• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3308 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

نعمت‌زاده خيال منتقدان به ورود خارجي‌ها را راحت كرد

قرار نيست خارجي‌ها بازار ايران را بگيرند

 

 

«نگران نباشيد، خارجي‌ها جاي شما را نمي‌گيرند.» اين جمله را وزير صنعت، معدن و تجارت خطاب به فعالان بخش خصوصي گفت وقتي به نگراني‌ آنها از حضور مكرر خارجي‌ها در كشور اشاره كرد. به گزارش خبرنگار «اعتماد»، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران در حالي كه به برخي نگراني‌ها از حضور هيات‌هاي خارجي به كشور اشاره مي‌كرد، گفت: امروز، (سه‌شنبه) هيات بلندپايه‌اي از ايتاليا به همراه دو وزير اين كشور به ايران مي‌آيند و با بنده و وزير امور خارجه ملاقات خواهند داشت. وي گفت: اعضاي اقتصادي اين هيات نيز به اتاق بازرگاني مي‌آيند تا درباره آينده گفت‌وگو كنيم اما نگران نباشيد، خارجي‌ها قرار نيست بازار ما را بگيرند و جاي توليد‌كننده ايراني را تنگ كنند.

او در توضيح اين مطلب ادامه داد: نگراني درباره اينكه بازار ايران به دست خارجي‌ها بيفتد وقتي معنا دارد كه ما برنامه‌اي براي دوران جديد نداشته باشيم اما واقعيت اين است كه ما برنامه مشخصي براي تعامل و مذاكره با هيات‌هاي اقتصادي خارجي در دست داريم. وي اضافه كرد: وقتي كسي بخواهد در بازار ما سهمي داشته باشد قطعا ما هم بايد در بازار آن كشور سهيم باشيم. بايد به دنبال سرمايه‌گذاري مشترك در جهت صادرات باشيم. بايد بتوانيم فناوري‌هاي‌مان را از اين طريق توسعه دهيم و بتوانيم برندهاي خودمان را تقويت و در جهت ايجاد برندهاي جديد اقدام كنيم. وي با تاكيد بر اينكه مذاكرات در تمامي حوزه‌ها فعال شده است، ادامه داد: در حوزه معادن هم مذاكراتي صورت گرفته است تا از امكانات و تسهيلات بهره ببريم. همچنين بتوانيم سرمايه‌گذاري‌هاي مشتركي در حوزه معادن و فعاليت‌هاي مربوط به آن انجام دهيم. به عنوان نمونه ازبكستان در نزديكي ما بزرگ‌ترين معدن طلا را در اختيار دارد. بايد توجه كنيم كه در خارج از مرزهاي خودمان به دنبال سرمايه‌گذاري باشيم و با سرمايه‌گذاري در بخش معادن براي كشور اشتغال ايجاد كنيم. وي در بخش ديگري از سخنانش درمورد آخرين وضعيت قانون رفع موانع توليد گفت: آيين‌نامه‌هاي اين قانون در دست تصويب است و از نظرات به خصوصي نيز استفاده شده است.

وي همچنين از تصويب چند مورد از اين آيين‌نامه‌ها خبر داد و گفت: شب گذشته بالاخره بعد از 10 جلسه مشترك با رييس كل بانك مركزي نحوه تسويه حساب ارزي دريافتي از حساب ذخيره ارزي در دولت تصويب شد و شبانه هم دستور ابلاغ آن را دادند كه البته اين هم مسائل را حل نمي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون