• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4792 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان

روانشناسي مصرف‌كننده

سحر موسوي

صنعت مد به صورت هميشگي در حال تغيير و تحول بوده و جزو صنايعي است كه چون با مردم، نيازها و طرز فكر آنان مرتبط هست، لازم است پويايي و سرعت به‌روزرساني بالايي داشته  باشد. 
نقشه‌هاي نقش بر آب 
در اسفند ماه امسال، بسياري از برندهاي پوشاك بعد از جلسات متعدد و با برنامه‌ريزي دقيق استراتژي برند خود را چيده و در تلاش حداكثري براي تحقق آن بودند كه همه‌گيري ناخوانده از راه رسيد و زندگي همه را تحت‌تاثير قرار داد. 
شناخت نياز مصرف‌كننده 
بعد  از به فروش نرسيدن اجناس شب عيد، توليدكنندگان با مشكلات جديدي چون تغيير سبك زندگي و طرز فكر مخاطبان خود مواجه شدند كه با درك هر چه بهتر اين شرايط و تغييرات مصرف‌كننده امكان به‌روزرساني مناسب‌تري براي استراتژي خود خواهند داشت. 
روانشناسي  مصرف‌كننده 
روانشناس مصرف‌كننده با استفاده از اطلاعات و علومي چون استايلينگ، نوروساينس، انسان‌شناسي و جامعه‌شناسي به تجزيه و تحليل رفتار مصرف‌كننده، نيازها و پيچيدگي‌هاي رفتاري او و با درك مصرف‌كننده و بررسي او از زواياي مختلف، به ارايه راهكار در زمينه‌هاي تبيين استراتژي توليد، طراحي و تبليغات محصول  مي‌پردازد. 
مشاغل جديد حوزه پوشاك 
با تغييراتي كه در دهه اخير در زمينه توليد و مصرف پوشاك رخ داده، طبيعي است كه شاهد ظهور مشاغل و تخصص‌هاي جديد در اين حوزه باشيم. روانشناسي مصرف‌كننده يكي از مشاغلي است كه نه تنها مي‌تواند راهنماي برندهاي بزرگ با فروشگاه‌هاي متعدد و مخاطبان متفاوت باشد، بلكه براي برندهاي نوپا با مخاطبان محدود هم  به عنوان يك تسهيلگر  مي‌تواند  ايفاي  نقش كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون