• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3301 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

موفقيت كاروان ايران در رقابت‌هاي بين‌المللي جام كازانف قزاقستان

كسب چهار سهميه المپيك و 10 مدال براي دووميداني

رقابت‌هاي بين‌المللي جام كازانف قزاقستان با كسب چهار سهميه المپيك و 10 مدال رنگارنگ توسط ملي‌پوشان دووميداني كشورمان به پايان رسيد. رقابت‌هاي بين‌المللي جام كازانف قزاقستان، در حالي به پايان رسيد كه محمدحسين ابارقي چهارمين سهميه المپيك 2016 ريو را براي كشورمان به ارمغان آورد. به اين ترتيب در پايان مسابقات دووميداني جام كازانف قزاقستان 2015، حسن تفتيان و رضا قاسمي در دوي 100 متر، محمد حسين ابارقي در دوي 200 متر و ليلا رجبي در پرتاب وزنه موفق به كسب سهميه المپيك ريو شدند. نمايندگان كشورمان در مجموع 10 مدال (چهار طلا، سه نقره و سه برنز) را نيز به خود اختصاص دادند. كسب اين موفقيت براي دووميداني در شرايطي است كه اين فدراسيون در دوران گذر است و با سرپرست اداره مي‌شود. از روزي كه تغيير و تحولات در دووميداني رخ داده اين سومين تورنمنتي است كه ورزشكاران دووميداني به يك رويداد معتبر اعزام مي‌شوند و با دست پر به ايران بازمي‌گردند. پيش از اين تيم ملي دووميداني نمايش نحسين‌برانگيزي در مسابقات قهرماني آسيا و جايزه بزرگ قاره كهن داشت.

دوي 100متر:

روز شنبه رضا قاسمي با حضور در مرحله مقدماتي دوي 100 متر با ثبت زمان 10:14 ضمن جابه‌جايي ركورد ملي (پيش از آن با 10:15 در دستان تفتيان بود)، حدنصاب المپيك را كسب كرد تا در نخستين گام خيال جامعه دووميداني را با كسب اولين سهميه آسوده كند. قاسمي در مرحله فينال با ثبت زمان 10:14 نايب قهرمان شد. در همين ماده (دوي 100 متر) حسن تفتيان كه در مرحله مقدماتي با زمان 10:54 راهي فينال شده بود و به حدنصاب المپيك نرسيده بود، در مرحله فينال با ثبت زمان 10:10 بار ديگر گوي سبقت را از رضا قاسمي ربود تا دونده اصفهاني كشورمان نتواند زمان زيادي ركورد ملي را در دستان خود نگه دارد. به اين ترتيب تفتيان نيز ضمن كسب عنوان قهرماني ركورد ورودي المپيك ريو را كسب كرد. در اين ماده دونده قزاقستاني نيز در رقابت امروز با ثبت زمان 10:35 عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

پرتاب وزنه بانوان:

در بخش بانوان ليلا رجبي، نخستين ورودي المپيك 2016 ريو را در براي كاروان كشورمان كسب كرد. رجبي به عنوان ركورددار پرتاب وزنه ايران در اين مسابقات با پرتابي به ميزان 04/18 متر ضمن كسب عنوان قهرماني، توانست به عنوان نخستين بانوي كاروان ايران به ركورد ورودي المپيك دست پيدا كند. رجبي سال گذشته نيز براي نخستين بار در جريان هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي در اينچئون كره جنوبي به مدال نقره رسيد.

دوي 200 متر:

محمد حسين ابارقي براي نخستين بار ركورد ورودي دوي 200 متر المپيك را براي كشورمان به ارمغان آورد. ابارقي با زمان 20:47 ثانيه ضمن جابه‌جايي ركورد ملي و كسب مدال طلا، توانست به حدنصاب المپيك 2016 ريو برسد. در اين ماده رضا قاسمي ديگر نماينده كشورمان با ثبت زمان 20:68 ثانيه نايب قهرمان شد و مهدي زماني با زمان 20:76 ثانيه در جايگاه سوم ايستاد. همچنين سجاد هاشمي آهنگري هم با ثبت ركورد 20:83 ثانيه عنوان چهارم را از آن خود كرد.

دوي 400 متر:

نماينده دوي 400 متر كشورمان به مدال برنز رسيد. سجاد هاشمي آهنگري ركورددار دوي 400 متر ايران با ثبت زمان 46:02 در مرحله فينال، بر سكوي سوم ايستاد و برنز گرفت. در اين ماده مهدي زماني ديگر نماينده كشورمان با زمان 46:04 پس از هاشمي چهارم شد.

پرش ارتفاع:

كيوان قنبرزاده عنوان نايب قهرماني ماده پرش ارتفاع مسابقات دووميداني جام كازانف را به خود اختصاص داد. قنبرزاده با ثبت ركورد 25/2 متر و با يك خطا بيشتر نسبت به نفر اول عنوان نايب قهرماني را به خود اختصاص داد. در اين ماده پرنده قزاق با ركورد 25/2 متر عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. بدين ترتيب كيوان قنبرزاده موفق نشد در جام كازانف سهميه حضور در المپيك 2016 ريو را كسب كند. ديگر نماينده ايران در پرش ارتفاع محمدرضا وظيفه دوست بود كه موفق شد در اين مسابقات ركورد 22/2 متر را به ثبت برساند و در جايگاه سوم قرار گيرد.

دوي پنج هزارمتر:

نماينده كشورمان به مدال طلا رسيد. احمد فرود در اين ماده با ثبت زمان 15:03 دقيقه قهرمان شد و به مدال طلا رسيد. نمايندگان كشورهاي قرقيزستان و قزاقستان به ترتيب دوم و سوم شدند.

دوي 100 متر با مانع: بانوي كشورمان در رقابت‌هاي دوي 100 متر با مانع در مسابقات بين‌المللي جام كازانف قزاقستان به مقام چهارمي رسيد. الناز كمپاني دارنده ركورد ملي اين ماده با ثبت زمان 14:35عنوان چهارمي را از آن خود كرد. پيش از او دوندگان قزاق عناوين اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

پرش سه گام: در ماده پرش سه گام نيز وحيد صديق به رقابت با حريفان خود پرداخت و در پايان ركورد 22/16 متر را به ثبت رساند. صديق با اين ركورد، ركورد قبلي خود را دو سانتي‌متر ارتقا داد. به اين ترتيب در پايان رقابت‌هاي جام كازانف قزاقستان تيم ملي كشورمان موفق به كسب چهار سهميه المپيك و 10 مدال شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون