• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5636 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲ آذر

تحليل سرمربي نوجوانان پرسپوليس از حذف تيم زير 17 سال ايران از جام جهاني

در خواب بازي با برزيل مانديم

به گزارش «اعتماد»، تيم ‌ملي فوتبال نوجوانان كشورمان با انجام بازي‌هاي به يادماندني در جمع ۱۶ تيم برتر جام‌ جهاني قرار گرفت، اما با شكست در ضربات پنالتي در برابر مراكش از صعود به مرحله بعدي بازماند. 
شاگردان حسين عبدي تا دقيقه ۹۴ با يك‌ گل از حريف پيش بودند، اما در اين دقيقه گل‌ مساوي را دريافت ‌كردند و در ادامه و در ضربات پنالتي شكست‌ خوردند‌ و چمدان‌هاي‌شان را به مقصد كشورمان بستند. 
حسن خانمحمدي، بازيكن اسبق و سرمربي فعلي نوجوانان پرسپوليس درخصوص بازي با مراكش گفت: به هر حال بازي فوتبال همين است. ما از قبل جزييات فوتبال را خوب تعيين نكرده بوديم و در دو بخش مغلوب شديم. ‌اول اينكه ‌جلو افتاديم ‌و ‌گل خورديم ‌و نتوانستيم بازي را حفظ كنيم و دوم اينكه در ضربات پنالتي هم‌ نتوانستيم‌ موفق شويم.‌
خانمحمدي ادامه داد: وقتي نوع فوتبال ما اين ‌است كه براي نتيجه مي‌رويم و نگاه نتيجه‌گرا داريم ‌همين مي‌شود. ما در بازي سوم گروهي ‌هم مشخص بود از گروه صعود مي‌كنيم و با يك ‌گل هم بالا مي‌آمديم. نگاه‌ ما اين بود كه براي بعد بازي نكرديم. ضمن اينكه براي بازي‌هاي‌مان پلن B هم نداشتيم. 
خانمحمدي با اشاره به بازي‌هاي قبلي تيم ملي نوجوانان عملكرد شاگردان عبدي در جام جهاني را مثبت ارزيابي كرد و افزود: در مجموع عملكردمان خوب بود، چون برزيل قهرمان دوره قبل را برديم يا در بازي با انگليس هم با اينكه ‌جلو بوديم ‌در نهايت ۲ بر يك باختيم و مقابل مراكش هم جلو بوديم. در مجموع خوب بوديم،‌ اما مي‌توانيم ‌بهتر از اين باشيم. به نظرم بايد حسين عبدي را حفظ كرد، اما اشكالات را بايد به او گفت و اگر نگوييم مثلا در دوره بعد كه هدايت جوانان را برعهده بگيرد باز هم‌ موفق نمي‌شويم. اين تيم بايد حفظ شود و چند تاي ديگر هم ‌اضافه شوند تا انگيزه بقيه هم ‌از بين نرود.
خانمحمدي درخصوص نمايش به يادماندني نوجوانان در اين جام‌ مقابل برزيل گفت: به اعتقاد من‌ جلوي برزيل هم‌ فقط سي دقيقه فوتبال خوبي بازي كرديم و توانستيم برنده شويم و در خواب همان برد هم مانديم. يعني در سه بازي بعد كاري نكرديم‌كه از بازي با برزيل بهتر باشد.
خانمحمدي درباره عملكرد بد بازيكنان تيم ‌ملي در ضربات پنالتي گفت: اينها جزييات فوتبال است. تيم‌هايي كه مي‌بينيد جام مي‌برند براي كشورشان به جزييات فوتبال هم اهميت مي‌دهند و حتي به گلرشان هم پنالتي زدن ياد مي‌دهند. اينها مي‌شود جزييات فوتبال. يعني يك چيزي فراتر از بقيه تيم‌ها. مربيان تاپ به جزييات اهميت مي‌دهند تا در چنين مواقعي بتوانند بازي دربياورند. براي همين هم نمي‌شود گفت فوتبال شانسي است، خيلي‌ها مي‌گويند پنالتي شانسي است، اما نه اصلا اين‌طور نيست! اگر يادتان باشد چلسي در مقابل يك تيم يازده پنالتي به يكديگر زدند و رسيد به گلرها كه گلر يك تيم پنالتي‌اش را گل كرد و تيم مقابل نتوانست.
پيشكسوت پرسپوليس تصريح كرد: پس در جزييات فوتبال ما خيلي عقب هستيم. تيم‌هاي ديگر‌ حتي به گلرشان هم آموزش زدن پنالتي مي‌دهند و تيمي برنده مي‌شود كه تمام بازيكنانش بتوانند به خوبي پنالتي بزنند. حالا ما در پنج تاي اول به مشكل خورديم چه برسد به بقيه. نمي‌دانيم در اين دو سال چه تمريناتي بوده، اما در مجموع عملكرد تيم ملي خوب بوده است.
از سرمربي نوجوانان پرسپوليس پرسيدم چرا از بين بازيكنان‌ نوجوان پرسپوليس بازيكني در جام‌ جهاني حضور نداشت كه وي پاسخ داد: بازيكنان ما يك‌سال از اين رده عقب‌تر هستند. اين بازيكنان الان براي سال اول جوانان هستند. نوجوانان در اين مسابقات كه هستند براي سال قبلند و الان جوانان به حساب مي‌آيند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون