• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3300 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

دنياي اين روزها منهاي توافق

رفع نيازهاي روزمره مردم ايران

الهه كولايي

موضوع هسته‌اي براي مردم ايران از آن جهت مهم شمرده مي‌شود كه بخشي از مشكلاتي كه مردم در مسائل روزمره‌شان با آن درگير بودند پيامد همين موضوع هسته‌اي ايران بود و بدون شك رفع نيازهاي روزمره مردم در گروي برطرف شدن مشكلاتي بود كه هسته‌اي پديد آورده بود. به همين دليل مذاكرات هسته‌اي و نتيجه آن براي مردم اهميت داشت تا حدي كه همين حالا هم مي‌توان تاثير آن را بر مسائل زندگي روزمره آنان ديد. به طور كلي، اين تصور كه رفع بسياري از مشكلات اقتصادي مردم در ارتباط با مباحث هسته‌اي ايران است، باعث اهميت اين موضوع شده است. مذاكرات هسته‌اي براي بسياري از مردم ايران به دليل رفع نيازهاي مادي و معنوي‌شان مورد توجه قرار مي‌گرفت. بنابراين حالا مي‌توان در كنار پرداختن به موضوع هسته‌اي و تاثيراتي كه اين موضوع در سطح جهان براي ايران همراه دارد، به مسائل اقتصادي، نيازمندي‌هاي روزمره و ايجاد شرايط مناسب براي فضاي كسب‌وكار و به طور كلي اشتغالزايي مردم دركشور توجه جدي نشان داد و براي آن برنامه‌ريزي مدون انجام داد؛ برنامه‌ريزي و شرايطي كه بايد با تكيه بر منابع صنعتي، توليدي و طبيعي كشور براي‌شان به بهترين شكل ممكن فراهم شود. به شكلي كه همه مردم بدون هيچ مشكلي بتوانند در يك سطح قابل قبولي از رفع نيازهاي‌ طبيعي زندگي‌شان قرار بگيرند و در اين زمينه با قبل از توافق هسته‌اي تفاوت كرده باشند. به طور كلي هدف اصلي كه براي مذاكرات هسته‌اي در نظر داشتيم، رفع فشار اقتصادي و برآورده كردن نيازهاي مالي ملت ايران بود، به همين دليل اكنون كه مذاكرات به نتيجه مورد نظر رسيده بايد به اين هدف اصلي توجه جدي نشان داد.

اين روزها اين مهم است، كسي كه از ابتدا با رويكرد اعتدال و ميانه بر رفع نيازهاي مردم تمركز و توجه نشان داد و براي اجرايي كردن اين برنامه‌ها از طرف مردم انتخاب شد، اكنون هم بايد بتواند به آرمان‌هاي متعالي حكومت و رفع نيازهاي مردم جامه عمل بپوشاند.

در نظر داشته باشيم كه سياست خارجي بايد در خدمت سياست داخلي پيش رود و هر تصميمي كه براي پيشبرد اهداف ديپلماسي ايران گرفته مي‌شود بايد در مسير توانمندي كشور ايران در سطح منطقه قرار گيرد و باعث ايجاد آرامش، صلح و صفاي ايران در داخل و منطقه شود.

اينها تعدادي از مواردي است كه دولت در برنامه‌هاي انتخاباتي‌اش مطرح كرده بود و به دنبال آن از سوي مردم برگزيده شد، اكنون مردم اين موارد را در جايگاه وظايف دولت مي‌شمارند. دولت بايد براي عملي كردن وظايف خود تدابيري بينديشد.

بنابراين از اولويت سياست‌هاي داخلي كشور بايد مواردي چون تامين نيازهاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي ملت ايران باشد، مديران اجرايي كشور بايد در اين زمينه نسبت به قبل از توافق هسته‌اي توجه بيشتري نشان دهند. مردم در اين مدت اخير براي رفع نيازهاي‌شان، ايستادگي و تحمل نشان دادند و حالا فرصتي فراهم شده كه اين ايستادگي مردم را با برنامه‌ريزي مدون پاسخ داد. از حالا به بعد كشور بايد در همين مسير حركت و صلح و آرامش شهروندان را تضمين كند. رفع نيازهاي اقتصادي مردم مهم‌ترين موضوعي است كه بايد در دستور كار مديران اجرايي كشور قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون