱۰هزار عدد ازاين داروي تحريمي كه قيمت آن در بازار سياه به ۵۰ ميليون رسيده بود، را به وزارت بهداشت اهدا مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون