• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3308 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

ورود زنان به ورزشگاه برگزاري مسابقات كشتي آسيايي آزاد است

ايران براي نخستين بار ميزبان بانوان كشتي‌گير قاره كهن

وحيد جعفري/ رقابت‌هاي كشتي كمربند مردان و زنان قهرماني آسيا روز پنجشنبه و جمعه، 15 و 16 مرداد ماه با حضور 13 تيم از قاره كهن، در سالن شهداي هفتم تير تهران –كه به تازگي مرمت و بازسازي شده تا ميزبان بهتري براي مسابقات مختلف باشد- برگزار مي‌شود و ايران در بخش زنان با دو تيم الف و ب در اين رقابت‌ها كه جمعه ميزبان است در سالن هفتم تير تهران به ميدان خواهد رفت. اين براي نخستين بار است كه ايران ميزبان چنين مسابقه‌اي در بخش كشتي زنان است و بايد آن را به فال نيك گرفت. تماشاي مسابقات رايگان و براي عموم زنان آزاد است و همه مي‌توانند به ورزشگاه رفته و مسابقات را از نزديك به تماشا بنشينند. آنان كه دغدغه حضور در ورزشگاه را دارند، حالا وقتش رسيده تا خودي نشان دهند و به ورزشگاه بروند تا مشق حضور در ورزشگاه كنند تا مسابقات بزرگ‌تر و سطح بالاتر. اين فرصت خوبي است كه به وجود آمده و بايد غنيمت دانست تا روزي كه شرايط گرفتن كشتي آزاد نيز براي زنان ايران فراهم شود و ما نيز همچون كشورهاي صاحب كشتي، كشتي زنان را در كنار كشتي مردان به معناي واقعي داشته باشيم. كشور‌هاي ازبكستان، هند، پاكستان، تركمنستان، قرقيزستان، قزاقستان، بنگلادش، تايلند، تاجيكستان، مغولستان، افغانستان و اندونزي براي حضور در اين رقابت‌ها اعلام آمادگي كرده‌اند.

بازتاب برگزاري مسابقات در سايت جهاني

جالب اينكه سايت فدراسيون جهاني آليش به گزارشي از برگزاري رقابت‌هاي قهرماني كشتي كمربند آسيا پرداخت. سايت جهاني آليش در خبر خود، ضمن درج لوگوي مسابقات و اعلام زمان برگزاري آن، در گفت‌وگو با عيسي مومني، مسوول كشتي كمربند آسيا به تشريح روند پيشرفت كشتي كمربند در ايران و آسيا پرداخته است. بانوان آليش‌كار هم در حال برگزاري تمرينات خود ا براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا هستند. مرحله پاياني اردوي تيم ملي كشتي آليش بانوان براي حضور قدرتمند در رقابت‌هاي قهرماني آسيا از روز چهار مردادماه در مجموعه ورزشي آزادي تهران آغاز شده و تا زمان برگزاري مسابقات آسيايي ادامه خواهد داشت. بانوان آليش‌كار كشورمان مرحله پاياني تمرينات خود را صبح و بعدازظهر زير نظر كادر فني و با انجام تمرينات متنوع براي حضور موفق در قهرماني آسيا سپري مي‌كنند و ملي پوشان براي افتخار آفريني در اين مسابقات با انگيزه بالايي به تمرينات خود ادامه مي‌دهند.

ستاره اسماعيلي: بانوان براي حمايت به سالن بيايند

ستاره اسماعيلي، مربي تيم كشتي آليش بانوان در آستانه مسابقات آسيايي در مورد شرايط اين تيم گفت: آليش‌كاران درآمادگي كامل به سر مي‌برند و تنها يكي از كشتي‌گيران مصدوميت جزيي دارد كه خيلي جدي نيست و به مسابقات مي‌رسد. ما اميدواريم كه با توجه به تمرينات خوب و تداركات خوبي كه داشته‌ايم بتوانيم سهم بيشتري از مدال‌هاي طلا داشته باشيم. قزاقستان و قرقيزستان مهم‌ترين رقيبان ما در رقابت‌هاي آسيايي تهران هستند. از 21 فروردين‌ماه سال جاري ورزشكاران ما در اردوي متمركز هستند و حتي يك اردوي خارجي در بلاروس را پشت سر گذاشته‌ايم و تمام تلاش خود را براي كسب بهترين نتيجه به كار برده‌ايم. هميشه در كنار افتخارآفريني مردان در كشتي يك نقطه خالي وجود داشت كه اكنون با درايت مسوولان فدراسيون و با حضور بانوان اين خلأ پر شده و من معتقدم بانوان كشتي‌گير مي‌توانند همانند مردان براي كشورمان افتخارآفرين باشند. با توجه به اينكه احتمال حضور آليش در المپيك‌هاي بعدي وجود دارد، آرزوي من اين است كه روزي شاهد كسب مدال المپيك توسط بانوان كشتي‌گير ايران باشيم. من از همه بانوان ايراني دعوت مي‌كنم كه روز جمعه با حضور در سالن شهداي هفتم تير تهران تيم كشتي آليش را تشويق كنند تا با حمايت تماشاگران بتوانيم نتيجه بهتري بگيريم، آليش ورزشي زيبا و جذاب است و بانوان فكر نكنند كه شاهد ورزشي خشن خواهند بود و قطعا از تماشاي اين رقابت‌ها لذت مي‌برند.

سميه حيدري: اميدوارم بانوان قدرت اول كشتي جهان شوند

بانوي كشتي‌گير تيم ملي آليش ضمن ابراز اميدواري براي كسب مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا گفت: ايران جزو كشورهاي قدر در كشتي جهان است و اميدوارم تيم ملي بانوان هم بتواند از اين عنوان دفاع كند. سميه حيدري عضو تيم ملي كشتي آليش بانوان در وزن 60 كيلوگرم، با بيان اينكه از ارديبهشت ماه تمرينات منظمي را در اردوي تيم ملي دنبال كرده است، افزود: خوشبختانه برنامه‌ريزي بسيار مناسب و دقيقي براي آمادگي آليش‌كاران صورت گرفته و اردوي تمريني خوبي هم در بلاروس داشتيم. كشتي ورزش اول كشورمان است و باعث خوشحالي است كه شرايط حضور بانوان در اين ورزش كه روح پهلواني را ترويج مي‌كند فراهم شده است. وي به آمادگي خود براي كسب مدال طلا در مسابقات قهرماني آسيا اشاره كرد و گفت: از سال 87 در ورزش آليش فعال هستم و تمام تمركز و توان خود را براي كسب مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا به كار خواهم گرفت.

مريم احمدي: به دنبال كسب مدال در رقابت‌هاي آسيايي هستم

مريم احمدي، كشتي‌گير وزن 75 كيلوگرم تيم كشتي آليش بانوان گفت: اميدوارم بتوانم در رقابت‌هاي قهرماني آسيا به عنوان قهرماني دست يابم. من و تمام بچه‌هاي تيم ملي آليش چندين ماه است كه در اردوي متمركز مشغول تمرين هستيم و اكنون در بهترين حالت آمادگي خود به سر مي‌بريم. وي با بيان اينكه اميدوار است مدال طلاي اين دوره از رقابت‌ها را كسب كند، تصريح كرد: مهم‌ترين رقيب من در اين وزن ورزشكار تركمن است كه البته گفته مي‌شود به مسابقات نرسيده و بعد از آن هم آليش كار قرقيزستاني قدر‌ترين كشتي‌گير اين وزن محسوب مي‌شود. احمدي سطح اين دوره از مسابقات را خوب ارزيابي كرد و گفت: بسياري از ورزشكاران بنام قاره كهن براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا به تهران آمده‌اند. من از مسوولان فدراسيون كشتي تشكر مي‌كنم كه به ورزش آليش توجه كردند. پيش از اين اين ورزش زيرنظر انجمن اداره مي‌شد كه با محدوديت‌هاي زيادي روبه‌رو بود. اكنون با برنامه‌ريزي خوب و حمايت‌هاي زياد فدراسيون شاهد گسترش و پيشرفت اين ورزش بين بانوان كشور هستيم. اكنون هيات‌هاي فدراسيون كشتي در شهرستان‌ها آموزش و حمايت از ورزش آليش را شروع كرده‌اند و اين باعث مي‌شود تا در آينده نزديك شاهد شكوفايي اين ورزش در كشور و كسب مقام‌هاي جهاني توسط بانوان آليش كار باشيم.

مدويد: كشتي زنان در ايران يك ورزش جوان و نو است

الكساندر مدويد، دارنده چندين مدال طلاي جهان و المپيك در كشتي آزاد و همدوره جهان پهلوان تختي گفت: اميدوارم تلاش‌هاي فدراسيون ايران در رشته كشتي كمربند باعث پيشرفت اين رشته در قاره كهن شود و شاهد يك سطح جديد در توسعه كشتي كمربند در قاره كهن باشيم. رييس افتخاري فدراسيون جهاني كشتي آليش، پس از حضور تيم كشتي كمربند بانوان ايران در اردوي مشترك با كشتي‌گيران بلاروس خاطرنشان كرد: كشتي زنان در ايران يك ورزش جوان و نو است. مدويد در پايان با آرزوي موفقيت براي تيم‌هاي ايران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا اظهار اميدواري كرد كه اين رقابت‌ها بتواند زيبايي كشتي كمربند را نشان داده و در سطح بالايي برگزار شود.

 

اسامي تيم‌هاي ايران در اين رقابت‌ها

تيم آليش زنان «الف»:

55 كيلوگرم: يگانه غريب‌گشته، 60 كيلوگرم: زهرا محمودي ، 65 كيلوگرم: اكرم خاني، 70 كيلوگرم: عزت قرباني‌ثاني ، 75 كيلوگرم: ساحل گوران ، 75+ كيلوگرم: سعيده رحيمي

تبم آليش زنان «ب»:

55 كيلوگرم: هما ميرزاپور ، 60 كيلوگرم: سميه حيدري ، 65 كيلوگرم: زهرا مجدي ، 70 كيلوگرم: ليلا سالاروند ، 75 كيلوگرم: مريم احمدي ،75+ كيلوگرم: دينا دهنوي

مربيان: ستاره اسماعيلي- فراست مبتدي - مريم ولي‌زاده- آنا براتي- صبا سليماني

پزشك: الهه زارعي

سرپرست: شيرين شيرزاد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون