• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3273 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد

خبر كوتاه

فعاليت اصلاح‌طلبان با ليست واحد انتخاباتي

دبيركل حزب اراده ملت با بيان اينكه سياست‌هاي كلان انتخاباتي در سطح ملي تدوين مي‌شود، گفت: در رابطه با مصاديق هنوز كاري صورت نگرفته است. احمد حكيمي‌پور در گفت‌وگو با ايلنا، در خصوص آخرين اقدام اصلاح‌طلبان براي دستيابي به اجماع در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي گفت: اصلاح‌طلبان در حال دنبال كردن فرآيند وحدت هستند، تا به شكل يك‌صدا و با يك ليست واحد در انتخابات حاضر شوند. عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي‌تان از تلاش برخي‌ رسانه‌ها براي ايجاد اختلاف در ميان اصلاح‌طلبان چيست، اظهار داشت: عده‌اي مي‌خواهند ميان اصلاح‌طلبان اختلاف ايجاد كنند و به تفاوت‌هاي سلايق ميان جريان‌هاي دروني اصلاحات دامن بزنند، اين در حالي است كه هيچ اختلاف عمده‌اي ميان اصلاح‌طلبان نيست. عضو شوراي راهبردي اصلاح‌طلبان ادامه داد: همه حرف اصلاح‌طلبان يكي است. هدف و جهت‌گيري ما نيز نشان از اين دارد كه اصلاح‌طلبان به وحدت مي‌انديشند.؛ چه در سطح ملي و چه در سطح استاني. حكيمي‌پور در خصوص سازوكارهاي دستيابي به وحدت تعيين‌شده در شوراي راهبردي تصريح كرد: سازوكارهاي اجرايي درخصوص تعيين كانديداها در اين است كه خود حوزه‌هاي انتخابيه تصميم بگيرند و دخالتي از بالا صورت نگيرد و مجمع‌هاي استاني اصلاح‌طلبان اين كار را انجام دهند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب افزود: قرار است در صورتي كه اختلافي ميان افراد يا گروه‌هاي اصلاح‌طلب ايجاد شود، شوراي داوري به اين موضوع رسيدگي كند. وي با بيان اينكه سياست‌هاي كلان در خصوص حضور در انتخابات در سطح ملي تدوين مي‌شود، خاطرنشان كرد: در رابطه با مصاديق هنوز كاري صورت نگرفته و ورود به مصاديق پس از ثبت‌نام صورت مي‌گيرد، اما روي معيارها و شاخص‌هاي ورود و كانديداهاي اصلاح‌طلب در حال كار شدن است. دبيركل حزب اراده ملت ايران اضافه كرد: اين شاخص و معيارها پايين به بالاست؛ يعني همه احزاب و جريان‌هاي اصلاح‌طلب نظرها و شاخص‌هاي مدنظرشان را براي جمع‌بندي به ما مي‌دهند. حكيمي‌پور در رابطه با نقش رييس دولت اصلاحات ابراز داشت: رييس دولت اصلاحات با همه مجموعه‌هاي اصلاح‌طلب رابطه فعالانه و تنگاتنگي دارند. ايشان نقش هماهنگ‌‌كننده دارند و همه احزاب و جريان‌هاي اصلاح‌طلب محوريت ايشان را قبول دارند. عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در پايان تاكيد كرد: اصلاح‌طلبان هوشيار هستند تا در دام‌هايي كه براي‌شان پهن مي‌شود، نيفتند.

 

اصلاح‌طلبان به دنبال شعار عليه ديگران نبودند

يك فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: استفاده ابزاري از مراسم‌هاي ملي مثل مراسم تشييع پيكر شهدا خيانت به آرمان‌هاي اين شهداست. فرج كميجاني در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينكه در مراسم تشييع پيكر شهدا شركت‌كنندگان با هر گرايش سياسي حضور يافته بودند، خاطرنشان كرد: برگزار‌كنندگان اين مراسم نبايد اجازه مي‌دادند كه افراد تنگ‌نظر و كوتاه‌بين منويات جناحي خود را در اين مراسم مطرح كنند. وي در ادامه افزود: اگر اين اتفاق‌ دوباره تكرار شود مراسم‌هاي بعدي با حضور كمتر مردم برگزار خواهد شد زيرا مردم احساس خواهند كرد كه عده‌اي در حال سوء‌استفاده از اين مراسم هستند. من معتقدم طرح شعارها و مطالبي كه مناسبتي با مراسم تشييع پيكر شهدا نداشت خيانت به آرمان شهداست و ديگر نبايد اجازه داد چنين اتفاقاتي بيفتد. رييس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در ادامه اظهار كرد: ما در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات از عموم مردم و اصلاح‌طلبان دعوت كرديم تا در اين مراسم شركت كنند. ما به دنبال شعار دادن عليه كسي نبوديم بلكه هدف‌مان اداي احترام به شهدا بود اما عده‌اي با برنامه‌ريزي قبلي شعارهايي در اين مراسم سر دادند كه هيچ مناسبتي با اين مراسم نداشت. كميجاني با تاكيد بر اينكه شهدا متعلق به همه مردم كشورمان هستند، خاطرنشان كرد: مراسم‌هاي ملي مانند مراسم تشييع پيكر شهدا موجب افزايش همبستگي ملي و كاهش اختلافات سليقه‌اي مي‌شود. در مراسم تشييع پيكر شهدا همه جمعيت با شعاردهندگان هم‌صدا نشدند و فقط عده خاصي شعارهايي عليه دولت مطرح مي‌كردند همين عدم همراهي مردم با شعاردهندگان نشان داد كه آنها مورد تاييد مردم نيستند. وي در پايان تاكيد كرد: چنين اتفاقاتي هم به آرمان شهدا و هم به همبستگي ملي آسيب مي‌زند و بنابراين بايد جلوي تكرار اين اتفاقات را گرفت.

 

گردهمايي حزين ملي را با بي‌اخلاقي سياسي به يك همايش جناحي تبديل كردند

يك فعال سياسي اصولگرا با اظهار تاسف از بي‌اخلاقي سياسي صورت گرفته در مراسم تشييع پيكر شهداي غواص گفت: متاسفانه قانون خاصي براي برخورد با اين رفتارها در كشور نداريم. حشمت‌الله فلاحت‌پيشه در گفت‌وگو با آنا، درباره اتفاقات و حواشي به وقوع پيوسته در مراسم تشييع پيكر شهداي غواص در روز سه‌شنبه ـ 25 خردادماه ـ اظهار كرد: اصل موضوع اصلا قابل قبول نيست. از آنجايي كه تاريخچه شهادت اين غواصان بسيار دردناك است از اين رو اين موضوع، به يك مساله و غم ملي تبديل شد و مي‌توانست كه گردهمايي حزين ملي براي شهداي غواص باشد. وي افزود: نبايد موضوع به اين مهمي به يك همايش جناحي و شخصي تبديل مي‌شد چراكه اين ظلم بزرگي به اين شهدا و مردم بود. اين فعال سياسي اصولگرا گفت: اتفاق روز تشييع پيكر شهداي غواص يك بداخلاقي سياسي بود و بهتر از اين مي‌توانستند اين همايش را برگزار كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون