• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3306 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ مرداد

عدد نوشت

افت مصرف سيمان طي سه سال

عضو هيات‌مديره انجمن سيمان از توقف دو ماهه توليد برخي كارخانه‌هاي سيمان به دليل ركود موجود در بازار و انباشت كالا در اين كارخانه‌ها خبر داد. علي‌محمد بُد با اشاره به ركود موجود در بازار سيمان، اظهار داشت: مصرف سيمان در كشور نسبت به سه سال گذشته با افت 20 درصدي همراه است و همين مساله باعث انباشت سيمان در برخي كارخانه‌هاي داخلي شده است. وي ادامه داد: در حال حاضر به دليل ركود در ساخت و ساز و اجراي طرح‌هاي عمراني در كشور، ميزان تقاضا براي مصرف سيمان كاهش يافته به‌طوري كه در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش 11 درصدي تقاضاي مصرف سيمان روبه‌رو بوديم.

 

توليد ماهي در قفس

معاون آبزي‌پروري سازمان شيلات ايران گفت: در برنامه ششم توسعه، توليد ۲۰۰ هزار تن ماهي از طريق پرورش در قفس پيش‌بيني شده است. حسين عبدالهي گفت: طي پنج سال برنامه ششم توسعه براي توليد 200 هزار تن ماهي از طريق پرورش در قفس 290 ميليارد تومان اعتبارات تملكي پيش‌بيني شده است. وي برآورد تسهيلات بانكي براي بخش خصوصي در راستاي پرورش ماهي در قفس در طول برنامه ششم توسعه را 2500 ميليارد تومان عنوان كرد. با توجه به اينكه پرورش ماهي در قفس به سرمايه‌گذاري سنگين نياز دارد، ما از شركت‌هاي بزرگ خواسته‌ايم كه در اين زمينه سرمايه‌گذاري كنند .

 

اختلاف قيمت ميوه از باغ تا مغازه

مديرعامل اتحاديه سراسري باغداران ايران با بيان اينكه قيمت ميوه از باغ تا مغازه پنج برابر مي‌شود، گفت: براي مثال سيب گلابي كه هزار و ۲۰۰ تومان از باغداران خريداري مي‌شود در بازار مصرف پنج هزار و پانصد تومان قيمت دارد. نوذر نگهداري افزود: از گذشته قيمت ميوه در بازار تا مصرف‌كننده تفاوت فاحش داشته و به‌طور معمول رضايت مصرف‌كننده و توليد‌كننده را به همراه نداشته است، اما درمقطع فعلي، قيمت برخي از محصولات باغداران به كمتر از هزينه توليد رسيده است. وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر هركيلوگرم هلو در بازار مصرف شش تا هفت هزار تومان به فروش مي‌رسد، اما اين محصول در باغ 1500 تومان از باغدار خريداري مي‌شود. بهترين شليل درجه يك به قيمت دو هزار تومان از باغدار خريداري مي‌شود، اين در حالي است كه قيمت فروش آن در سطح شهر هشت تا 10 هزار تومان است.

 

فروش CNG

رييس انجمن صنفي جايگاه داران با تكذيب هر گونه خبري بر ادامه روند فعلي فروش قيمت سي‌ان‌جي تا پايان سال گفت: اگر قرار باشد قيمت سي‌ان‌جي تا پايان سال 500 تومان در هر متر مكعب باشد نيازمند تصويب در هيات دولت است. اردشير دادرس با اشاره به اينكه هنوز هيات دولت تصميمي در خصوص ادامه روند فعلي قيمت سي‌ان‌جي براي سال جاري اتخاذ نكرده است، گفت: قرار است تا پايان تابستان قيمت سي‌ان‌جي با همان 500 تومان در هر كيلوگرم فروخته شود و پس از تابستان گزارش‌ها از نحوه اجرا و مصرف به اطلاع هيات دولت برسد و اگر قرار باشد اين روند ادامه يابد نيازمند مصوبه هيات دولت است.

 

نياز سرمايه‌گذاري صنعت نفت

محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: ايران براي بازگرداندن صنعت نفت خود به وضعيت پنج سال پيش به حدود 100 ميليارد دلار سرمايه احتياج دارد. ايران براي اينكه بتواند صنعت نفت خود را به شرايط پنج سال قبل بازگرداند بايد 100 ميليارد دلار پول صرف كند. وي در پاسخ به سوالي درباره‌ برآورد كشور‌هاي غربي مبني بر نياز ايران به 300 ميليارد دلاري براي بازگرداندن صنعت نفت خود به سطح قبل از تحريم‌ها گفت: تا جايي كه من مي‌دانم اين رقم بيش از حد بالاست. فكر مي‌كنم ما مي‌توانيم اين كار را با حدود يك سوم اين مبلغ نيز انجام دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون