• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5144 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۸ بهمن

دپارتمان بي‌مسووليت اجتماعي!

ميعاد نيك

فدراسيون‌هاي ورزشي در اقصا نقاط دنيا به ‌علت بهره‌مندي از خيل توجه سرشار جمعيت عامه، هميشه در امور خيريه پيشتاز بوده‌اند و پاي كار آمدن يك فدراسيون عريض و طويل ورزشي يا نهادهاي مهم ملي ورزش هر كشور در مراسمات خيريه و عام‌المنفعه، اصلا مساله غريبي نيست. با اين حال انگار در فدراسيون فوتبال ايران، چنين مساله‌اي مغفول مانده و دستگاه پرطمطراق و عريض ‌و طويلي به ‌نام «دپارتمان مسووليت‌هاي اجتماعي و بازي جوانمردانه»، خواب زمستاني يا شايد هم چرت خرگوشي‌اش را به ايفاي نقش اصلي‌اش ترجيح داده.
شايد هم از سوي فدراسيون فوتبال به اين اصطلاحا دپارتمان، ابلاغ شده كه در وظيفه خطير تهيه، چاپ و نصب بنر و بيلبورد در اطراف كمپ تيم‌هاي ملي ايفاي نقش كند و كاري به كار NGOها و خيريه‌هاي مردم‌نهاد نداشته باشد. در مراسم اخيري كه به همت يكي از خيريه‌هاي خصوصي كشور و براي حمايت از جوانان 16 تا 30 ساله در حال مبارزه با سرطان و تحت عنوان ضيافت «پنالتي با امير عابدزاده» برگزار شد؛ همان ماجراي خواب خرگوشي در اين دپارتمان ادامه يافت تا به‌رغم دعوت و برنامه‌ريزي اين خيريه براي حضور مسوولان فدراسيون فوتبال، حتي يك نفر هم در كنار سنگربان شماره يك تيم ملي فوتبال قرار نگيرد و امير عابدزاده به اتفاق پدر و خواهرش در آكادمي ملي المپيك حضور يابد.
مشكلي نيست، شايد كمپين‌هاي عروسكي اين دپارتمان وقت بسياري را از مسوولانش گرفته كه نتوانسته‌اند نقشي در راستاي مسووليت اجتماعي خود در قبال يك ملي‌پوش و هدفش ايفا كنند، اما بايد پرسيد پس علت كارشكني‌ها در اين رابطه چيست؟! مسوول برگزاري مراسم فوق كه با مدد كميته ملي المپيك برگزار شد؛ از تماس‌هاي شبانه براي لغو يا تعويق اين مراسم خيريه خبر داده و گفته كه حتي فدراسيون فوتبال يك قدم مثبت براي اين اقدام خيرخواهانه و حتي اقدامات پيشين برنداشته. موضوع زماني جالب مي‌شود كه موج مصادره كردن اين اقدام خانواده عابدزاده از سوي همان مسوولان شروع شده و دوستانِ مسوول در فضاي مجازي شخصي‌شان، اقدام امير را در راستاي مسووليت‌هاي اجتماعي مي‌دانند كه خودشان هيچ نقشي در آن نداشته‌اند.
از زمان رياست شهاب‌الدين عزيزي‌خادم بر فدراسيون فوتبال؛ چندين و چند پُست عجيب‌ و غريب در ساختمان سئول يا كمپ تيم‌هاي ملي شكل گرفته و چندين سمت مهم هم دراختيار برخي افراد تقريبا ناآشنا به امور قرار گرفته. شايد هم يكي از علت‌هاي اصلي مشكوك شدن نهادهاي نظارتي بر فدراسيون فوتبال، خيرات كردن پُست و مقام در فدراسيون و عدم بررسي گزارشات عملكرد دپارتمان‌ها باشد، چه كسي مي‌داند؟!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون