• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4721 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ مرداد

دستورالعمل براي عزاداري حسيني

گروه اجتماعي | ستادملي مبارزه با شيوع كرونا با صدور اطلاعيه‌اي بر رعايت 8 دستورالعمل هنگام برگزاري مراسم و عزاداري‌هاي حسيني تاكيد كرد. در اين اطلاعيه آمده است: ضمن گراميداشت عزاداري سيد و سالار شهيدان(ع) در ماه محرم و صفر و با عنايت به شيوع گسترده كرونا در جامعه و ضرورت تلاش همه‌جانبه براي مقابله با اين ويروس شوم براساس مصوبه ستاد ملي كرونا نكات ذيل به اطلاع عموم مي‌رسد.
۱- براساس آخرين توصيه‌هاي سازمان بهداشت جهاني فاصله‌گذاري اجتماعي و استفاده از ماسك، موثر‌ترين راه براي پيشگيري از كرونا است. 
۲- هرگونه مراسم عزاداري در ماه محرم و صفر صرفا در اماكن و فضاهاي باز با رعايت فاصله‌گذاري (از هر طرف حداقل دو متر) و حداكثر به مدت دو ساعت برگزار مي‌شود.
۳- هرگونه جابه‌جايي هيات و دسته‌روي، ممنوع است.
۴- برپايي هر نوع ايستگاه‌هاي صلواتي، توزيع نذورات و چاي (موكب‌ها، خيمه‌ها، چادر و...) در تمامي استان‌ها و شهرستان‌ها ممنوع است.
۵- هرگونه پذيرايي در جريان برگزاري مراسم عزاداري ممنوع است. 
۶- همچنين نذورات برابر نكات مندرج در دستورالعمل بهداشتي مرتبط، صرفا در قالب مواد غذايي خشك يا خام براي نيازمندان توزيع شود.
۷- نذورات خاصي كه امكان تغيير به دليل مسائل شرعي را ندارد براساس دستورالعمل ابلاغي با نظر كارشناسان وزارت بهداشت طبخ، بسته‌بندي و با توزيع در ساير اماكن (بدون تشكيل صف و تجمع و تراكم جمعيت) صورت مي‌گيرد.
۸- ضمن تاكيد مجدد بر فاصله‌گذاري و استفاده از ماسك به صورت مستمر درخواست مي‌شود افراد مسن و داراي بيماري زمينه‌اي از حضور در مراسمات خودداري كنيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون