• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4755 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

با وجود توفيق در بازارهاي جهاني

از فيلم نولان در امريكا استقبالي نشد

گروه هنر و ادبيات

 

 واپسين ساخته كريستوفر نولان به رغم اينكه در بازارهاي جهاني توفيق حاصل كرده اما نمايش نه چندان موفق در سينماهاي امريكا را تجربه مي‌كند و در حال حاضر هم به مجموع فروش بين‌المللي ۲۸۳.۲ ميليون دلار رسيد. 

مهر به نقل از هاليوود ريپورتر در همين زمينه گزارش داده: «فيلم «تنت» كريستوفر نولان در چهارمين آخر هفته نمايش خود در سينماهاي امريكا بدون داشتن بازارهاي لس‌آنجلس و نيويورك با روي پرده رفتن در ۲۸۵۰ سالن توانست فقط ۳.۴ ميليون دلار بفروشد و به اين ترتيب فروش كل خود در امريكاي شمالي را به رقم نسبتا پايين ۴۱.۲ ميليون دلار رساند.
البته اين فيلم حماسي جاسوسي ۲۰۰ ميليون دلاري توانسته فروش نااميدكننده داخلي خود را با عملكردي خوب در بازارهاي بين‌المللي جبران كند. اين بلاك‌باستر محصول برادران وارنر توانسته ۱۵.۸ ميليون دلار ديگر در سطح جهان بفروشد و فروش كل بين‌المللي خود را به ۲۸۳.۲ ميليون دلار برساند.
برادران وارنر و تحليلگران باكس‌آفيس انتظار دارند وقتي سينماها در نيويورك سيتي و لس‌آنجلس اجازه افتتاح دوباره را در روزها و هفته‌هاي آينده پيدا كنند، فروش اين فيلم در امريكا بيشتر شود. فيلم‌هاي نولان هميشه فروشي چشمگير در دو بازار بزرگ سينماي امريكا دارند. البته پيش از اين جامعه منتقدان تحليل‌ها و نظرات مختلفي نسبت به ساخته اخير نولان ارايه داده بودند. به عنوان مثال كاترين شوارد از گاردين نظر مثبتي راجع به «تنت» نولان نداشت و نوشته بود:«اين فيلمي نيست كه ارزش شجاعت رواني رفتن به سينما و تماشا بر پرده بزرگ را داشته باشد، مهم نيست چقدر هم اين كار امن باشد. حتي مطمئن نيستم كه بعد از 5 سال اين فيلم ارزشش را داشته باشد كه بخواهيد شب بيدار بمانيد تا آن را از تلويزيون تماشا كنيد».
با اين حال اما از نظر بهبود كلي وضعيت گيشه در امريكا هنوز تغيير خوبي ديده نشده و با ادامه پاندمي جهاني، استوديوهاي هاليوودي دارند بزرگ‌ترين پروژه‌هاي خود را از اكران پاييزي دور مي‌كنند. فروش ۳.۴ ميليون دلاري «تنت» در يك هفته اخير و وضعيت نامناسب فروش در سينماهاي امريكا موجب شده تا استوديوها بزرگ‌ترين پروژه‌هاي خود را در اكران پاييزي هم قرار ندهند.
يكشنبه، استوديوي مستقل سولستيس كه سازنده «Unhinged» با بازي راسل كرو است، گفت بسياري از سينماها دارند ساعات كاري خود را كم مي‌كنند يا حتي دوباره درهاي‌شان را مي‌بندند چون محصول كافي ندارند. در آخر هفته‌اي كه گذشت، باكس‌آفيس فقط شامل فيلم‌هاي تكراري و يك مستند جديد درباره كنسرت‌هاي گروه موسيقي BTS مي‌شد. سينماها همچنين چند نمايش ويژه كوچك و حتي اكران دوباره فيلم‌هاي قديمي را امتحان كردند. به ‌طور مثال «جنگ ستارگان: امپراتوري حمله مي‌كند» به مناسبت ۴۰ سالگي دوباره روي پرده‌هاي بزرگ رفت. اين فيلم قديمي توانست از ۲۰۹۷ پرده سينما مبلغ قابل توجه ۹۰۸ هزار دلار كسب كند. به اين ترتيب «جنگ ستارگان» در باكس‌آفيس آخر هفته پشت سر «تنت»، فيلم «جهش‌يافته‌هاي نو» با فروش ۱.۱ ميليون دلار، «Unhinged» يا «قاطي كرده» با يك ميليون دلار و مستند BTS با فروش تخميني ۹۶۰ هزار دلار قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون