• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3304 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ مرداد

جديدترين اظهارات ايوبي

«پشيمان نيستم»

حجت‌الله ايوبي در آستانه دوساله شدن رياست سازمان سينمايي كشور، در گفت‌وگويي كه با ايسنا انجام داده است، گفته كه هرگز از پذيرش اين مسووليت پشيمان نيست اما اين موضوع به معناي آن نيست كه سختي نكشيده و يادآور شده دو سال گذشته سخت‌ترين دوران زندگي‌اش بوده است. در زير سرفصل‌هايي از حرف‌هايي از او مي‌آيد:

خوشحالم كه بعد از اين مدت حس مي‌كنم روزگار خيلي سختم سپري شده است و امسال وضعم خيلي بهتر از پارسال است!

در اين مدت حتي سينماگران هم با يكديگر آشتي كرده‌اند. سالن سينما ساخته مي‌شود. آرزوي ما بود كه سينما جزو مطالبات مردم بشود، چيزي كه حالا در حال وقوع است.

اتفاق اخيري كه براي فيلم «رستاخيز» رخ داد، كلي وقت و انرژي گرفت. به هر حال متاسفانه جماعتي از روز اول مي‌خواستند تمركز ما را بگيرند و از اين ديدگاه، حاشيه‌ها خيلي اثرگذار بوده چون بخش مهمي از وقت و انرژي و تمركز ما را مي‌گيرد.

حاشيه‌ها باعث شد كارهاي اصلي ما مانند ايجاد زيرساخت‌ها، بهبود روابط بين‌المللي، ساخت سالن و... مورد كم‌توجهي قرار بگيرد. راه‌اندازي گروه «هنر و تجربه» و شوراي راهبردي سينماي كودك دو اتفاق مهم سال گذشته است

در بسياري از دوره‌ها، مديريت سينماي كشور علاقه‌اي به سخن گفتن از گيشه نداشته است و آن‌ را افت كلاس مي‌دانستند. اما ما با افتخار از گيشه سخن مي‌گوييم زيرا تنها راه آشتي مردم با سينما توجه به گيشه است و با قايل شدن اين پنج درصد مي‌خواستيم نشان دهيم كه به گيشه توجه داريم.

امسال به لحاظ گيشه سال درخشاني داشتيم و در همه ماه‌ها ركورد زديم البته گاهي مي‌گويند ما به گروه هنر و تجربه خيلي توجه داريم، در حالي كه اين گروه خيلي به اكران سينماي ما كمك كرده است

حرف غيرقابل قبولي است كه توقع داشته باشيم هر فيلمي ساخته مي‌شود، حتما بايد اكران بگيريم؛ ما محكوم نيستيم تمام فيلم‌ها را اكران كنيم البته شوراي پروانه ساخت تلاش مي‌كند به فيلمسازان مشاوره بدهد تا فيلم‌هايي بسازند كه قابليت اكران را داشته باشد.

تمام هدف ما كمك به سينما است و هر جا لازم به صبر و سكوت بوده، چنين كرده‌ايم و هرجا لازم به سخن گفتن بوده‌، حرف زده‌ايم و همچنان صبر مي‌كنيم اما اگر مسائلي كه مطرح مي‌شود، به سينماي ما لطمه بزند، قطعا سكوت نخواهيم كرد.

ما با كميسيون فرهنگي مجلس جلسات متعدد برگزار كرده‌ايم و تعاملات خوبي داريم و اكران بعضي از فيلم‌ها در پي همين جلسات و ديدارها بوده است. مثلا فيلم «قصه‌ها» را با حضور نمايندگان مجلس و كارگردانش به صورت خصوصي نمايش داديم.

همكاري ما با خانه سينما و اصناف سينمايي تقريبا كم‌نظير است.

آنچه را اصلا نمي‌پسندم، سخن گفتن هنرمندان از طريق رسانه‌هاست. اين گفت‌وگوهاي رسانه‌اي اصلا بر من اثرگذار نيست و حتي گاه نتيجه معكوس داشته است.

بزرگ‌ترين سرمايه خود را حمايت هنرمندان مي‌دانم و آرزو مي‌كنم فضاي اميدواري در ميان اهالي سينما باقي بماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون