• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4773 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱ آبان

آخرين رييس جمهور

نوشته فرهاد والي

براساس مقاله واشنگتن‌پست، وقتي پدرش برنده شد و ايوانكا را هم با خودش به واشنگتن برد، ترامپ جونيور و اريك كنترل سازمان ترامپ را به دست گرفتند. آنها متعهد شدند كه از سياست دوري كنند. آنها با برنامه ساخت ده‌ها هتل جديد، در شهرهاي كوچك شروع به كار كردند، هدف آن اين بود كه راي‌دهندگان ترامپ را به مشتري‌هاي سازمان ترامپ تبديل مي‌كند. ترامپ جونيور پنج ماه پس از ورود پدرش به دفتر رياست‌جمهوري گفت: «اگر آن زمينه امريكايي را كه در هر يك از اين شهرهاي كوچك تجربه كرده‌ايم، شخصيتي را كه از هر يك از اين افراد ديده‌ايم و همه اين داستان‌هاي شگفت‌انگيز كه شنيده‌ايم را به سازمان ترامپ اضافه كنيم، مي‌توانيم كارهاي بزرگي انجام دهيم». 
در مبارزات انتخاباتي دان جونيور خودش را در سه نقش تعريف كرد، هوادار محيط زيست و علاقه‌مند به شكار، متحدكننده و تاجر. اين نقش‌ها بلافاصله بعد از انتخاب پدرش رنگ باختند. او همچنين از سياست دور نماند و همزمان با مديريت مجموعه ترامپ نقش فعالي در كارزارهاي پدرش دارد. از سوي ديگر سازمان ترامپ موفق به اجراي آرزوهاي دان جونيور نشده و حتي اكنون در تلاش است كه هتل‌هاي موجود ترامپ را زنده نگه دارد. موفقيت سياسي ترامپ خيلي باعث نشده كه مارك تجاري ترامپ هم محبوب شود.
 دونالد ترامپ جونيور در 31 دسامبر 1977 در منهتن نيويورك، از ايوانا و دونالد ترامپ متولد شد. ترامپ جونيور در كودكي نزد پدربزرگ مادري خود، ميلوش زلنيچك كه در نزديكي پراگ خانه‌اي داشت، تابستان‌ها را به اردو، ماهيگيري، شكار و يادگيري زبان چك مي‌گذراند. دونالد ترامپ جونيور در سال 2003 در يك نمايشگاه مد با ونسا هايدون Vanessa Haydon مدل آشنا شد. آنها در سال 2005 در مارالاگوي ترامپ در پالم بيچ فلوريدا ازدواج كردند و صاحب پنج فرزند شدند. در مارس 2018، ونسا پس از 12 سال ازدواج درخواست طلاق داد. در آن زمان معلوم شد ترامپ جونيور با كيمبرلي گيلفويل Kimberly Guilfoyle، مجري سابق فاكس‌نيوز، رابطه پنهاني برقرار كرده است.
در جولاي 2017، نيويورك‌تايمز گزارش داد كه در زمان مبارزات انتخاباتي رياست‌جمهوري، دان جونيور در مساله همكاري با روس‌ها جهت دريافت اطلاعات مخرب عليه رقيب پدرش دست داشته است. در تاريخ سوم ژوئن 2016 يكي از شركاي تجاري روس دونالد ترامپ به اريك ترامپ يك ايميل فرستاده بود كه محتواي آن خبر از اين داشت كه سرويس اطلاعاتي روسيه در راستاي حمايت از دونالد ترامپ، اطلاعات مخربي درباره هيلاري كلينتون در اختيار دارد كه حاضر است با ستاد ترامپ به اشتراك بگذارد. براساس اين گزارش، ترامپ جونيور پاسخ داده بود: «اگر همان چيزي باشد كه شما مي‌گوييد، من عاشقش هستم به خصوص در اواخر تابستان.» اين عمل از لحاظ قانوني اجازه دخالت بيگانه در امور داخلي در عالي‌ترين سطح است.
اين نامه‌نگاري از طريق ايميل منجر به جلسه 9 ژوئن بين ناتاليا وسلنيتسكايا Natalia Veselnitskaya، وكيل روس كه گفته مي‌شود با كرملين ارتباط داشت، دان جونيور، شوهرخواهر وي و مشاور ترامپ جرد كوشنر همراه با مدير ستاد انتخاباتي ترامپ، پال منافورت در برج ترامپ شد. ترامپ جونيور منكر هرگونه تخلفي شد و با صدور يك بيانيه گفت: «جلسه مقدماتي كوتاه» اساسا بر موضوع فرزندخواندگي متمركز بود. ترامپ جونيور مدعي شد كه وكيل روس براي كمك به افرادي كه قصد آوردن فرزند خوانده از روسيه تلاش مي‌كرده. فدراسيون روسيه شهروندان امريكايي را از درخواست فرزندخواندگي در يك حركت متقابل سياسي منع كرده بود. وي بعدا اذعان كرد كه وسلنيتسكايا اطلاعاتي در مورد كلينتون ارايه داده است و در بيانيه ديگري گفت: «اظهارات وي مبهم، مبهم بود و قابل فهم نبود. هيچ مدرك يا اطلاعات مستدلي نداشت. به سرعت مشخص شد كه او هيچ اطلاعات مهمي ندارد.» دان جونيور سپس در ماجراي رسيدگي به پرونده مولر مجبور شد در مجلس پشت درهاي بسته شهادت بدهد. 

ايوانا ماري «ايوانكا» ترامپ Ivana Marie “Ivanka “ Trump
ايوانكا ترامپ اولين دختر دونالد ترامپ شخصي باهوش، پركار، جاه‌طلب و خود بزرگ بين است. ايوانكا براي اولين بار در دوران نوجواني به مدل شدن روي آورد. اما مدت كوتاهي بعد پس از دانشگاه وارد سازمان ترامپ شد. وي از سال 2006 تا 2015 در كنار پدر و دو برادرش به عنوان داور در برنامه كارآموز The Apprentice شركت مي‌كرد. ايوانكا سپس به سمت معاون اجرايي ترامپ در سازمان ترامپ رسيد و مارك تجاري خاص خود، مجموعه ايوانكا ترامپ را نيز بنياد نهاد. او با جرد كوشنر، پيمانكار املاك و مستغلات ازدواج كرده است و سه فرزند از او دارد. ايوانكا اكنون مشاور ارشد دونالد ترامپ است. 
ايوانا ماري «ايوانكا» ترامپ روز 30 اكتبر 1981 در منهتن نيويورك متولد شد. او دومين فرزند ايوانا و دونالد ترامپ است. تحصيلات ابتدايي را در مدرسه چاپين Chapin شروع كرد و در مدرسه شبانه‌روزي رزماري هال Rosemary Hall، كنتيكت همان‌ جايي كه يك روز جان اف كندي رفته بود، ادامه داد. او از 14 سالگي به عنوان مدل براي مارك‌هاي معروف اروپايي كار مي‌كرد. با اين حال، ايوانكا به زودي دنياي مدل بودن را شاق و بي‌رحمانه يافت. جاه‌طلبي‌هاي او اجازه نمي‌داد كه به مدل بودن راضي باشد. ايوانكا در نهايت به تجارت املاك و مستغلات وارد شد. وي پس از فارغ‌التحصيلي از مدرسه وارتون در دانشگاه پنسيلوانيا، دو سال در يك شركت توسعه املاك و مستغلات خارج از سازمان پدرش كار كرد. ايوانكا پس از يادگيري فوت و فن‌هاي ساخت‌وساز و زماني كه احساس كرد مي‌تواند شايستگي خود را ثابت كند، به سازمان ترامپ پيوست و به سمت معاون اجرايي خريد و توسعه، كار در ساختمان‌ها و استراحتگاه‌هاي مجلل رسيد. او با همكاري دو برادرش، دونالد جونيور و اريك، مجموعه مديريتي هتل‌هاي ترامپ را بنياد نهاد كه مسوول مديريت هتل‌هاي لوكس ترامپ است. 
ايوانكا در تاريخ 25 اكتبر 2009 با جرد كوشنر ازدواج كرد و به‌خاطر او به يهوديت ارتدوكس گرويد. اين زوج آيين يهودي كوشر را رعايت مي‌كند و روز شنبه وسايل الكترونيكي خود را براي گذراندن وقت با خانواده خاموش مي‌كند. آنها سه فرزند دارند، فرزند سوم آنها مارس 2016 در بحبوحه مبارزات انتخاباتي ترامپ متولد شد. بعد از اينكه پدرش نامزدي جمهوري‌خواهان شد، ايوانكا سخنران اصلي حزب در كنوانسيون ملي جمهوري شد. او در اين سخنراني سوابق پدرش در حمايت از زنان و اقليت‌ها را برشمرد.
ايوانكا با استفاده از نام خانوادگي معروف خود ادعا كرد كه مي‌خواهد صدايي براي زنان حرفه‌اي جوان باشد، كتاب او به نام: «كارت ترامپ: بازي براي برد در كار و زندگي»، يكي از پرفروش‌ترين كتاب‌هاي نيويورك‌‌تايمز در سال 2009 شد. او همچنين يك مارك تجاري مد ابداع كرد كه محصولات آن كه اكثرا ساخت چين هستند در فروشگاه‌ها و آنلاين در سايت ايوانكا ترامپ دات كام عرضه مي‌شدند. ايوانكا در سال 2017 ظاهرا از تجارت خارج شد تا به كار در واشنگتن بپردازد. حمله بسياري از منتقدان پدرش مارك‌هاي ايوانكا را به خطر انداخته‌اند. همه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي معتبر امريكا از جمله نوردستروم، نيمان ماركوس، گيلت و برلينگتون فروش محصولات او را در اوايل سال 2017 به دنبال اعتراض خريداران متوقف كردند. او در جولاي سال بعد اعلام كرد كه اين مارك را تعطيل مي‌كند. ايوانكا گفت: «پس از 17 ماه اقامت در واشنگتن، ديگر نمي‌دانم كه چه زماني يا اصلا دوباره به اين كار بازگردم، اما مي‌دانم كه تمركز من براي آينده فعلا كارهايي است كه من اينجا در واشنگتن دارم، اين يك تصميم منصفانه براي همكاران و شركاي من است». آنچه مسلم شده اين است كه هواداران ترامپ مشتري‌هاي محصولات او نيستند.
او در زمان‌هاي مختلف از هر دو حزب جمهوريخواه و دموكرات حمايت كرده است. در سال 2007 وي از نامزدي رياست‌جمهوري هيلاري كلينتون حمايت كرد، چرا كه دوست نزديك چلسي كلينتون دختر هيلاري است. در سال 2012 او از نامزدي ميت رامني حمايت كرد. يك سال بعد، او و همسرش ميزبان برنامه كمك مالي براي سناتور كوري بوكر از دموكرات‌هاي نيوجرسي بودند.
از آغاز دوران رياست‌جمهوري دونالد ترامپ، ايوانكا كه مهم‌ترين معتمد پدرش است، به جلسات مهم دولتي از جمله ملاقات با سران كشورها و تجار برجسته دعوت مي‌شود. دونالد ترامپ از زماني كه ايوانكا خردسال بود او را به جلسات كاري‌اش مي‌برد. موضوع زماني جنجالي شد كه او حتي مدت كوتاهي روي صندلي پدرش در كنفرانس سران بيست كشور اقتصادي در هامبورگ آلمان نشست. ايوانكا و جرد كوشنر همچنين سفارت جديد ايالات متحده در اسراييل كه پدرش به اورشليم منتقل كرده بود را افتتاح كردند. در آن روز، 40000 فلسطيني در مرز غزه اعتراض كردند. حداقل 58 فلسطيني جان خود را از دست دادند و بيش از 2700 نفر زخمي شدند كه بسياري از آنها از نيروهاي اسراييلي بودند.
او از زمان روي كار آمدن پدرش دو بار با او مخالفت كرده است، يك بار زماني كه از مطبوعات دفاع كرد، گفت كه فكر نمي‌كرد رسانه‌ها «اخبار جعلي» مي‌سازند و با پدرش كه دوست دارد بگويد، «رسانه‌ها دشمن مردم هستند» مخالف است. همچنين او در مورد سياست جدا كردن كودكان پناهنده از پدر و مادرشان در مرزهاي جنوبي با پدرش مخالفت كرد. او در آگوست 2018 گفت: «من شديدا مخالف جدايي خانواده و جدايي والدين و فرزندان هستم.» اما سواي اين مسائل ايوانكا هميشه يكي از مدافعان مهم دونالد ترامپ بوده و هست و نقش بسيار مهمي در كاخ سفيد و ستاد انتخابات مجدد ترامپ به عهده دارد. 
اريك فردريك ترامپ Eric Frederick Trump
اريك ترامپ پسر دوم و سومين فرزند دونالد و ايوانا ترامپ است. او از سال 2006 به سازمان ترامپ پيوست و از سال 2010 تا 2015 نيز به عنوان داور در برنامه كارآموز پدرش The Apprentice، به همراه برادر بزرگ‌ترش دان جونيور و خواهرش ايوانكا شركت مي‌كرد. پس از پيروزي پدر در انتخابات 2016 او و دان جونيور به عنوان حافظ منافع ترامپ به سمت مديران موقت سازمان ترامپ منصوب شدند. 
نشريه بيوگرافي در مورد او مي‌نويسد، اريك فردريك ترامپ متولد 6 ژانويه 1984 در نيويورك متولد و بزرگ شد و تا سال 1995 در مدرسه نخبگان‌ ترينيتي Trinity تحصيل كرد. او در دوران كودكي به دليل مشغوليت والدين بيشتر اوقات فراغت خود را با دان و ايوانكا مي‌گذراند. اين سه كودك همچنين تابستان‌هاي كودكي خود را با پدر و مادربزرگ مادري خود كه سبك زندگي روستايي داشتند، در چكسلواكي مي‌گذراندند. پس از طلاق جنجالي والدين‌شان در سال 1991، زماني كه اريك فقط 7 سال داشت، به زندگي با مادرشان ايوانا در نيويورك ادامه دادند. او بعدها به مدرسه شبانه‌روزي رفت. اريك در سال 1997 در مدرسه هيل در پوتستاون، پنسيلوانيا به دان جونيور پيوست.
پس از فارغ‌التحصيلي از دبيرستان، با تحصيل در دانشگاه جورج تاون در واشنگتن دي‌سي برخلاف پدر، برادر و خواهرش كه به دانشگاه پنسيلوانيا سنت رفته بودند، سنت خانوادگي را شكست. اريك و دان زمان فراغت خود را با كار روي پروژه‌هاي ساخت و ساز پدرشان صرف مي‌كردند. در سال 2006، اريك در رشته مالي و مديريت با درجه ممتاز از جورج تاون فارغ‌التحصيل شد.
در نوامبر 2014، اريك ترامپ با لارا ليا يوناسكا Lara Lea Yunaska در باشگاه مارالاگوي دونالد ترامپ در پالم بيچ فلوريدا ازدواج كرد. اين زوج در 12 سپتامبر 2017 صاحب يك پسر اريك «لوك» ترامپ شدند. فرزند دوم آنها، دختر كارولينا دوروتي، در 19 آگوست 2019 متولد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون