• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4806 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ آذر

يحيي چه انتظاراتي از مهاجم تيمش دارد؟

آرمان رمضاني هيچ‌وقت گلزن نبوده

از دست دادن يك فرصت دروازه خالي و يك تك به تك ايده‌آل آرمان رمضاني را در عرض يك ساعت از شخصيتي خنثي به نااميدكننده براي هواداران پرسپوليس تبديل كرد. مهاجم قدبلند سرخ‌ها كه در نقل‌وانتقالات به پرسپوليس آمده در بازي مقابل شهر خودرو براي نخستين‌بار از ابتدا در تركيب تيم قرار گرفت. در نگاه اول دليل حضور ثابت رمضاني ضعف خط حمله پرسپوليس در گلزني به نظر رسيد. هواداران گمان كردند يحيي گل‌محمدي رمضاني را گذاشته نوك پيكان حمله تيم تا شايد قفل دروازه‌هاي حريف گشوده شود. اين اتفاق افتاد ولي نه با كمك رمضاني بلكه با كمك سيد جلال حسيني و خط هافبك تيم. بعد از آن بود كه حملات هواداران عليه رمضاني شدت گرفت و بازيكنان پرسپوليس مجبور شدند در يك اقدام همه‌جانبه از هم تيمي‌شان حمايت كنند تا مبادا او بيشتر از اين بي‌اعتماد به نفس بشود. 
بازيكنان پرسپوليس و كادر فني تيم حق دارند از آرمان رمضاني حمايت كنند. آنها به خوبي مي‌دانند در فينال ليگ قهرمانان آسيا با چه مشكلاتي مواجهند. از غيبت اميري و آل‌كثير اطلاع دارند و همين‌طور از قدرت رقبا. مي‌دانند تنها كساني كه مي‌توانند روي آنها حساب كنند همين مهدي عبدي و آرمان رمضاني گل‌نزن هستند. مي‌دانند با تخريب اين دو بازيكن نه تنها چيزي عايدشان نمي‌شود، بلكه همان اندك اميدواري به آنها هم از بين مي‌رود. هواداران ولي اين همه صبور نيستند. هيجاني رفتار مي‌كنند و وقتي بازيكن تيم‌شان را مي‌بينند كه مقابل گل خالي به شكلي آماتوري توپ را به بيرون مي‌زند اعصاب‌شان به هم مي‌ريزد. هر قدر براي‌شان از استرس و فشار و عدم تمركز بگويي به رقم قرارداد بازيكن اشاره مي‌كنند و مي‌گويند «طرف چند ميليارد مي‌گيره كه استرس نداشته باشه و روي كارش تمركز كنه.» كاريش نمي‌شود كرد. اين روزها مسائل مالي ترازوي همه اعمال آدم‌هاست. 
در سمت مقابل وضعيت خود آرمان رمضاني هم عجيب است. او هميشه مهاجم نوك بوده. ۲۸ سال سن دارد و از زماني كه وارد فوتبال شده از او انتظار گلزني مي‌رفته. با اين وجود رمضاني هيچ‌وقت نشان نداده گلزن قهاري است. آمار او به عنوان يك مهاجم نوك در تيم‌هايي كه بازي كرده نااميد كننده است. رمضاني فصل قبل براي سايپا تنها ۴ گل به ثمر رساند در حالي كه بيش از ۲۵ بازي در زمين حضور داشت. فصل قبل از آن او دو گل به ثمر رساند. فصل قبلش ۵ گل. رمضاني اصلا در يك فصل نتوانسته تعداد گل‌هايش را دو رقمي بكند. چطور از چنين مهاجمي انتظار مي‌رود كه نقش گلزني را برعهده بگيرد؟ رمضاني در بهترين حالت در بازار بي‌مهاجم نوك نقل‌وانتقالات فوتبال ايران تنها گزينه باقيمانده گل‌محمدي بود كه جذب شد. 
سوال اينجاست كه گل‌محمدي آيا اين آمار را نمي‌دانست؟ پاسخ منفي است. سرمربي پرسپوليس باهوش‌تر از اينهاست كه چشم بسته بازيكني را به خدمت بگيرد. پس تنها دو دليل براي جذب رمضاني باقي مي‌ماند. فشار ايجنت‌ها يا انديشه‌هاي تاكتيكي گل‌محمدي براي استفاده از تنها گزينه‌هاي موجود. دليل اول فعلا قابل بررسي نيست. هرچند شايعات در اين زمينه زياد به گوش مي‌رسد. اما در مورد دليل دوم مي‌توان فكت‌هاي قابل قبولي ارايه داد. نبردهاي هوايي موفق، استفاده از قدرت بدني بالا براي حفظ توپ در مواقع تغيير به فاز حمله و فضاسازي براي سايرين در كنار گل نزدن بيشترين چيزي بود كه از رمضاني در بازي مقابل شهر خودرو ديده شد. سه ويژگي مثبت در كنار يك ويژگي خيلي منفي. در واقع بايد گفت اگر رمضاني در كنار اين سه ويژگي مثبت، تمام‌كننده قهاري هم بود اصلا تا ۲۸ سالگي در سايپا نمي‌ماند! او حتما خيلي زودتر به يكي از تيم‌هاي بزرگ‌تر راه مي‌يافت يا حتي راهي اروپا مي‌شد. به عبارت ديگر گل زدن رمضاني يك نوع اشانتيون براي گل‌محمدي به حساب مي‌آيد.
هواداران هر تيمي هميشه از مهاجم نوك تيم‌شان انتظار گلزني دارند. هر قدر هم سرمربي دلايل تاكتيكي خودش را داشته باشد، هواداران مي‌گويند مهاجم نوك بايد گل بزند. هواداران فوتبال در ايران تعريف مهاجم نوك را در علي دايي ديدند. اين روزها هم نمونه‌هايش را در تيم‌هاي اروپايي مشاهده مي‌كنند. با اين وجود واقعيت اين است كه احتمالا كادرفني چنين انتظاري از رمضاني ندارند. يا بهتر بگوييم در وهله اول چنين انتظاري از او ندارند، چرا كه خودشان مي‌دانند چه كسي را جذب كرده‌اند و اين بازيكن چه قابليت‌هايي دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون