• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5481 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۱ ارديبهشت

وزنه‌برداري قهرماني آسيا ۲۰۲۳ -كره‌جنوبي

ناكامي ادامه‌دار كيانوش رستمي

مصطفي جوادي در دسته ۸۹ كيلوگرم وزنه‌برداري قهرماني آسيا ۲۰۲۳ توانست دو مدال برنز دوضرب و مجموع را بگيرد، اما كيانوش رستمي بدون مدال ماند.
به گزارش ايسنا، رقابت گروه A دسته ۸۹ كيلوگرم وزنه‌برداري قهرماني آسيا برگزار شد و ايران در پايان صاحب دو مدال برنز توسط مصطفي جوادي شد.
كيانوش رستمي قهرمان سابق المپيك و مصطفي جوادي نايب‌قهرمان سابق جهان براي ايران روي تخته رفتند و رستمي با ركورد ۱۶۵ يك ‌ضرب، ۱۸۶ دوضرب و مجموع ۳۵۱ كيلوگرم هشتم آسيا شد.
جوادي نيز با ركورد ۱۵۹ يك ضرب، ۲۰۵ دوضرب و مجموع ۳۶۴ كيلوگرم مدال برنز دوضرب و مجموع را گرفت.
«داين لي»، وزنه‌بردار چيني در حركت دوم يك‌ضرب، با مهار وزنه ۱۷۶ كيلوگرم ركورد يك ضرب آسيا را يك كيلوگرم افزايش داد و در حركت سوم يك‌ضرب، وزنه ۱۸۰ كيلوگرم را بالاي سر برد و ركورد جهان را شكست. اين وزنه بردار چيني در دوضرب هم با مهار وزنه ۲۱۶ كيلوگرم ركورد دوضرب آسيا را يك كيلوگرم و مجموع آسيا را ۹ كيلوگرم شكست. همچنين ركورد مجموع جهان را هم يك كيلوگرم ارتقا داد.
تيان تائو ديگر وزنه‌بردار چين با مهار وزنه ۲۲۲ كيلوگرم به دنبال شكستن ركورد دوضرب جهان بود كه موفق شد و اين وزنه را مهار كرد و ركورد دوضرب جهان را يك كيلوگرم ارتقا داد.
دسته ۸۹ كيلوگرم جزو وزن‌هاي المپيكي است و ۱۱ نفر در گروه A رقابت داشتند و نمايندگان تايلند و تركمنستان اوت شدند. عملكرد دو نماينده ايران به شرح زير است: 

حركت يك ضرب
جوادي خيلي زود كارش را در مسابقات آغاز كرد و به عنوان سومين نفر روي تخته آمد و اين نشان مي‌دهد به دنبال كسب مدال نبود.
او در اولين حركت يك‌ ضرب، ۱۵۴ كيلوگرم را بالاي سر برد و در حركت دوم، وزنه ۱۵۹ كيلوگرم را نيز مهار كرد. جوادي در آخرين حركت يك ضرب وزنه ۱۶۳ كيلوگرم را انداخت و با ركورد ۱۵۹ كيلوگرم به كار خود با رتبه هشتمي پايان داد و مدالي نگرفت.
كيانوش رستمي با وزنه‌برداران چيني و قزاقستان براي كسب مدال رقابت داشت و در اولين حركت، وزنه ۱۶۵ كيلوگرم را به سختي مهار كرد.
او در حركت دوم وزنه ۱۷۲ كيلوگرم را انداخت و از ناحيه پا احساس ناراحتي كرد. رستمي در حركت سوم نيز وزنه ۱۷۲ كيلوگرم را انداخت و با ناراحتي زياد تخته را ترك كرد و چهارم شد.

حركت دو ضرب
رستمي كار خود را در دو ضرب خيلي زود شروع كرد و در حركت اول، وزنه ۱۸۶ كيلوگرم را بالاي سر برد و سپس در حركت دوم و سوم وزنه ۲۰۷ كيلوگرم را انداخت. رستمي در ركورد مجموع ۳۵۱ كيلوگرم به كار خود پايان داد.
جوادي كه وزنه‌بردار دوضرب زني است، براي كسب مدال روي تخته آمد و در حركت اول دوضرب، ۱۹۷ كيلوگرم را مهار كرد. او در حركت دوم ۲۰۵ كيلوگرم را بالاي سر برد و در حركت سوم وزنه ۲۱۱ كيلوگرم را نتوانست بزند با اين حال با همان ۲۰۵ كيلوگرم و ركورد مجموع ۳۶۴ كيلوگرم برنز دوضرب و مجموع را گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون