• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4756 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۹ مهر

مخالفت بي‌جانِ منتقدان

اگر موافقان رزم‌حسيني به معناي واقعي كلمه به دفاع و حمايت از او نپرداخته و جز جملاتي كوتاه درباره جنجال‌هاي مرتبط با تابعيت دوگانه و نزديكي‌اش به فرمانده سابق سپاه قدس، جملات خاص ديگري درباره برنامه‌ها و اهداف او به زبان نياوردند، در نقطه مقابل نيز اتفاق خاصي رخ نداد و مخالفان عليرضا رزم‌حسيني آنچنان بي‌جان بودند كه اظهاراتشان نه‌ تنها نتوانست نظر مساعد ساير مخالفان رزم‌حسيني در شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي ارتباط جمعي را جلب كند بلكه تاثير خاصي در آراي رزم‌حسيني نگذاشت و او با همان تعداد رايي كه به ‌طور حدودي پيش‌بيني مي‌شد، رداي وزارت صمت را به تن كرد. ويس كرمي، اردشير مطهري و محمدحسين فرهنگي 3 نماينده‌اي بودند كه به عنوان مخالف وزير پيشنهادي صمت پشت تريبون رفته و كوشيدند نقاط ضعف كارنامه و برنامه او را براي ساير نمايندگان عيان كنند. ويس كرمي اظهاراتش را با خط و خطوط سياسي رزم‌حسيني آغاز كرد و گفت كه «وزير كسي است كه بار را به دوش مي‌كشد، باري كه در حال حاضر بايد به دوش بكشيد، سنگين است و دلبستگي به برجام و وعده‌هاي پوچ نيز به آن اضافه شده است.» اين نماينده مجلس همچنين نزديكي رزم‌حسيني به نمايندگان استان‌هاي خراسان و كرمان را يادآوري و تاكيد كرد كه «عدم تجربه كاري شما در حيطه كار دولتي ما را نسبت به كشيده شدن امكانات كشور به نقاطي خاص نگران مي‌كند.»
مدرك تحصيلي رزم‌حسيني، ديگر نكته‌اي بود كه ويس كرمي از آن سخن گفت. او مدرك تحصيلي وزير پيشنهادي را در حد كارشناسي اعلام كرد؛ حال آنكه كميسيون صنايع در گزارش خود مدرك تحصيلي رزم‌حسيني را تاييد كرده بود. پس از كرمي نوبت به فرهنگي، نماينده تبريز رسيد.
 او كارنامه كاري رزم‌حسيني را صدر تا ذيل ضعيف توصيف و تاكيد كرد كه تنها و تنها 10 سال ابتدايي فعاليت وزير پيشنهادي صمت كه مربوط به روزگار جنگ تحميلي مي‌شود، قابل‌ قبول است. اين نماينده مجلس همچنين خاطرنشان كرد:«يكي از ابهامات در رابطه با سوابق رزم‌حسيني اين است كه چرا او از كشور خارج شد؟ چرا مدت طولاني در كشورهايي كه تروريست‌ها، غارتگران و فراريان كشور در آن پناه گرفته‌اند، حضور داشته و كار واردات به كشور ما را انجام مي‌داد. كاري كه رزم‌حسيني در سال‌هاي گذشته انجام داد، كاري است كه شركت هپكو را به اين وضعيت كشاند.» 
مطهري، نماينده گرمسار نيز در اظهاراتي مشابه خطاب به وزير پيشنهادي گفت كه «آقاي رزم‌حسيني شما چگونه مي‌خواهيد مسووليت بگيريد در حالي كه ادعا كرده‌ايد كه محل زندگي‌تان در كانادا بوده و حتي دو دهه در كانادا بوده‌ايد و خانواده‌تان در اين كشور زندگي مي‌كنند؛ شما چرا به ايران آمده و دم از نظام و مردم مي‌زنيد؟» اين نماينده مجلس سپس بدون ذكر نام افراد و جزيياتي قابل ‌توجه از پشت پرده فعاليت‌ها براي انتصاب رزم‌حسيني گفت؛ ابهامي كه شايد اگر شفاف‌تر مطرح مي‌شد، مي‌توانست نظر نمايندگان را تغيير دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون