• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3307 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

خبــر كوتاه

با همه اضلاع اصولگرايي مذاكره كرده‌ايم

لطف‌الله فروزنده، سخنگوي جمعيت ايثارگران از برگزاري همايش تشكل متبوعش خبر داد و گفت: ما در راستاي وحدت اصولگرايي با همه اضلاع اصولگرا مذاكره كرده‌ايم. سخنگوي جمعيت ايثارگران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاري جلسه شوراي مركزي جلسه شوراي مركزي تشكل متبوعش اظهار كرد: در جلسه شوراي مركزي سه محور مورد بررسي قرار گرفت؛ با توجه به بحث هسته‌اي ما از مجلس و شوراي عالي امنيت ملي انتظار داريم كه با توجه به ابهامات موجود روشنگري كرده و برجام را به صورت دقيق و اصولي بررسي كنند. فروزنده ادامه داد: محور دومي كه در اين جلسه مورد بحث قرار گرفت مسائل اقتصادي بود و ما از دولت مطالبه داريم كه برنامه‌ريزي لازم را در جهت سامان دادن به وضعيت اقتصادي در دستور كار قرار دهد. سخنگوي جمعيت ايثارگران محور سوم جلسه شوراي مركزي تشكل متبوعش را ضرورت وحدت نيروهاي اصولگرا عنوان كرد و گفت: هر نيرويي كه ادعاي اصولگرايي دارد بايد براي وحدت اصولگرايي تلاش كند. وي تلاش براي تحقق وحدت اصولگرايي با رعايت همه مسائل ارزشي را از استراتژي‌هاي جمعيت ايثارگران برشمرد و گفت: ما با همه اضلاع اصولگرايي مذاكره كرده‌ايم.

 

هاشمي‌رفسنجاني ، سخنران گردهمايي كارگزاران

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گردهمايي حزب كارگزاران كه قرار است 15 مرداد ماه در تهران برگزار شود، سخنراني خواهد كرد. يدالله طاهرنژاد، عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران اظهار كرد: سخنران گردهمايي حزب كارگزاران كه قرار است 15‌مرداد ماه برگزار شود، آيت‌الله هاشمي‌ رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خواهد بود.

 

كنگره حزب همبستگي برگزار مي‌شود

در آخرين جلسه شوراي عالي حزب همبستگي كه با حضور دبيركل و هيات رييسه و اعضاي شوراي عالي حزب همبستگي برگزار شد، برگزاري كنگره اين حزب به تصويب شوراي عالي حزب رسيد. در اين جلسه كه با حضور دبيركل، هيات رييسه و اعضاي شوراي عالي حزب همبستگي برگزار شد موضوع برگزاري كنگره اين حزب در دستور جلسه شوراي عالي قرار گرفت و پس از تصويب، شوراي عالي حزب طي نامه‌اي از معاونت سياسي وزير كشور و رييس كميسيون ماده 10 قانون احزاب جناب آقاي مقيمي خواستار موافقت با برگزاري كنگره حزب همبستگي شد. در بحث‌ها و تبادل نظراتي كه در ارتباط با نحوه و زمان برگزاري كنگره به عمل آمد نهايتا شوراي عالي حزب اعضاي كميته برگزاركننده كنگره را انتخاب كرد و مقرر شد پيگيري‌هاي لازم جهت طي فرايند اداري و قانوني كنگره را انجام دهند. همچنين در جلسه مذكور به پيشنهاد علي اصغر احمدي، دبيركل و بر اساس تبصره 16 ماده 16 اساسنامه حزب، محمد سالاري به عنوان قائم‌مقام دبيركل حزب همبستگي به شوراي عالي پيشنهاد شد كه به اتفاق آرا ايشان به عنوان قائم‌مقام حزب همبستگي انتخاب شدند. محمد سالاري، مديرمسوول روزنامه اسرار و عضو شورا و رييس كميسيون شهرسازي ومعماري شوراي چهارم شهر تهران است. لازم به ذكر است عباس ميرزا ابوطالبي، نايب‌رييس اول شوراي عالي، كريم ملك‌آسا نايب‌رييس دوم و محمدرضا همايوني و منصور كمالي نيز منشيان شوراي عالي حزب همبستگي هستند كه در اين جلسه مقرر شد عباس ميرزاابوطالبي به عنوان نماينده حزب همبستگي در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات همراه با دبيركل يا قائم‌مقام حضور داشته باشد.

 

شيخوخيت در ميان اصولگرايان ديگر وجود ندارد

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه، فعال سياسي اصولگرا معتقد است يكي از عمده مشكلات اصولگرايان اين بوده است كه همواره براساس شيخوخيت عمل كرده‌اند و اين شيخوخيت بوده است كه باعث باقي ماندن اصولگرايان در صحنه سياسي شده است اما به دودليل و وجود خلأ باعث نا‌به‌ساماني راهبردي و استراتژيك اصولگرايان شده است. او با برشمردن اين دو دليل به سايت نداي ايرانيان گفته است: نخستين دليل اين نا‌به‌ساماني و دليل شكست اصولگرايان در انتخابات 92 اين بود كه عملا اين شيخوخيت پايان يافته بود و نتوانست نقش مثبتي را ايفا كند و اصولگرايان به جان هم افتادند و عرصه را به رقيب واگذار كردند. دليل دوم اين است كه اصولگرايان با درگذشت بزرگاني چون آقايان عسگر اولادي و آيت‌الله مهدوي‌كني با چالش‌ها و خلا‌ءهاي معنوي بزرگي مواجه شدند البته جريان‌هايي مانند جريان آقاي لاريجاني قصد داشته‌اند اين خلأ را پر كنند واين خوب بود (اين حزب و اين جريان) اما اين كار در حال انجام بود كه سرانجام بدون نتيجه ماند. به‌نظر من اين ضعف‌ها وجود دارد در اين رابطه نمي‌توان از موضوعي تحت عنوان استراتژي اصولگرايان صحبت كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون