• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4718 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد

محمدجواد ظريف در بيروت:

در كنار تصميم آزادانه لبناني‌ها ايستاده‌ايم

گروه ديپلماسي| «محمدجواد ظريف» وزير امور خارجه كشورمان شامگاه پنجشنبه به عنوان نخستين مقام ايراني كه پس از انفجارهاي 10 روز پيش (سه‌شنبه 14 مرداد) در بيروت به لبنان سفر مي‌كند وارد پايتخت اين كشور شد. «شربل وهبه» وزير خارجه دولت پيشبرد امور لبنان نخستين ميزبان وزير خارجه كشورمان بود. ظريف پس از اين ديدار در جمع خبرنگاران ضمن تاكيد بر همدردي ايران با دولت و مردم لبنان در پي فاجعه انفجار بيروت، گفت: در ارتباط با چشم‌انداز همكاري‌هاي ايران و لبنان درباره بازسازي و ديگر زمينه‌هاي حياتي گفت‌وگو كرديم. شركت‌هاي خصوصي ايراني در ارتباط با مساله همكاري با لبنان جهت‌گيري مشابه دولت ايران دارند. ايران بر اين باور است اين مردم و دولت لبنان هستند كه صلاحيت اتخاذ تصميمات سرنوشت‌ساز را دارند و ايران در كنار اين تصميمات آزادانه خواهد ايستاد. همان‌طور كه لبنان بر دشمن صهيونيست پيروز شد از اين بحران نيز پيروزمندانه بيرون خواهد آمد. هيچ طرف خارجي نبايد از فاجعه لبنان سوءاستفاده كرده و ديكته‌هاي خود را به اين كشور تحميل كند. شربل وهبه نيز در جمع خبرنگاران گفت: وزير ظريف، همدردي ايران و ايستادگي اين كشور در كنار لبنان را ابراز كرد. امكان حمايت و كمك‌هايي را كه ايران مي‌تواند آنها را به لبنان ارايه كند، بررسي كرديم. پيشنهادها را براي بررسي دريافت خواهيم كرد و درباره آنها تصميم خواهيم گرفت.
ظريف صبح روز جمعه مهمان «حسان دياب» نخست‌وزير دولت پيشبرد امور كشور در بيروت بود. وزير خارجه در اين ديدار با ابلاغ تسليت ايران با مردم و دولت لبنان، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي همياري در بازسازي خرابي‌هاي ناشي از انفجار در بيروت اعلام كرد. حسان دياب نيز در اين ديدار ضمن تشكر از اعلام آمادگي ايران، نيازهاي ضروري به ويژه در حوزه‌هاي درمان و اقلام مورد نياز براي بازسازي واحدهاي مسكوني شهر بيروت را تشريح كرد.
بعدازظهر جمعه نيز ظريف در دفتر «نبيه بري» رييس پارلمان لبنان حاضر و با او ديدار و گفت‌وگو كرد. وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار ضمن ابراز همبستگي و همدردي با مردم و دولت لبنان در حادثه انفجار در بندر بيروت چهاردهمين سالروز پيروزي لبنان در جنگ ۳۳ روزه را نيز تبريك گفت. در اين ديدار آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي همكاري با دولت لبنان در رفع نيازهاي شرايط حاضر لبنان اعلام و ديدگاه دو طرف در اين زمينه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.آخرين ديدار محمدجواد ظريف در بيروت عصر روز گذشته در قصر بعبدا و با ميشل عون، رييس‌جمهور لبنان انجام شد. وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار ابراز اميدواري كرد با همكاري همه طرف‌هاي سياسي در صحنه داخلي و انسجام لبنان شرايط پايداري در فضاي سياسي اين كشور شكل گيرد. ميشل عون، رييس‌جمهور لبنان نيز در اين ديدار از اعلام همبستگي رييس‌جمهور كشورمان درخصوص انفجار در بندر بيروت قدرداني كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون