• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3304 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ مرداد

حاشيه‌هاي سفر وزير خارجه فرانسه به تهران

روز شلوغي كه فابيوس از تهران ديد

گروه سياسي|لوران فابيوس روز شلوغي از تهران را ديد. از همان ابتداي مطرح شدن خبر سفر كردنش به ايران حاشيه‌ها شروع شد. ديروز هم از همان لحظه پايين آمدنش از پله‌هاي هواپيما حواشي شروع شده بود. عده‌اي با پلاكاردهايي كه متن اكثر آنها فارسي بود در فرودگاه مهرآباد تجمع كرده بودند. لوران فابيوس اما پلاكاردهاي آنها را نخواند، نه به خاطر آنكه فارسي نمي‌دانست بلكه به خاطر آنكه از مسير ديگري از فرودگاه خارج شده بود. با اين همه شهرداري تهران هم به سبك خود مخالفت‌هايش با سفر وزير خارجه فرانسه را به خيابان‌هاي تهران آورده بود تا حداقل فابيوس در خيابان‌ها مخالفت با خودش را به چشم ببيند. اما تدابير امنيتي هم زياد بود. خيابان نوفل لوشاتو همان جايي كه سفارت فرانسه در تهران در آن قرار دارد هم اما از پيش با حضور نيروهاي انتظامي پر شده بود تا تجمع به آنجا نرسد. با اين حال تجمع‌كنندگان بيشتر از 60 نفر نبودند و فرستاده پاريس آن‌چنان چيزي از آنها نديده بود.

 

تجمع اول فرودگاه مهرآباد

نخستين تجمع صبح ديروز در فرودگاه مهرآباد بود. درست جايي كه قرار بود هواپيماي لوران فابيوس از پاريس به زمين بنشيند. تجمع‌كنندگان به 60 نفر نمي‌رسيدند و پلاكاردهايي با مضامين فارسي در دست داشتند. دانشجويان تجمع‌كننده بيشتر از دانشگاه‌هاي امام صادق(ع)، تهران، اميركبير و خواجه‌نصير بودند كه در پلاكاردهاي‌شان مضاميني همچون «ايدز، هديه فرانسه به ايران»، « بعد از 30 سال كدام جنايت است، تسخير جاسوس‌خانه يا انتقال ايدز؟»، « نه مي‌بخشيم، نه فراموش مي‌كنيم»، «فرانسه و امريكا، سروته تحريم‌ها»، «فابيوس نوكر امريكا، جاسوس اسراييل»، «سلطان ايدز خوش نيامدي» دارد. تجمع اما در همان ابتدا توسط ماموران نيروي انتظامي به پايان رسيد.

نشستي كه لغو شد

در ادامه حاشيه‌هاي سفر فابيوس به ايران اما خبر ديگري از بنرهاي شهرداري تهران براي استقبال از وزير خارجه فرانسه آمد. بنرهايي با طراحي صحنه پايين آمدن لوران فابيوس از هواپيما كه فرش قرمزي مقابل وي پهن شده بود. با اينكه آرم سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران زير بنرها منتشر شده بود اما متولي اصلي برگزاري اين همايش فرهنگسراي انقلاب اسلامي بود.

 

خيابان‌هاي شلوغ منتهي به سفارت فرانسه و وزارت خارجه

با اين حال روز گذشته با توجه به وعده‌هايي كه از پيش براي برگزاري تجمع گذاشته شده بود، خيابان‌هاي منتهي به سفارت فرانسه در تهران و وزارت امور خارجه به‌شدت شلوغ بود. فابيوس درنهايت روز شلوغي از تهران را ديد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون