• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3301 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

خبر كوتاه

سرمربي سابق بسكتبال در ليگ چين دستيار شد

سرمربي سابق تيم ملي بسكتبال ايران با يك تيم چيني به توافق رسيد، اما نه به عنوان سرمربي. مهمت بچيروويچ سرمربي سابق تيم ملي ايران كه قهرماني آسيا، نايب قهرماني بازي‌هاي آسيايي و حضور در جام جهاني اسپانيا با بسكتباليست‌هاي ايران را تجربه كرده است در فصل آينده ليگ چين به عنوان دستيار سرمربي تيم جيانگ سو فعاليت خواهد كرد. بچيروويچ پيش از حضور در چين، براي مدتي هدايت تيم باشگاهي المپياي اسلووني را در كشورش بر عهده داشت و حالا پس از چند سال سرمربيگري، در ليگ چين مربيگري را تجربه خواهد كرد.

 

اردوي مشترك پينگ‌پنگ‌بازان ايران و مجارستان

فدراسيون تنيس روي‌ميز مجارستان درخواست رسمي خود براي برپايي يك اردوي تداركاتي مشترك با نفرات اصلي خود را در ايران داده و قرار است اين اردو در جزيره كيش برگزار شود. اين اردوي مشترك پيش از رقابت‌هاي آسيايي تايلند برگزار خواهد شد. بانوان ملي‌پوش مجارستاني فروردين ماه امسال نيز براي برگزاري يك اردوي مشترك با تيم ملي تنيس روي ميز بانوان ايران به تهران سفر كرده بودند. مجارستان در رده‌بندي تيمي مردان، در حال حاضر جايگاه هفدهم جهان را در اختيار دارد و ايران در رده 33 است.

 

اظهارات رستگار درپي كناره‌گيري از جودو

محمدعلي رستگار، رييس فدراسيون جودو با تاييد كناره‌گيري خود از رياست اين فدراسيون گفت: در طول مدت حضور در فدراسيون جودو براي موفقيت اين رشته تلاش‌هاي زيادي انجام شد كه شاهد دستاوردهاي آن در آينده خواهيم بود. جودو ايران شرايط خاصي را تجربه مي‌كند. تيم ملي خالي از جودوكار نخبه است و تلاش‌ها براي ساختن تيمي در استانداردهاي بالا با وجود برنامه‌ريزي و تلاش همه اهالي اين رشته ره به جايي نبرده است. در چنين شرايطي، با توجه به امتيازات كسب شده تاكنون، كسب دو سهميه را مي‌توان قطعي تلقي كرد و سهميه سوم نيز تا مه ‌٢٠١٦ قابل حصول است. رييس فدراسيون جودو در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه‌ريزي براي ساختن آينده جودو ايران اشاره كرد و گفت: توجه ويژه براي شناسايي استعدادها و نخبه پروري با راه‌اندازي ليگ نونهالان و برگزاري ليگ‌ها و جشنواره‌ها با كميت و كيفيت بالا در رده‌هاي سني پايه نونهالان و نوجوانان و داشتن دو تيم ملي خوب در هر يك از رده‌هاي نوجوانان و جوانان، بدون شك آينده‌اي روشن را براي جودو ايران ترسيم مي‌كند. همچنين تامين تاتامي و لباس جودو براي راه‌اندازي ٣٢ كانون جودو آموزشگاهي در دستور كار قرار گرفت كه ثمرات آن در آينده ديده خواهد شد. با مروري به حواشي جودو از سال ١٣٨٦ تاكنون، كاهش حواشي جودو مشهود است كه با ايجاد وفاق و همدلي بين اهالي جودو و حضور و مشورت روساي قبلي فدراسيون و قهرمانان بازنشسته و پيشكسوتان اين رشته ورزشي حاصل شده است هر چند كه بايد اقرار كنم اين وضعيت از آنچه مطلوب ما است فاصله دارد. در طول مدت خدمت خود در اين مسووليت كه همزمان با دوره تحريم و مشكلات اقتصادي كشور بود، با مشكلات زياد مالي مواجه بوديم و به‌خصوص از ابتداي امسال كه چندين بار به‌صورت حضوري و مكتوب از مسوولان وزارت ورزش درخواست كردم به اتفاق چند تن از اعضاي هيات رييسه فدراسيون براي تشريح و ارايه راه‌حل مشكلات جودو جلسه‌اي در وزارت ورزش تشكيل شود كه اصرار بنده افاقه نكرد و جلسه‌ا‌ي برگزار نشد. با وجود محدوديت‌ها و مشكلات، براي رسيدن جودو به موفقيت خيلي تلاش كردم و از اين پس قصد دارم تمركز بيشتري روي فعاليت‌هاي دانشگاهي خود داشته باشم. به عنوان يك خادم كوچك جامعه بزرگ جودو كه همه بخش‌هاي فني، اجرايي و مديريتي جودو را تجربه كرده‌ام، در صورت نياز از اين پس نيز از همكاري و كمك خالصانه مضايقه نخواهم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون