• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3277 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

قائم مقام وزير كار:

زيرمجموعه ما 90 هزار ميليارد تومان از دولت طلبكار است


قائم مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي برنامه دولت در حوزه يارانه‌ها را حذف شش ميليون نفر از يارانه‌بگيران اعلام كرد و گفت: امسال ساخت مسكن اجتماعي آغاز مي‌شود. وي در مصاحبه‌اي مفصل با ايسنا، به آخرين وضعيت سامانه ثبت اعتراض‌ يارانه‌ها اشاره كرد. فيروزآبادي با بيان اينكه قطع يارانه‌ها امري خطير و تكليفي است كه از سوي مجلس برعهده ما گذاشته شده است، گفت: براساس برآوردهاي انجام شده يارانه شش ميليون ثروتمند قطع مي‌شود. فيروزآبادي با اشاره به تشكيل ستادي در اين باره، ادامه داد: براي رسيدن به هدف قطع يارانه شش ميليون نفر، دستور موكد رييس‌جمهوري به ما اين بوده كه دقت را قرباني نكنيم بنابراين تلاش ما محقق شدن اين عدد است. بخش‌هايي از مصاحبه وي در پي مي‌آيد.
  سامانه ثبت اعتراض‌ها همچنان باز است و بسته نمي‌شود. هم‌اكنون در حال بررسي هستيم، بسياري از آنها كه اعتراض‌شان وارد نبوده با معيارهايي كه داشتيم تطبيق مي‌كرده است، برخي ايرانيان خارج كشور هم مدعي بودند در داخل كشور هستند كه آنها را در دست بررسي داريم.
  به اعتقاد وي آنچه اكنون تحت عنوان پرداخت يارانه‌ اتفاق افتاده هدفمندي نيست زيرا يارانه براي كساني است كه گرفتارند و اگر به تمام ملت ايران يارانه داده شود يعني همه گرفتارند كه با چنين شرايطي ديگر نمي‌توان آن را هدفمندي ناميد.
 در سال 1393 را 50 هزار نفر ذكر كرد و از كاهش ثبت اعتراض‌ها نسبت به حذف يارانه‌ها خبر داد و گفت: از حذف قبلي تنها 30 درصد اعتراض كردند و 70 درصد اعتراضي نداشتند كه عدد خوبي است.
 براي ساخت مسكن اجتماعي قرار است زمين را دولت و وزارت راه و شهرسازي تامين كنند حتي وزارتخانه ما هم متقبل شده اگر زمين‌هايي را در برخي نقاط داشته باشد، اختصاص بدهد.
 در طرح مسكن اجتماعي اصل بر اين است كه براي گروه‌هاي خاص اجتماعي مسكن ساخته ‌شود مثلا در فاز اول بنا داريم خانواده‌هايي كه بيش از دو معلول دارند براي‌شان خانه بسازيم و در قالب تعاوني‌هاي مسكن هم خواهد بود.
 وزارت كار براي جذب سرمايه در بخش‌هاي اقتصادي وابسته به صندوق‌هاي خود از جمله تامين اجتماعي و بازنشستگي آمادگي دارد.
 عددي كه زيرمجموعه ما از دولت طلب دارد حدود 30 ميليارد دلار يا نزديك 90 هزار ميليارد تومان است و آمادگي داريم با طرح‌هايي كه در دست داريم از منشا داخلي يا خارجي در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي سرمايه‌گذاري سنگين كنيم به نحوي كه هم‌اكنون نزديك 70 هزار ميليارد تومان در پروژه‌هاي كشور مشاركت داريم.
 رقم 4 هزار ميليارد توماني كه براي ايجاد اشتغال پيش‌بيني شده هنوز تخصيص نيافته است. علتش هم اين است كه اين رقم بايد از محل هدفمندي يارانه‌ها و صرفه‌‌جويي‌ها به دست ‌آيد لذا اگر دولت موفق به صرفه‌جويي در هدفمندي يارانه‌ها شود و درآمدي آزاد شود مي‌توان تا حدودي اميدوار بود اما اين پول مشروط است و اگر تامين شود اختصاص مي‌يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون