• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4755 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

حمايت پردرآمدترين بازيگر جهان از جو بايدن

گروه هنر و ادبيات

 

جديدترين ساخته منيژه حكمت مسافر امريكا شد

چهل و سومين جشنواره «ميل ولي» امريكا ميزبان فيلم «بندر بند» خواهد بود. پس از حضور در جشنواره‌هاي تورنتو و زوريخ، فيلم «بندر بند» به كارگرداني منيژه حكمت، تهيه‌كنندگي منيژه حكمت و مهشيد آهنگراني‌فراهاني و پخش بين‌المللي شركت ايريماژ در نخستين نمايش در امريكا در بخش سينماي جهان جشنواره فيلم «ميل ولي» به نمايش درمي‌آيد. جشنواره فيلم «ميل ولي» يكي از ده رويداد برتر سينمايي ايالات متحده در فهرست نشريه اسكرين اينترنشنال است و در اين دوره به دليل محدوديت‌هاي كرونايي، در شكلي تركيبي (فيزيكي و مجازي)، از تاريخ ۸ تا ۱۸ اكتبر (۲۰ تا ۲۷ مهرماه) در ايالت كاليفرنيا برگزار خواهد شد. فيلم جاده‌اي «بندر بند» روايتگر سفر يك گروه موسيقي در چشم‌اندازهاي سيل‌زده به سوي تهران است. در اين فيلم رضا كولغاني، پگاه آهنگراني، اميرحسين طاهري و مهديه موسوي بازي كرده‌اند.

 

شرط «نمايش اول» در جشنواره حقيقت حذف شد

دبير چهاردهمين جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت خبر از حذف شرط نمايش اول فيلم‌هاي مستند ايراني يا «پريمير ايران» در اين دوره جشنواره داد. طبق آيين‌نامه‌ دوره‌ چهاردهم سينماحقيقت و اعلام قبلي، مقرر شده بود كه شرط نمايش اول يا همان Iranian Premier فيلم‌هاي بخش «مسابقه ملي» و «جايزه شهيد آويني» در اين دوره اعمال شود، اما به دليل شرايط ويژه‌ ناشي از همه‌گيري ويروس كرونا، اعتراض برخي مستندسازان نسبت به عدم اطلاع از اين قانون و فرصت‌هاي محدود نمايش براي فيلمسازان در اين مقطع زماني، «محمد حميدي‌مقدم» دبير جشنواره سينماحقيقت اين شرط را حذف و به سال آينده موكول كرد. آخرين فرصت ثبت‌نام در جشنواره سينماحقيقت، روز 12 مهرماه 99 اعلام شده است و متقاضيان ‌بايد فرم شركت در اين رويداد بزرگ سينماي مستند ايران را روي پايگاه اطلاع‌رساني جشنواره به نشاني www.irandocfest.ir يا وب‌سايت مركز گسترش www.defc.ir به صورت آنلاين تكميل كرده و نسخه نهايي فيلم خود را از طريق ارايه لينك يا به شكل فيزيكي، تا پايان روز 15 مهر به دبيرخانه سينماحقيقت ارايه كنند.

 

حمايت دواين جانسون از جو بايدن

دواين جانسون بازيگر مشهور هاليوود، حمايت خود را از جو بايدن، رقيب انتخاباتي دونالد ترامپ در انتخابات رياست‌جمهوري پيش روي امريكا اعلام كرد. دواين جانسون ملقب به راك به صورت رسمي از جو بايدن، معاون دولت قبلي امريكا كه رقيب دونالد ترامپ است و همين‌طور كاملا هريس، در انتخابات رياست جمهور امسال امريكا اعلام كرد. او ويديويي ۷ دقيقه‌اي در صفحه اينستاگرام خود منتشر كرد كه در ميانه آن، مكالمه‌هاي خودش به همراه بايدن و هريس نيز گنجانده شده است. او در اين باره گفت كه با اين دو نفر صحبت‌هاي مهم و مفيدي داشته است. او گفت: به عنوان كسي كه سال‌ها مستقل بوده‌ام و ايدئولوژي ميانه‌رويي داشتم، اكنون احساس مي‌كنم كه جو بايدن و سناتور هريس بهترين انتخاب براي هدايت كشور ما هستند. من آنها را تاييد و حمايت مي‌كنم تا به رييس‌جمهور و معاون رييس‌جمهور آينده امريكا تبديل شوند. اين اولين باري است كه دواين جانسون به صورت علني يك نامزد رياست‌جمهوري را حمايت و تاييد مي‌كند. اگرچه او ادعا مي‌كند در گذشته به دو نامزد دموكرات و جمهوري‌خواه سابقه راي دادن داشته است.

 

مستند فاطمه معتمدآريا آماده نمايش شد

مستند «سبالو» كه پرتره‌اي از زندگي محمود بردك‌نيا نوازنده و آخرين بازمانده از نسل منحصر‌به‌فرد سياهان مهاجر بوشهر است، آماده نمايش شد. مستند «سبالو» به تهيه‌كنندگي فاطمه معتمدآريا و كارگرداني محسن نساوند آماده نمايش شد. اين مستند روايتي از زندگي محمود بردك‌نيا نوازنده سازهاي كوبه‌اي و آخرين بازمانده از نسل طلايي، نادر و منحصر‌به‌فرد سياهان مهاجر بوشهر است. «سبالو» همچنين در لايه‌هاي زيرين خود نگاهي به تاثير غيرقابل انكار رنگين‌پوستان آفريقايي‌تبار در موسيقي آييني و سنتي جنوب ايران و بوشهر دارد. محسن نساوند كارگردان «سبالو» با اشاره به اينكه پروسه توليد اين مستند ۸ سال به طول انجاميده است، بيان كرد: سال ۸۸ درست زماني كه با محمود بردك‌نيا آشنا شدم و اتفاقا همان زمان استاد ناصر تقوايي هم چهل سال پس از ساخت مستند «اربعين» به بوشهر آمده بودند، جرقه ساخت اين مستند در ذهنم زده شد و كم‌كم تحقيق‌ها درباره موضوع فيلم را شروع كردم. وي در پايان اظهار كرد: از سال ۹۱ بخش‌هايي از كار را فيلمبرداري كرديم اما به ‌صورت جدي و منظم با رسيدن به فيلمنامه اصلي و قابل قبول، آذرماه ۹۶ «سبالو» را كليد زديم. محسن نساوند مستندساز و عكاس متولد سال ۱۳۶۳ در بوشهر است.

 

پخش جهاني اولين سريال مستقل ايراني از آمازون

شبكه اينترنتي آمازون پرايم، پخش جهاني ميني‌سريال «عمارت تاريكي» كه اولين سريال مستقل ايراني است را آغاز كرد. به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، ميني‌سريال «عمارت تاريكي» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي سهيل عبدالهي سريالي است در ژانر دلهره‌آور و در ۴ قسمت ۱۵ دقيقه‌اي پخش شده كه پس از نمايش در پلتفرم سلام سينما، با مذاكرات صورت گرفته، اولين اثر مستقل ايراني است كه اكنون در پلتفرم آمازون پرايم به دو زبان ايراني و هندي قابل مشاهده است. در خلاصه داستان «عمارت تاريكي» آمده: سياوش ناظمي، معمار جواني است كه توسط فردي به اسم شكيب براي بازسازي عمارت خانوادگي‌اش دعوت به كار مي‌شود. مبلغ پيشنهادي مبلغ غيرمتعارفي است، اما سياوش تصميم مي‌گيرد كه پيشنهاد را قبول كند و وارد عمارت شود. با ورود به عمارت اتفاقاتي برايش رخ مي‌دهد كه انتظارش را ندارد...!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون