• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3251 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ خرداد

زير ذره بين اقتصاد

ايران در اندونزي پالايشگاه مي‌سازد| رييس كميسيون تجاري ايران و اندونزي گفت: بنا بر توافقات انجام شده ايران تعدادي واحد پالايشي و پالايشگاه در اندونزي احداث مي‌كند كه ۳۰ درصد بودجه آن توسط ايران و ۷۰ درصد توسط اندونزي تامين خواهد شد. رودي رجب گفت: با اتمام ساخت اين پالايشگاه، حجم مراودات تجاري دو كشور تا حد قابل توجهي افزايش خواهد يافت. حجم تجارت دو كشور در سال 2014 به 400 ميليون دلار رسيد كه امكان توسعه بيشتر آن نيز وجود دارد. وي با اشاره به موانع پيش روي توسعه روابط دو كشور، گفت: مسائل سياسي، تحريم و عدم شناخت كافي بازرگاني از بازار، موانعي را در گسترش روابط ايجاد كرده‌اند. وي با بيان آنكه با لغو تحريم‌ها، روابط دو كشور توسعه مطلوبي پيدا خواهد كرد، اضافه كرد: روغن پالم، لاستيك، روغن خوراكي، پوشاك و تجهيزات صنعت نفت از جمله محصولاتي هستند كه بين دو كشور مبادله مي‌شود.

دو دليل تاخير صادرات گاز ايران به عراق|با وجود اينكه بايد صادرات گاز به كشور عراق در ارديبهشت‌ماه امسال محقق مي‌شد اما به دو دليل اين مهم تاكنون صورت نگرفته است؛ مشكلات فني عمليات و روش دريافت بهاي گاز صادراتي از عراق. حميدرضا عراقي گفت: البته تست خط لوله صادرات گاز به عراق در ارديبهشت ماه آغاز شد اما به دليل مشكلات فني عمليات به اتمام نرسيده است. مديرعامل شركت ملي گاز ايران يكي ديگر از دلايل تاخير صادرات گاز به عراق را روش دريافت بهاي گاز صادراتي عنوان كرد و گفت: هم اكنون در حال بررسي هستيم كه به دليل شرايط تحريم پول گاز صادراتي به عراق چگونه دريافت شود.

انحراف از اصل 44 با واگذاري سرخابي‌ها به خودروسازان | رييس مركز تجارت جهاني ايران گفت: درصورت واگذاري سرخابي‌ها به شركتهاي خودروسازي بايد گفت سازمان خصوصي سازي از مسير ابلاغيه سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي منحرف شده است. محمدرضا سبزعليپور طي اظهاراتي، نحوه خصوصي سازي در ايران و همچنين عملكرد سازمان خصوصي سازي درخصوص واگذاري دو تيم استقلال و پرسپوليس را مورد واكاواي قرار داده و نسبت به آن واكنش نشان داده است. به گفته وي پس از ابلاغ سياست‌هاي كلي اصل44 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و آغاز بحث خصوصي‌سازي و فروش شركت‌هاي بزرگ دولتي، جسته و گريخته مباحثي نيز درارتباط با واگذاري تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس مطرح شد اما هيچگاه جدي و اجرايي نشده بود وليكن دو سه ماهي است كه واگذاري اين دو تيم با سابقه تهراني از سوي سازمان خصوصي سازي و وزارت ورزش و جوانان به طور جدي كليد خورده و حاشيه‌ها و بحث‌هاي فراواني را هم در پي داشته است.

پرداخت و تقسيط ماليات با سامانه ممكن شد| معاون سازمان امور مالياتي كشور با اشاره به دريافت الكترونيك اظهارنامه مالياتي از موديان گفت: موديان همچنين مي‌توانند نخستين بار ماليات خود را از طريق سامانه پرداخت و تقسيط كنند. حسين وكيلي افزود: تلاش سازمان امور مالياتي آسان‌سازي شرايط براي مردم و كاهش مراجعه حضوري است. امكان ارايه اظهارنامه به صورت الكترونيكي قبلا فراهم شده بود اما موديان مجبور بودند براي پرداخت به ادارات مراجعه كنند كه با توسعه سامانه الكترونيكي، مراجعه حضوري به حداقل و صفر رسيده است.

افت شديد آب در برخي سدهاي جنوب|يك مقام مسوول در وزارت نيرو با اعلام كاهش ۶۰ درصدي ذخيره آب در برخي سدهاي جنوب كشور گفت: تخصيص آب از سدهاي جنوب به صورت كنترل شده انجام خواهد شد. ارسلان هاشمي گفت: حوضه آبريز خليج فارس و درياي عمان در ماه‌‌هاي گذشته با افت بارش شديد مواجه بوده و باعث كمبود جدي منابع آب در برخي حوضه‌‌هاي درجه دو شده است. وي با اعلام كاهش ۶۰ درصدي حجم سدها در جنوب كشور اظهارداشت: حجم مخازن سدها نيز از ابتداي سال آبي جاري تاكنون حدود ۱۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته، اين در حالي است كه در كل كشور كاهش ميزان ورودي‌‌ها ۱۵ درصد و كاهش حجم مخازن ۴ درصد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون