• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5144 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۸ بهمن

پنجمين قهرماني پرسپوليس يا سنت‌شكني فولاد؟

نبرد بر سر جام

فينال سوپرجام فوتبال باشگاهي ايران امروز در شرايطي برگزار مي‌شود كه در چهار دوره اخير آن پرسپوليس به عنوان قهرماني رسيده است. در واقع سرخ‌ها در كنار سلطنت در ليگ برتر، فرمانروايي در سوپرجام را هم ادامه داده‌اند. البته دو مورد از چهار قهرماني پرسپوليس در سوپرجام بدون انجام بازي به دست آمده است. در سال ۹۷ استقلال حاضر نشد در موعد مقرر برابر پرسپوليس به ميدان برود و 3- صفر بازنده شد و در سال ۹۸ با يك تفسير عجيب از قوانين پرسپوليس به عنوان قهرمان ليگ و جام حذفي برنده سوپرجام هم معرفي شد. 
امسال شرايط با هميشه تفاوت دارد. رقيب پرسپوليس فولادي است كه با جواد نكونام احيا شده و قصد دارد يك جام ديگر به ويترين افتخاراتش اضافه كند. يكي از دو نماينده آسيايي فوتبال ايران در سالي كه سرخابي‌ها به خاطر مسائل مديريتي كنار گذاشته شده‌اند قصد دارد با كسب عنوان قهرماني سوپرجام اعتماد به نفس خود را بالا ببرد. 
در تعطيلي ۱۶ روزه ليگ دو تيم شرايط متفاوتي را تجربه كرده‌اند. پرسپوليس ابتدا با استعفاي گل‌محمدي به حاشيه رفت و سپس با بازگشت يحيي اوضاع آرام شد. سرخ‌ها در پنجره زمستاني نقل‌‌وانتقالات تا به امروز نتوانسته‌اند گزينه‌هاي موردنظر را جذب كنند. در اين بين تنها يك دروازه‌بان به جمع شاگردان گل‌محمدي اضافه شده است. 
هرقدر اخبار نقل ‌و انتقالاتي اطراف پرسپوليس كمتر به گوش رسيد، فولاد يكي از تيم‌هاي پرخبر در اين زمينه بود. فولاد دو بازيكن استقلال يعني عارف آغاسي و آرش رضاوند به فولاد اضافه شدند و از آن طرف صالح حرداني يكي از ستاره‌هاي ليگ در چند سال گذشته به استقلال پيوست. فولاد قصد داشت رشيد مظاهري را هم از استقلال بگيرد ولي دو طرف به تفاهم نرسيدند تا رشيد راهي سپاهان شود. فولاد به جاي مظاهري درنهايت با شهاب گردان به توافق رسيد و در خط حمله هم توانست محمدرضا خلعتبري از سپاهان را جذب كند تا ميانگين سني زوج خط حمله تيم با حضور شيمبا و خلعتبري نزديك ۴۰ سال بشود!
جالب اينكه آخرين بازي رسمي دو تيم قبل از سوپرجام هم مقابل يكديگر بود و پرسپوليس در هفته شانزدهم موفق شد با يك گل فولاد را در آزادي شكست دهد. تك‌گل پرسپوليس را در آن بازي مهدي عبدي به ثمر رساند. 
بازي دو تيم امروز و از ساعت17:15 به وقت تهران و در ورزشگاه شهيد سليماني شهر سيرجان برگزار مي‌شود. پرسپوليس اگر برنده اين بازي شود در قهرماني سوپرجام هم ۵تايي مي‌شود و فولاد در صورت قهرماني به دومين جام خود در فاصله كمتر از ۲۰۰ روز دست پيدا مي‌كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون