• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3253 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد

وزير كشور :

اگر داعش جلوتر بيايد ،حتما دخالت مي‌كنيم


گروه سياسي| درست يك روز پس از هشدار فرمانده نيروي زميني ارتش براي لزوم آماده بودن نيروها از لحاظ آمادگي و تقويت در جهت مبارزه با داعش، وزير كشور هم يك هشدار كهنه را مجددا تكرار كرد. بازهم اعلام كرد كه اگر داعش به 40 كيلومتري مرزهاي ما نزديك شود اقدامات لازم براي رويارويي با آنها صورت خواهد گرفت. هشداري كه به نظر مي‌رسد تاييدي باشد بر لزوم آماده بودن نيروي ارتش و سپاه براي مقابله با اين گروه. ديروز عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشورهمچنين از يك موضوع ديگر هم خبر داد و گفت: اين وزارتخانه در نظر دارد با توجه به ديگر منابعي كه دولت در اختيار قرار مي‌دهد انتخابات را با اولويت شهرهاي بزرگ به صورت تمام الكترونيكي برگزار كند. به گزارش فارس، جمله‌هاي كليدي اظهارات عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور به شرح زير است:
      موضوع داعش به عنوان يك جريان و فرقه انحرافي آسيب‌هاي اقتصادي، سياسي و كالبدي را به شهرهاي عراق، سوريه و يمن وارد كرده كه از چشم هيچ‌ كسي پوشيده نيست.
    با توجه به همجواري ايران با عراق و ساير كشورها ارتقاي مرزهاي كشور ضروري است، ما تسلط كاملي بر مرزهاي كشور داريم و هيچ حادثه امنيتي در مرزها روي نداده است.
    ما قبلا هم اعلام كرده بوديم اگر اين گروه‌هاي تروريستي و تكفيري به 40 كيلومتري مرزهاي ايران نزديك شوند ما اقدامات لازم را براي رويارويي با آنها انجام خواهيم داد.
    كشورهاي منطقه بايد با همكاري يكديگر نسبت به اين موضوع اقدام كنند، ورود و حضور نيروهاي خارجي از جمله امريكا به هيچ عنوان نتوانسته مانع پيشروي اين نيروهاي تروريستي شود زيرا نيروهاي خارجي همواره به دنبال اهداف و مقصود خودشان بودند.
    بر اساس قانون تمام مقامات دولتي كه قصد كانديداتوري در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را دارند بايد تا 28خردادماه از سمت خود استعفا‌ دهند.
    در مورد حادثه مهاباد بنده گزارش‌هايي دارم كه نشان مي‌دهد در جريان تجمع آن حادثه برخي افراد مسلح حضور داشتند و منتظر فرصت بودند. بنده تاكيد مي‌كنم اگر در حادثه مهاباد خويشتن‌داري نيروي انتظامي و مديريت و تدبير سر صحنه نبود حتما   ما با يك مصيبت بزرگي روبه‌رو مي‌شديم.
    حقيقت اين است كه دو روز بعد از آن حادثه ما شاهد آتش‌سوزي‌ هتل و تجمع‌ها بوديم كه در اين فاصله دو روز مسوولان بايد چه كار مي‌كردند، بنده به عنوان وزير كشور اعلام مي‌كنم هيچ گزارشي به من نرسيد. به هر حال اينها مسائلي است كه ما وقتي به عنوان مسوولان اجتماعي كشور به بحث مي‌نشينيم بايد قدرت پيش‌بيني اين تحولات اجتماعي را داشته باشيم.
    در جريان حادثه مهاباد 25 نفر از كادر نيروي انتظامي زخمي شدند، بنده گزارش‌هايي داشتم كه در آن تجمع‌هاي افراد مسلحي حضور داشته و منتظر فرصت و حادثه‌اي بودند كه درايت نيروهاي انتظامي و همراهي مردم باعث شد كه اين حادثه مديريت شود.
    در مورد حادثه تبريز در پايان آن بازي فوتبال 100هزار نفر با حالت هيجاني و با اين نگاه كه حق‌شان ضايع شده به خيابان‌ها ريختند كه نيروي انتظامي با خويشتن‌داري و با مديريت توانست صحنه را ادراه كند كه در جريان همين موضوع هم 42 نفر از كادر نيروي انتظامي مجروح شدند اما با خويشتن‌داري مردم تبريز و نيروي انتظامي توانستيم هيجانات پس از اين بازي را كنترل كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون