• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3293 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

نشست خبري مجازي حسين انتظامي

امسال نزديك ٢٠ ميليارد تومان براي طرح بيمه هزينه خواهد شد

 

 

روز گذشته حسين انتظامي، معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد در شبكه اجتماعي تلگرام به صورت آنلاين پاسخگوي سوالات خبرنگاران بود. در اين نشست غالب خبرنگاران در رابطه با بيمه خبرنگاران از انتظامي سوال كردند.

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد در پاسخ «اعتماد» در رابطه با بيمه خبرنگاران گفت: «به سه دليل اصرار داريم بيمه روزنامه‌نگاران از طريق رسانه‌ها انجام شود: ١- استقلال حرفه‌اي آنان تا وامدار دولت نباشند، ٢- تثبيت حرفه‌اي، زيرا با رابطه استخدامي، يكي از دلايل پديده خانه به دوشي روزنامه‌نگاران منتفي مي‌شود، ٣- صراحت ماده ٤٦ قانون مطبوعات، اما به دليل اينكه از مشكلات رسانه‌ها اطلاع داريم نبايد بار جديد مالي براي آنان ايجاد مي‌كرديم لذا مبالغ واريزي آنان به حساب تامين اجتماعي را به آنان پرداخت مي‌كنيم.» انتظامي همچنين در پاسخ به خبرنگار ديگري در رابطه با اينكه آيا پرداخت يارانه به رسانه‌ها براي بيمه خبرنگار بودجه بيشتري را در مقايسه با قبل طلب كرده و بودجه معاونت پاسخگوست؟ گفت: «برآورد من اين است كه امسال نزديك ٢٠ ميليارد تومان براي طرح بيمه هزينه شود، امسال، اين اولويتي مهم براي ما است، حتي امسال به نشريات گفته شده اگر ليست بيمه نداشته باشند انتظار هيچگونه حمايتي را از ارشاد نداشته باشند، همه اين مشوق‌ها و سختگيري‌ها براي اين است كه تضامين لازم ايجاد شود و فرهنگ و رفتار سازماني به نفع روزنامه‌نگاران اصلاح شود.»

حسين انتظامي در اين نشست در رابطه با بازگشايي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران گفت: «درباره انجمن صنفي، آقاي رييس‌جمهور در ١٧ مرداد ٩٣ كنفرانس مطبوعاتي پاسخ داده‌اند و دستگاه‌هاي ذي‌ربط در چارچوب همان موضع، عمل كرده و مي‌كنند، ضمنا مرجع صدور مجوز و امور انجمن‌هاي صنفي، وزارت كار است كه البته در هر حوزه‌اي با وزارتخانه موضوعي هماهنگ است.»

انتظامي در پاسخ به اين سوال كه چرا خبرنگار آزاد نداريم، گفت: «پاسخ اين سوال تشكيل سازمان نظام رسانه‌اي است زيرا دولت نه صلاحيت دارد و نه مصلحت است كه در امور حرفه‌اي و صلاحيت‌هاي حرفه‌اي روزنامه‌نگاران دخالت كند. آنان بايد سازماني مبتني بر قانون و البته مستقل و با شموليت بالا داشته باشند.»

پاسخ انتظامي به سوال: دولت يازدهم و به ويژه شخص آقاي روحاني بر سپردن امور به تشكل‌هاي صنفي و انجمن‌ها تاكيد داشت. در حوزه مطبوعات اين تاكيد اجرايي شده است؟ اين بود كه: «اساسا مبناي پيشنهاد ما براي تشكيل سازمان نظام رسانه‌اي همين بود. چون كاركرد و كار سازمان با تشكل فرق مي‌كند، ضمنا به خاطر اين باور در دولت، در بسياري از تصميم‌گيري‌ها و شوراها، از نمايندگان صنوف خواهش كرده‌ايم. اين روش كمك به نهاد‌سازي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون