• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3273 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد

انتقاد نيكول كيدمن از نابرابري‌هاي هاليوود


  بهار سرلك  /  در مراسمي كه براي تشويق زنان در كمك به يكديگر و سرزنده نگه‌داشتن نيروي‌شان برگزار شد، نيكول كيدمن اظهار داشت كه بايد به دختران جوان اعتماد بنفس بيشتري داد تا براي روايت داستان‌هاي‌شان احساس قدرت بكنند. در اين مراسم كه با نام «زنان در فيلم كريستال + لوسي» برگزار شد، «زو سالاندا» بازيگر آواتار نيز برخورد استوديوها با بازيگران زن باردار را مورد انتقاد قرار داد و ستاره ديگر هاليوود «آوا داورناي» هاليوود را به دوستي تشبيه كرد كه هيچ‌وقت با آدم تماس تلفني نمي‌گيرد.
به گزارش روزنامه گاردين، نيكول كيدمن كه در مراسم جوايز «زنان در فيلم كريستال + لوسي» لس‌آنجلس سخنراني كرد، تبعيض جنسيتي در هاليوود را نشانه رفته و صنعت فيلمسازي را متهم كرد كه «ميدان بازي برابري» براي زن‌ها ايجاد نكرده است. اين بازيگر استراليايي برنده اسكار از اين سازمان براي فعاليت پيشتازانه‌اش در حمايت از زنان بازيگر و فيلمساز قدرداني كرد. كيدمن كه در اين مراسم جايزه كريستال رادريافت كرد، گفت: «معلوم است كه نياز به خلق فرصت‌هاي جديد داريم و ميدان بازي برابري پيش روي ما نيست. ما با يكديگر كار مي‌كنيم و هم‌گروهي شده‌ايم تا وضعيت اين ميدان را عوض كنيم. همچنين نياز است كه دوربين را در دستان دختران كوچك قرار دهيم و به آنها اجازه دهيم داستان‌ها را روايت كنند و اعتماد بنفس آنها را بالا ببريم تا احساس قدرت بكنند.»
«آوا داورناي» كه بازي‌اش در زندگينامه مارتين لوتر كينگ «سلما» تحسين منتقدان را در پي داشت، نيز اظهار داشت: صنعت فيلمسازي، استعداد زنان را ناديده مي‌گيرد.
داورناي كه جايزه كارگردانان دوروتي آرزنر را دريافت كرد در ادامه افزود: «هاليوود مثل دوستي است كه به شما زنگ نمي‌زند، رفتار هاليوود با زنان فيلمساز دقيقا همين‌طور است. در شناخت روياي زنان بااستعداد فيلمساز اهمال شده است. ارزش بازيگران زن مسن ناديده گرفته مي‌شود. از اين دست مسائل زياد است و ما بايد با فعاليت‌هاي‌مان روند آن را تصحيح كنيم.»همچنين ستاره فيلم آواتار، «زو سالدانا» نفرتش را از كمپاني‌هاي هاليوودي كه اسم او را بعد از باردار شدنش خط زده بودند، اعلام كرد. او از استوديوها درخواست بيمه مراقبت از كودك براي مادران كرد. او در پيش‌نمايش فيلم كميك درام «تا ابد خرس شمال» به خبرنگار يو‌اس‌اي‌تودي گفت: «بگذاريد يك چيزي بهتان بگويم. باردار شدن هيچ زمان مناسبي ندارد. استوديو‌هايي كه قرار همكاري با آنها داشتم ترسيده بودند. شايعه‌هايي شده بود كه اسمم از بعضي پروژه‌ها خط خورده.»سالدانا در ادامه گفت: «استوديوها براي سرحال كردن ستاره‌هاي مرد پول بيشتري خرج مي‌كنند. هواپيماهاي شخصي، باديگارد و پنت‌هاوس‌ و گاهي به جاي اينكه آنها را در خشكي مستقر كنند به آنها قايق تفريحي مي‌دهند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون