• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3253 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد

خبر كوتاه

تسليت آيت‌الله سيستاني به شيعيان عربستان

آيت‌الله سيدعلي سيستاني، مرجع عاليقدر شيعيان عراق به ساكنان استان قطيف عربستان به دليل انفجار تروريستي اخير كه موجب شهادت 21 تن و زخمي شدن بيش از 100 تن ديگر شد، تسليت گفت. به گزارش ايسنا آيت‌الله سيستاني در پيام خود به ساكنان استان قطيف عربستان گفت: من به شما ساكنان گرامي قطيف به دليل حمله اخيري كه به برادران نمازگزارتان در مسجد امام علي(ع) در شهرك قديح شد و در اين حمله خون پاك آنها به دليل دوستي و محبتي كه به اهل بيت دارند ريخته شد، تسليت  مي‌گويم.

 

8  ماه زندان براي اولمرت

ايهود اولمرت، نخست وزير پيشين اسراييل به اتهام فساد مالي به هشت ماه زندان و پرداخت جريمه‌اي معادل 25 هزار دلار محكوم شد. وي به دريافت ده‌ها هزار دلار رشوه از يك تاجر امريكايي به نام موريس تالانسكي متهم شده است. اين اتهام مربوط به سال‌هاي ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ ميلادي و زماني است كه وي وزير بازرگاني و صنعت اسراييل بود. وي پيش‌تر از اين اتهام تبريه شده بود اما افشاي مكالمات وي توسط منشي سابقش موجب پيگيري دوباره پرونده شد. وكلاي اولمرت از ديوان عالي اسراييل تقاضاي تجديد نظر كرده‌اند. نخست‌وزير سابق اسراييل قبلا نيز در يك پرونده ديگر به اتهام فساد به شش سال زندان محكوم شده بود. اين حكم در حال رسيدگي در ديوان عالي اسراييل است.

 

مرگ رهبر اخوان در زندان
يكي از رهبران جماعت اخوان‌المسلمين مصر در داخل زندان جمصه واقع در شمال مصر درگذشت. به گزارش خبرگزاري آناتولي، «محمد فلاحجي» يكي از رهبران جماعت اخوان‌المسلمين و عضو سابق پارلمان مصر از حزب آزادي و عدالت در داخل زندان جمصه واقع در استان دمياط جان سپرد. وي از وجود سنگ در كليه چپ و التهاب كليه رنج مي‌برد. فلاحجي و ديگر اعضاي اخوان المسلمين به اتهام تحريك به خشونت و مشاركت در آتش زدن مجمع اسلامي دمياط به سه سال حبس محكوم شده بودند. او نخستين رهبر اخوان‌المسلمين نيست كه در زندان مصر جان سپرد. هفته پيش نيز «فريد اسماعيل» بارزترين رهبر اخوان‌المسلمين در زندان از دنيا رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون