• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3273 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد

ناگفته‌هاي ظريف از جلسه جنجالي مجلس

برخي صدا و تصويرم را ضبط مي‌كردند

گروه سياسي|كوچك‌زاده حرف‌هايش را درباره فيلم جنجالي جلسه غيرعلني مجلس زده بود؛ فيلمي كه او انتشارش را كاري «كثيف» توصيف كرد. حالا بعد از يك ماه اين محمد جواد ظريف است كه نظرش را درباره آن فيلم و جدال لفظي با مهدي كوچك‌زاده مي‌گويد؛ فيلمي كه وزير خارجه معتقد است انتشارش «كار خدا» بوده است. حالا با اين اظهارنظر باز هم كار اختلاف بر سر شخصيت مثبت آن فيلم چند ثانيه‌اي بالا مي‌گيرد. ظريف ديروز در گفت‌وگويي با سايت «انتخاب» براي نخستين‌بار درباره حواشي آن جلسه غير علني مجلس و فيلمي كه از آن منتشر شده، واكنش نشان داد. ظريف گفته كه «هميشه در هيچ موردي، جز مواردي كه كسي از رهبري مايه بگذارد» واكنش تند نشان نمي‌دهد و معتقد است انتشار فيلم تنش لفظي بين او و كوچك‌زاده خواست خدا بوده است. وزير خارجه در پاسخ به سوالي در مورد ماجراي جنجالي اخير در مجلس و تنش لفظي بين او و كوچك‌زاده گفت: «من ارتباط دوستانه زيادي با اين افراد و ديگر نمايندگان مجلس دارم، مباحث مختلفي آنجا مطرح شد و من كاملا آرام بودم اما وقتي كه ديدم دارند مطلبي را به رهبري نسبت مي‌دهند، آن هم خلاف، واكنش نشان دادم. » وي افزود: «رهبري خودشان حضور دارند و هر زمان كه مصلحت بدانند به صورت خصوصي و هر جا صلاح بدانند با شجاعت نظرات‌شان را به صورت علني مطرح مي‌كنند و نيازي ندارند كسي سخنگويي ايشان را بكند، آن هم به خلاف. براي همين من در آن صحنه واكنش نشان دادم. » وزير خارجه تاكيد كرد: «من هميشه در هيچ موردي، جز مواردي كه كسي از رهبري مايه بگذارد، واكنش تند نشان نمي‌دهم. هم در اين ماجرا و هم در روزي كه مجادله‌اي با آقاي كريمي قدوسي شد، به خاطر اين بود كه سخن خلافي را به رهبري معظم انقلاب نسبت دادند. » ظريف با اشاره به فيلم منتشر شده از منازعه كلامي بين او و يكي از نمايندگان مجلس گفت: «در فيلم منتشره در اين ماجرا نيز مشخص است كه من تا قبل از اين صحبت، كاملا خنده بر لبانم دارم و دايما آقاي كوچك‌زاده مي‌گويد كه چرا مي‌خندي؟» وزير خارجه در پاسخ به اين سوال كه چه كسي از ماجراي اخير در مجلس فيلمبرداري كرده است، گفت: «واقعا يادم نمي‌آيد در آن فضا چه كسي فيلم را گرفت و واقعا ما و دوستان همراه‌مان، چنين كاري نكرديم.» وي تصريح كرد: «من حواسم بود كه ممكن است سخنان ما ضبط شود. چون در ابتداي جلسه، يكي از نمايندگان مجلس آمد به سوي من و گفت: فكر نكن چون جلسه غيرعلني است مي‌تواني همه‌چيز بگويي، خيلي از نمايندگان صدا و تصوير شما را ضبط مي‌كنند. ديديم كه بعد از آن روز نيز آقاي رسايي، صورتجلسه اين جلسه غيرعلني را كه گفته بودند از روي نوار پياده كرده‌اند، منتشر كرد. »
ظريف افزود: «من با اين كار موافق نيستم و آن را امانتداري نمي‌دانم و لذا خودم و همكاران هيچگاه جلسات را ضبط نمي‌كنيم. » وي اضافه كرد: «البته خواست خدا بود كه اين فيلم منتشر شد چون تا قبل از اين ماجرا مرا متهم مي‌كردند كه در آن جلسه من بي‌جهت تندي كردم. بحمدالله فيلم نشان داد كه ماجرا چه بوده است.»
 محمدجواد ظريف در حالي اين توضيحات را درباره فيلم جلسه غيرعلني مجلس ارايه كرده كه مهدي كوچك‌زاده دو روز بعد از آن جلسه در بين خبرنگاران بدون اينكه هيچ توضيحي درباره اتهام «خيانت» به وزير امور خارجه بدهد، تنها به انتشار اين فيلم واكنش نشان داد و آن را «غير اخلاقي» و «غير شرافتمندانه» توصيف كرد. او در پاسخ به اين سوال خبرنگاران كه چرا از جانب رهبري حرف‌هايي را به وزير امورخارجه زديد، اين گونه پاسخ داده بود: «اول بايد به من اثبات شود كه شما دلسوز مقام معظم رهبري هستيد و مي‌خواهيد حرف‌هاي ايشان عملي شود؛ اگر شما در جاهاي ديگر به حرف رهبري گوش مي‌دهيد، در اينجا هم مي‌توانيد از من بپرسيد كه چرا از جانب ايشان حرفي زدم؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون