• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3297 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير

تشكل‌ها

ادامه روند كاهشي قيمت مرغ|رييس اتحاديه پرنده و ماهي‌ از كاهش قيمت هر كيلو مرغ به 6600 تومان در بازار خبر داد و گفت: اين وضعيت تا پايان شهريور‌ماه ادامه خواهد داشت و به اعتقاد من قيمت‌ها نه تنها افزايش نمي‌يابد، بلكه كاهش نيز خواهد داشت.

مهدي يوسف‌خاني به ايسنا گفت: در ماه مبارك رمضان امسال برخلاف سال‌هاي گذشته ميزان تقاضا افزايش نداشت، در عين حال با توجه به اينكه در فصل تابستان حدود 40 درصد مردم تهران به سفر مي‌روند و با توجه به گرمي هوا ميزان مصرف كاهش مي‌يابد، بنابراين بايد مازاد توليد صادر شود.

 

كاهش 10 تا 15 درصدي قيمت خودروهــاي وارداتي|يك كارشناس صنعت خودرو گفت: با لغو تحريم‌ها شاهد كاهش 10 تا 15 درصدي قيمت خودروهاي وارداتي خواهيم بود.

فربد زاوه به ايسنا گفت: با به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته‌اي و پس از لغو تحريم‌ها، هزينه‌هاي واسطه‌گيري براي خريد و واردات خودروهاي وارداتي، حذف خواهد شد.

وي با بيان اينكه درصورت توافق جامع هسته‌اي احتمالا در چند ماه آينده نرخ دلار نزولي خواهد بود، اضافه كرد: به نظر مي‌رسد محتمل‌ترين سناريو براي قيمت دلار، تك نرخي شدن آن در نرخ‌هاي حدود 3050 تومان خواهد بود.

 

افزايش 20 درصدي صادرات چيپس در پساتحريم|نايب‌رييس اتحاديه چيپس و اسنك از افزايش 20 درصدي صادرات در صورت كاهش قيمت تمام شده و تاثير نقل و انتقال پول پس از حذف تحريم‌ها خبر داد. علي شريعتي با اشاره به اينكه چيپس كالايي مدرسه‌اي است، گفت: در حال حاضر وضعيت نهاده‌ها، مناسب نيست؛ معمولا در تابستان از چيپس استقبال كمتري مي‌شود. وي با اشاره به اينكه در سال گذشته 23 ميليون دلار صادرات چيپس و اسنك صورت گرفته، تصريح كرد: امسال نيز پيش‌بيني مي‌شد همين مقدار صادرات داشته باشيم اما در صورتي‌كه تحريم‌ها حذف شوند و نقل و‌انتقال پول امكان‌پذير باشد مي‌توانيم صادرات را 20 درصد افزايش دهيم.

 

اعلام دليل افزايش قيمت بليت هواپيما|در حالي كه نرخ عوارض و خدمات فرودگاهي در بليت هواپيما از 5 هزار تومان به 7 هزار تومان در پروازهاي داخلي و از 25 هزار تومان به 35 هزار تومان در پروازهاي خارجي افزايش يافت، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي مي‌گويد كه اين عوارض هزينه بالاسري براي ايرلاين دارد و به جيب شركت هواپيمايي نمي‌رود. مقصود اسعدي ساماني درباره افزايش نرخ عوارض فرودگاهي سهم مسافر در بليت به فارس گفت: تا پيش از اين در قبال‌ هر بليت هواپيما، ‌مبلغ 5 هزار تومان هم بابت خدمات و عوارض فرودگاهي دريافت مي‌‌شد كه به شركت فرودگاه‌هاي كشور پرداخت مي‌شود.

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي اظهار داشت: ظاهرا اين افزايش اخير در مصوبه هيات وزيران هم مبني بر افزايش رقم عوارض فرودگاهي از مبلغ 50 هزار ريال به مبلغ 70 هزار ريال در پروازهاي داخلي و از مبلغ 250 هزار ريال به مبلغ 350 هزار ريال در پروازهاي خارجي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون