• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3306 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ مرداد

گزارش «اعتماد» از تازه‌ترين گلايه‌هاي سرمربي جديد ملوان انزلي

تهديد امير!

قلعه‌نويي: مشكلات حل نشود، مي‌روم چون نمي‌خواهم تجربه تلخ پارسال برايم تكرار شود

گروه ورزش| ملوان ليگ برتر را با برد شيرين مقابل قهرمان جام حذفي و يكي از بهترين‌ تيم‌هاي حال حاضر فوتبال ايران در انزلي شروع كرد. پيروزي بزرگ مقابل ذوب‌آهن در نخستين بازي ليگ جديد، حالا هواداران اين تيم بزرگ را نسبت به آينده اميدوار كرده است. قوي سپيد در يكي دو سال اخير به خاطر مشكلات مالي و مديريتي نتوانسته بود نتايج قابل قبولي در ليگ برتر كسب كند و هر سال براي بقا در ليگ با حريفان خود مي‌جنگيد. حالا اما بعد از سپري كردن يك سال كابوس‌وار، انزلي‌‌چي‌ها به موفقيت با مربي‌اي فكر مي‌كنند كه عنوان پرافتخارترين مربي تاريخ ليگ برتر را با خود به يدك مي‌كشد ولي او هم در دو سال گذشته دو فصل بسيار بد را با باشگاه استقلال پشت سر گذاشت و در نهايت توسط مديران با او قطع همكاري شد. حضور اميرقلعه‌نويي در انزلي و قبول هدايت ملوان بدون ترديد يكي از مهم‌ترين اتفاقات فصل نقل و انتقالات تابستاني بود. امير با توجه به اينكه خيلي دير سرمربي اين تيم شد، زمان زيادي را براي آماده‌سازي تيمش از دست داد. با اين وجود او توانست با كمك مديران باشگاه و بزرگان تيم، ملوان را آماده حضور در ليگ برتر كند. نخستين قدم هم همان‌طور كه اشاره شد، محكم برداشته شد و آنها با شكست ذوب‌آهن نخستين سه امتياز اول فصل خود را به دست آوردند. در چنين شرايطي تهديد امير قلعه‌نويي به جدايي از ملوان حواشي بسيار زيادي را در محافل ورزشي و بين هواداران اين تيم به وجود آورده است. امير قلعه‌نويي رسما اعلام كرده اولويتش براي ادامه همكاري با ملوان پرداخت حق و حقوق بازيكنان، تيم پشتيباني، كادر پزشكي و همكارانش است در غير اين صورت با عذرخواهي از هو‌اد‌ا‌ران اين تيم شمالي از ادامه كار انصراف خواهد داد!

 

بهشتي، مدير سابق باشگاه ملوان كه با امير قلعه‌نويي براي حضور او در اين تيم به توافق رسيد، به دليل اينكه نتوانست به تعهدات مالي خود و شروطي كه هيات‌مديره براي او تعيين كرده بود عمل كند، از مديريت اين باشگاه با انتشار يك بيانيه رسمي از طرف هيات‌مديره كنار گذاشته شد. همين اتفاق باعث شد، تمام قول‌ و قرار‌هاي اميرقلعه‌نويي و همكارانش با مديران باشگاه از بين برود و ابهامات درباره مشكلات مالي به اوج خود برسد. در واقع تنها ميراث بهشتي براي ملوان هدر رفتن زمان و البته عقد يك قرارداد سنگين مالي بود كه هنوز به صورت رسمي مبلغ آن اعلام نشده است. اين در حالي است كه قلعه‌نويي تاكنون فقط يك قرارداد داخلي با باشگاه ملوان به امضا رسانده و به خاطر عدم پرداخت پيش پرداخت قراردادش، هنوز قرارداد رسمي او با باشگاه به امضا نرسيده است. قلعه‌نويي با بهشتي توافق كرده بود كه در ازاي دريافت 40 درصد قرارداد ميلياردي‌اش با ملوان، قرارداد خود را ثبت كند. اما با توجه به كنار گذاشتن بهشتي از ملوان و به وجود آمدن بحراني كه خيلي سريع از طرف هيات‌مديره كنترل شد، انجام اين تعهدات با تاخير مواجه شد. با اين حال طبق شنيده‌ها مديران باشگاه ملوان با سرمربي اين تيم توافق كرده‌اند كه تا چهارشنبه هفته جاري 30 درصد از قرارداد او را پرداخت كنند تا اين مربي بعد از ثبت قراردادش، رسما در بازي حساس قوي سپيد مقابل استقلال در آزادي، روي نيمكت ملواني‌ها بنشيند، چرا كه اگر مشكلات جاري تا روز چهارشنبه حل نشود و قلعه‌‌نويي به خاطر عدم دريافت مطالباتش حاضر نشود روي نيمكت بنشيند، پروسه مربيگري او در ملوان به بن‌بست خواهد رسيد. با اين حال به نظر مي‌رسد كه به زودي مشكل پرداختي‌ها به بازيكنان و اعضاي كادر فني و شخص امير قلعه‌نويي با مساعدت احمد دنيا مالي رييس هيات‌مديره ملوان حل و فصل شود چرا كه طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار است تا هفته سوم ليگ برتر 20 تا 25 درصد قرارداد بازيكنان بر اساس توافق امير با مديران اين باشگاه پرداخت شود.

 

امير قلعه‌نويي در تازه‌ترين مصاحبه خود گفته است: «منتظر هستم تا آقاي دنيامالي حق و حقوق بازيكنان را بدهد. از روز اول هم گفتم يكي از شرايطم براي كار در ملوان پرداخت حق و حقوق بازيكنان است؛ بازيكناني كه در نهايت مظلوميت در اين تيم ريشه‌دار مشغول به كار هستند.»

اين مربي در شرايطي اين صحبت‌ها را مطرح كرده كه رييس هيات‌مديره باشگاه به او اعلام كرده تمام حق و حقوق بازيكنان و عوامل تيم را پرداخت خواهد كرد و هيچ مشكلي از اين بابت وجود نخواهد داشت. با اين حال در شرايط حساس كنوني كه ملوان نخستين بازي خود را با پيروزي در ليگ برتر پشت سر گذاشته و يك بازي بسيار مهم را با استقلال در هفته دوم ليگ پيش رو دارد، سرمربي اين تيم رسما تهديد كرده اگر حق و حقوق عوامل تيم و در نهايت خودش پرداخت نشود انزلي را ترك خواهد كرد. او براي اينكه موضع خود را نسبت به شرايط فعلي مشخص كند با چنين ادبياتي صحبت‌هايش را مطرح كرده و گفته: «مي‌خواهم سه بار جمله‌ام را تكرار كنم و از شما هم مي‌خواهم عين اين سه بار را بنويسيد كه بازيكنان ملوان، بازيكنان مظلومي هستند. اميدوارم كه حق و حقوق آنها خيلي زود پرداخت شود، در غير اين صورت در اين هفته‌ معذرت‌خواهي خواهم كرد و با وجود ميل باطني‌ام كه دوست دارم در تيم ريشه‌دار ملوان و براي مردم گيلان و انزلي كار كنم از ادامه كار انصراف خواهم داد. البته تاكنون نه يك ريال گرفته‌ام و اگر كار را ادامه ندهم يك ريال هم نخواهم گرفت. متاسفانه ملوان از نظر امكانات و سخت‌افزاري بسيار ضعيف است. تعجب مي‌كنم كه چطور چنين تيم باسابقه و قديمي اينچنيني به لحاظ ساختاري ضعيف است. فكر مي‌كنم كه اگر ملوان در يكي، دو پست تقويت شود حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. ملواني كه ديروز شما شاهد آن بوديد و موفق شد ذوب آهن را شكست دهد، تنها 40 درصد از آن تيمي است كه من توقع دارم و مطمئنا اگر شرايط اصلاح شود ملوان حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت.»

 

صحبت‌هاي امير هواداران باشگاه ملوان را نگران كرده است. مديريت باشگاه در تلاش است با تزريق منابع مالي پول بازيكنان و اعضاي كادر فني را پرداخت كند. اما قلعه‌نويي صبر ندارد. او حرف آخر را اول زده و براي ثبت رسمي قراردادش شرط مهمي گذاشته است. او مي‌گويد: «ممكن است در اين شرايط، بازيكنان يكي، دو بازي را ببرند، اما بعدش چه اتفاقي خواهد افتاد؟ ادامه كار در اين شرايط بي فايده خواهد بود. يك برد تنها مي‌تواند يك مسكن باشد. به‌ هر‌ حال اين بازيكنان در زندگي خود برنامه‌اي دارند و براي قراردادي كه بسته‌اند بر‌نامه‌ريزي كرده‌اند. امروز تازه قرار است از قرارداد جديد به چند بازيكن بزرگ تيم 10 ميليون پول بدهند، اما كادر پزشكي، پشتيباني و كادرفني بدون يك ريال تا به حال كار كرده‌اند و از آنها بسيار ممنون هستم. البته بايد به هو‌اد‌ا‌ران هم اشاره كنم كه چه در تمرينات روزهاي گذشته و چه در بازي ديروز ما را تنها نگذاشتند و مطمئن هستم در هفته‌هاي آينده استقبال بيشتري از تيم خواهد شد. البته به شرط اينكه هيات مديره بخواهد كه تيم به روزهاي خوب گذشته باز گردد.» او با اشاره به قول‌هاي داده شده براي حل مشكلات ملوان هم اين‌گونه صحبت‌هايش را ادامه مي‌دهد: «سرعت تصميم‌گيري خيلي ضعيف است و آن طور كه بايد و شايد به دنبال حل مشكلات نيستند. آقاي دنيامالي قبل از رفتنش قول‌هايي داد و اميدوارم كه بتواند مشكلات پرداختي بازيكنان را حل كند. من بايد از همه بازيكنان به ويژه‌ بزرگ‌ترهاي تيم مثل مازيار، پژمان و بقيه تشكر كنم. مي‌خواهم بازيكنانم آرامش داشته باشند و علاقه‌اي ندارم كه تجربه تلخ پارسال برايم تكرار شود. اگر از بازيكن توقع انجام بازي با كيفيتي داريم بايد ذهنش را آرام نگه داريم. همان‌طور كه گفتم اولويت براي من پرداختي به بازيكنان، تيم پشتيباني، كادر پزشكي، همكارانم در كادرفني و در نهايت خودم است. اميدوارم كه بتوانند با حل اين مشكلات شرايط را براي تكرار روزهاي خوب ملوان فراهم كنند.»

 

بدون ترديد تا پايان هفته جاري تكليف مشكلات به وجود آمده در ملوان روشن خواهد شد. مديران باشگاه در تلاش هستند هر‌چه‌سريع‌تر با تامين منابع مالي لازم، پول قلعه‌نويي و بازيكنان را پرداخت كنند و اين اتفاق طبق برنامه‌ريزي تا روز چهارشنبه خواهد افتاد. حال بايد منتظر ماند و ديد امير تا چه اندازه حاضر به صبر و تعامل با مديريت باشگاه خواهد شد آن هم در شرايطي كه خودش خوب مي‌داند اگر از ملوان جدا شود، يك قرارداد ميلياردي قابل توجه را از دست خواهد داد و فعلا بايد خانه‌نشيني را به جاي مربيگري انتخاب كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون