• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3253 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد

زير ذره بين اقتصاد

مردم در مصرف آب و برق صرفه جويي كنند |معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: سال گذشته دو هزار و۲۰۰ ميليارد تومان بابت هدفمندي يارانه‌ها اين وزارتخانه به دولت پرداخت كرد. هوشنگ فلاحتيان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به كسري بودجه بايد سالانه معادل پنج درصد به هزينه‌هاي توليد برق كشور اضافه شود. فلاحتيان با بيان اينكه نيروگاه‌هاي برق‌آبي با توجه به كاهش بارش‌ها آب مورد نياز براي توليد برق را در اختيار ندارند، گفت: انتظار اين است كه مردم در مصرف آب و برق صرفه‌جويي كنند.

صادرات نفت ايران با تحريم متوقف نشد|مديرعامل شركت ملي نفتكش ايران گفت: نقش شركت‌هاي كشتيراني در مقابله با تحريم‌هاي ناعادلانه تاكنون بي‌نظير بوده و با وجود دشواري تحريم‌ها، شركت ملي نفتكش ايران با حمايت تمام دست‌اندركاران صادرات نفت ايران را بدون وقفه انجام داده است. علي‌اكبر صفايي در بيست و سومين همايش ارگان‌هاي دريايي افزود: در اين مدت شركت‌هاي كشتيراني از مصاديق اقتصاد مقاومتي بودند و در اين دوران سخت توانستند كارنامه خوبي از خود نشان دهند. وي گفت: ركود حاكم بر اقتصاد جهاني در سال‌هاي گذشته شرايط بدي را براي شركت‌هاي كشتيراني به وجود آورد به‌طوري كه با تداوم تحريم‌ها نيز شرايط سخت‌تري رقم خورد اما ما توانسته‌ايم به وظايف خود به خوبي عمل كنيم.

مذاكره غيرمستقيم براي صادرات گاز به اسپانيا|صادرات گاز به اروپا يكي از اهداف ايران است اما در حال حاضر شرايط خاص بوده لذا برنامه داريم كه بعد از تحريم ارتباط با كشورهاي اروپايي را افزايش دهيم. مديرعامل شركت بازرگاني گاز در خصوص صادرات گاز مايع به اروپا، به ايلناگفت: صادرات به اين قاره يكي از اهداف ما است اما در حال حاضر شرايط خاص است لذا برنامه داريم كه بعد از تحريم ارتباط با كشورهاي اروپايي را افزايش داده و بدين نحو مشتريان جديدي خواهيم داشت. محمدعلي براتي افزود: درحال حاضر صادراتي به اتحاديه اروپا نداريم اما غير مستقيم درحال مذاكره هستيم كه گاز را به اسپانيا برسانيم. براتي در خصوص صادرات به كشورهاي آفريقايي نيز گفت: اين قاره بازار خوبي است اما تنها كشتي‌هاي كوچك مي‌توانند در اسكله‌هاي اين قاره تحويل‌گيري كنند لذا در حال مذاكره هستيم كه كشتي‌هاي بزرگ نيز به صورت شناور محموله به كشتي‌هاي كوچك منتقل كرده تا بتوانيم به كشورهاي موزامبيك، غنا و غرب آفريقا صادرات داشته باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون