• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4844 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ دي

سولشر احتياط را ترجيح مي‌دهد

تساوي صلح‌آميز دشمن‌ها

بعد از شروع ديوانه‌وار ليگ برتر انگليس و ثبت نتايج عجيب و غريب از جمله هفت‌تايي شدن ليورپول مقابل استون‌ويلا به نظر مي‌آيد چشم مربيان كمي ترسيده باشد. اين روزها و در حالي كه در چند هفته نخست متوسط گل رد و بدل شده در هر بازي بيش از ۳ گل بود شاهد بازي‌هاي كم‌گل،كم موقعيت و كم‌هيجان‌تري نسبت به شروع فصل هستيم. در فصلي كه ثابت شده هيچ تيمي حاشيه امنيت ندارد و صدرنشينانش امتيازات زيادي از دست داده‌اند. آخرين توقف تيم‌هاي بزرگ هم همين يكشنبه شب و در دربي بزرگ انگلستان رقم خورد. جايي كه دو تيم ليورپول و منچستريونايتد به تقسيم امتيازات  در يك بازي كم افت‌وخيز كه با تساوي بدون گل تمام شد، رضايت دادند. اين چهارمين تساوي پياپي ليورپول بود. آخرين باري كه اين تيم در 4 بازي پياپي به پيروزي نرسيده بود، برمي‌گردد به سال ۲۰۱۷. 
قبل از شروع بازي انتظار مي‌رفت رقابت دو دشمن ديرينه كه پس از مدت‌ها با ايستادن در رتبه‌هاي اول و دوم مقابل هم قرار مي‌گرفتند، يك بازي داغ و جذاب باشد.تلاش منچستر براي قدرت‌نمايي در صدر جدول با اين پيش‌فرض كه تساوي گرچه فاصله آنها را از ليورپول حفظ مي‌كند اما به ساير مدعيان مخصوصا منچسترسيتي فرصت صدرنشيني مي‌دهد، قابل پيش‌بيني بود. از سمت مقابل حدس اينكه شاگردان كلوپ مي‌خواهند از امتياز ميزباني نهايت استفاده را بكنند و شياطين سرخ را به زير بكشند،كار سختي به نظر نمي‌رسيد. بازي اما شكل ديگري داشت. 
ليورپول در جدال مهم هفته نوزدهم ليگ جزيره بازي را بهتر آغاز كرد. صاحب توپ و موقعيت بود ولي نتوانست موقعيت جدي ايجاد كند. وقتي نخستين ضربه منچستري‌ها به سمت دروازه آليسون زده شد، عدد ۷ مقابل تعداد شوت‌هاي قرمزپوشان بندر مرسي‌سايد به ثبت رسيده بود كه البته هيچ‌كدام‌شان در چارچوب قرار نداشتند و موقعيت جدي هم به حساب نمي‌آمدند. همين روند درگيرانه و كم موقعيت تا پايان نيمه نخست ادامه پيدا كرد سپس به نيمه دوم منتقل شد. در اواسط نيمه دوم يونايتد  جسارت بيشتري به خرج داد و هرچه به پايان بازي نزديك‌تر شديم، موقعيت‌هاي جدي‌تري خلق كرد. دو  فرصت عالي براي گلزني شاگردان سولشر رقم خورد كه يكي را فرناندز و ديگري را پوگبا از دست داد. اينها تنها موقعيت‌هاي آشكار گلي بود كه در طول بازي ديده شد و اين دقيقا برخلاف چيزي بود كه انتظار مي‌رفت. بازي با حساب بدون گل مساوي به اتمام رسيد و منچستر ۳۷ امتيازي شد و ليورپول ۳۴ امتيازي. تساوي ليورپول باعث شد لستري كه دو هيچ ساوتهمپتون را شكست داده بود در رده دوم قرار بگيرد و تاتنهامي كه سه بر يك از سد شفيلد گذشت به فاصله يك امتيازي سرخ‌هاي بندرنشين برسد. 
به نظر مي‌رسد اولويت اصلي تاپ سيكس ليگ جزيره از ارايه بازي‌هاي قدرتمندانه و تهاجمي به تلاش براي عدم غافلگيري تبديل شده باشد. اين تيم‌ها خيلي مراقب هستند كه در بازي با تيم‌هاي سطح پايين‌تر امتياز از دست ندهند و مقابل رقباي مستقيم بازنده نشوند. فعلا بهترين تيمي كه اين استراتژي را به كار برده، منچستريونايتد است. البته منچستر هم بعد از شكست ۶ بر يك در هفته‌هاي نخست مقابل تاتنهام سپس باخت يك هيچ مقابل آرسنال به اين نتيجه رسيد كه مساوي بهترين نتيجه مقابل رقباي مستقيم است. يونايتد بعد از شكست مقابل توپچي‌ها 3 تساوي پياپي برابر لستر، منچستر سيتي  سپس ليورپول به ثبت رساندند. پيش از اين شياطين سرخ مقابل چلسي هم با تساوي بدون گل از زمين خارج شدند. در عوض اين تيم تا توانسته تيم‌هاي متوسط و پايين‌نشين جدول را شكست داده و جز باخت سه بر يك در هفته دوم در ساير بازي‌ها موفق بوده و همه3 امتيازها را جمع كرده است. 
منچستر در حالي به صدر جدول ليگ جزيره رسيده كه سال‌ها از آخرين صدرنشيني‌اش مي‌گذشت. حال بايد ديد آيا آنها مي‌توانند به همين روند ادامه دهند و با احتياط فصل را به پايان برسانند؟ 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها