• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4788 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ آبان

اتحاديه جهاني؛ هر روز يك تصميم

مسابقات جهاني كشتي لغو شد

طبق اعلام اتحاديه جهاني كشتي رقابت‌هاي قهرماني جهان كه قرار بود اواخر آذر به ميزباني صربستان برگزار شود، لغو شد. طبق آخرين خبري كه روي خروجي سايت اين اتحاديه آمده به دليل خودداري برخي تيم‌ها از حضور در صربستان به دليل شرايط كرونا رقابت‌ها با مسابقات جام جهاني انفرادي جايگزين شده كه ارزشش يك پله پايين‌تر از رقابت‌هاي قهرماني جهان است.
كميته اجرايي رقابت‌ها تاكيد كرده بود در صورتي رقابت‌هاي قهرماني جهان برگزار مي‌شود كه بايد ۸ تيم از ۱۰تيم برتر رنكينگ و حداقل ۷۰ درصد كشورهاي شركت‌كننده سال قبل در آن حاضر باشند (براساس حضور ورزشكار سال قبل). اين درحالي است كه پيش از اين چندين كشور از جمله امريكا، ژاپن، قزاقستان و كوبا به دليل شرايط شيوع ويروس كرونا از حضور در اين رقابت‌ها انصراف داده بودند. به اين ترتيب مي‌توان گفت اتحاديه جهاني كشتي با بي‌برنامگي و تصميمات لحظه‌اي و بدون پشتوانه بسياري از كشورها و ورزشكارانش را دچار مشكل كرده است. دركشور خودمان از يك ماه قبل اردوي آماده‌سازي تيم ملي آغاز شد و سر دعوت از كشتي‌گيران به اردو و انجام يا عدم انجام مسابقات انتخابي هياهوي زيادي به راه افتاد كه حالا مشخص شده تمامش بي‌دليل بوده چون رقابتي در كار نخواهد بود. در همين راستا طبق اعلام محمد بنا و غلامرضا محمدي، سرمربيان تيم‌هاي ملي اردوي تيم‌هاي ملي كه هم‌اكنون در محل خانه كشتي شهيد هادي در حال برگزاري است به مدت چند روز تعطيل شده است. قرار است با هماهنگي با حميد سوريان، نايب رييس فدراسيون كشتي براي تصميم‌گيري به جهت اعزام تيم ايران به اين مسابقات تصميم‌گيري شود. 
كشتي جزو معدود رشته‌هايي است كه از زمان شيوع ويروس كرونا تاكنون هيچ رقابت بين‌المللي برگزار نكرده و اين در حالي است كه كم‌كم به مسابقات المپيك ۲۰۲۱ نزديك مي‌شويم. اتحاديه جهاني كشتي اعلام كرده، جايزه مسابقات جايگزين قهرماني جهان در صربستان ۳۰۰ هزار فرانك است كه به نفرات برتر اهدا مي‌شود. اين اتحاديه احتمالا با اين حربه تلاش دارد بالاخره يك رقابت قابل توجه در سطح جهان برگزار كند اما معلوم نيست كشورها از آن استقبال مي‌كنند يا خير. كشتي ما يكي از كشورهايي است كه حضورش مي‌تواند وزن خاصي به رقابت‌ها بدهد اما در شرايطي كه اوضاع ارزي و مالي فدراسيون اصلا خوب نيست و بيماري كرونا هم طغيان كرده بايد ديد مسوولان تيم ملي متقاعد مي‌شوند كه كشتي‌گيران را به صربستان بفرستند يا خير.كشتي ايران از همان ابتدا مانند امريكا مخالف برگزاري رقابت‌هاي جهاني در شرايط كرونا بود اما هنگامي كه اتحاديه جهاني اعلام كرد مسابقات برگزار مي‌شود با حضور در صربستان موافقت كرده بود. طبق اعلام اتحاديه جهاني كشتي، مجمع عمومي ساليانه اتحاديه جهاني كشتي و انتخابات براي تعيين اعضاي اين اتحاديه كه قرار بود در خلال مسابقات جهاني برگزار شود به سال ۲۰۲۱ موكول شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون