• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3308 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

خبر كوتاه

گلزني ژاوي در نخستين حضورش در السد

كاپيتان سابق آبي-اناري‌ها در نخستين بازي خود با پيراهن السد موفق به گلزني شد هر چند كه در نهايت تيمش بازي را با نتيجه دو بر يك واگذار كرد. تيم السد قطر كه تابستان سال جاري ژاوي هرناندس كاپيتان سابق آبي-اناري‌ها را جذب كرد در ديداري دوستانه با نتيجه دو بر يك بازي را به النصر عربستان واگذار كرد. در اين ديدار ژاوي عملكرد درخشاني داشت و در نخستين بازي خود با پيراهن السد موفق شد روي يك ضربه آزاد براي تيمش گلزني كند تا از همين ابتدا ثابت كند كه مي‌تواند بازيكن بسيار تاثيرگذاري براي اين تيم قطري باشد.

 

ونگر، بنزما را نمي‌خواهد

تيم آرسنال در ديدار سوپركاپ فو‌تبا‌ل انگليس موفق شد با نتيجه‌ يك بر صفر مقابل چلسي به برتري رسيده و جام قهرماني را به خانه ببرد. نام كريم بنزما در طول فصل نقل و انتقالات تابستاني بارها در ارتباط با آرسنال منتشر شده است. وقتي از آرسن ونگر سرمربي آرسنال در مورد اين موضوع سوال شد، او در پاسخ عنوان كرد: نه. راستش را بخواهيد بايد بگويم او را نمي‌خواهيم. چند روز پيش سرمربي توپچي‌ها خودش به گمانه‌زني‌ها درباره خريد بنزما دامن زده بود. او در اين باره گفته بود نمي‌دانم اين حرف‌ها از كجا مي‌آيد اما در ادامه فصل نقل و انتقالات ممكن است هر اتفاقي رخ دهد. ونگر البته چند روز بعد از آن و در پي پيروزي 6 بر صفر تيمش مقابل ليون اعلام كرد تيمش به هيچ‌وجه به بازيكن جديد نياز دارد.

 

كادوي عجيب رونالدو براي عروسي مندس: يك جزيره

كريس رونالدو براي مراسم عروسي خورخه مندس هديه ويژه‌اي خريد. كريستيانو رونالدو براي عروسي مندس كادويي منحصر به فرد خريد، يك جزيره. خورخه مندس، ايجنت سرشناس دنياي فوتبال چندي پيش در پرتغال مراسم عروسي گرفت. مطبوعات انگليسي نوشتند از آنجايي كه يكي از سخت‌ترين كارها خريدن كادو براي كسي است كه خودش همه‌چيز دارد، كريس رونالدو براي عروسي او هديه‌اي منحصر به فرد خريد. رونالدو كه به همراه خامس رودريگس، په په، ژوزه مورينيو و رادامل فالكائو به مراسم مندس رفته بود، به او جزيره‌اي در يونان هديه داد. گفته مي‌شود كه به خاطر بحران اقتصادي در يونان مي‌توان جزاير اين كشور را با قيمت مناسب خريد و جزيره‌اي كه رونالدو براي مندس خريده حدود 50 ميليون يورو قيمت داشته است.

 

انتخابي براي انتخاب ملي‌پوش 130 كيلوي فرنگي

شوراي فني تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي اعلام كرد ملي‌پوش وزن 130 كيلوگرم كشتي فرنگي از طريق مسابقه انتخابي درون اردويي مشخص مي‌شود. مصوبات اين جلسه به شرح زير است: 1- مقرر شد همانطور كه قبلا اعلام شد، تركيب نهايي اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان براي حضور در رقابت‌هاي جهاني سال 2015، حداكثر پانزده روز مانده به رقابت‌هاي مذكور اعلام شود. 2- مقرر شد در زمان اعلامي از سوي كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان كشور، ميان آقايان مهدي نوري و مهدي علياري بر مبناي مفاد بند نهم از فرآيند انتخاب تيم‌هاي ملي كشتي كشور، رقابت‌هاي انتخابي درون اردويي برگزار شود. قاعده پيروزي دو از سه در برگزاري رقابت‌هاي درون اردويي مذكور، به قوت خود باقي خواهد بود.

 

احتمال كنار گذاشتن عبدي از پرسپوليس

روزي كه نام حسين عبدي به عنوان يكي از اعضاي جديد هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس رسانه‌اي شد خيلي‌ها در برابر انتخاب او موضع گرفتند چرا كه عبدي منتقد برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم محسوب مي‌شد و حضور او در هيات‌مديره دورنماي خوبي براي اين باشگاه نداشت. اگر چه هم برانكو و هم حسين عبدي زير بار قبول كردن اين اختلاف نمي‌رفتند اما تا امروز بارها و بارها شايعاتي در مورد اختلاف طرفين مطرح شده است. حالا و در شرايطي كه از چند روز قبل خبرهايي مبني بر احتمال تغييرات در هيات‌مديره پرسپوليس به گوش مي‌رسيد، نام حسين عبدي به عنوان يكي از گزينه‌هاي خروج از باشگاه مطرح شده است. روزنامه پيروزي در شماره ديروز خود به اين نكته اشاره داشته و نوشته در حالي كه عبدي در خارج از كشور به سر مي‌برد، بحث‌هايي در زمينه كنار گذاشتن او از هيات‌مديره مطرح شده است.

 

پرو پيچ هنوز قطعي نيست، سازمان ليگ منتظر جواب استعلام فيفا

بعد از امضاي قرارداد پرو پيچ با استقلال و صادر شدن ITC اين بازيكن، به نظر مي‌رسيد مشكلي براي بازي كردن آقاي گل ليگ آلباني در ليگ برتر وجود نداشته باشد. با اين وجود، مسوولان سازمان ليگ فعلا جلوي بازي پرو پيچ را گرفته‌اند تا جواب استعلام كتبي از فيفا به ايران برسد. فصل پيش ماجراي موتومبا دردسر زيادي براي سازمان ليگ، كميته انضباطي و كميته استيناف درست كرد و به همين دليل آنها مي‌خواهند بعد از نخستين بازي پروپيچ براي استقلال دوباره درگير اين ماجراها شوند. غلامرضا بهروان رييس كميته مسابقات سازمان ليگ مي‌گويد تا زماني كه استعلام فيفا نرسد، هيچ چيز براي آنها قطعي نيست: «شايد ITC پروپيچ رسيده باشد اما ما بايد اين مساله را از فيفا استعلام بگيريم و اگر او بازيكن آزاد نباشد نمي‌تواند به استقلال بپيوندد. اين بازيكن حتما بايد بازيكن آزاد باشد. ما شروع و پايان نقل و انتقالات را به فيفا اعلام كرديم و منتظر هستيم فيفا به ما جواب بدهد تا وضعيت اين بازيكن مشخص شود.»

 

بازگشت داور جنجالي به فولاد شهر: قهرماني در داربي اصفهان

براي آنهايي كه منتظر ديدن محسن قهرماني در مستطيل سبز هستند يك خبر خوب داريم. داور جنجالي فوتبال كشورمان از اين هفته دوباره در ليگ برتر قضاوت خواهد كرد. آن طور كه روزنامه ايران ورزشي نوشته، گفته مي‌شود در هفته دوم قرار است قضاوت بازي داربي اصفهان را به او بسپارند؛ بازي حساسي كه مي‌تواند دوباره قهرماني را كه زماني بازوي كميته داوران بود، احيا كند. موهاي سفيد داور مشهدي نشان مي‌دهد كه در مدت محروميتش سختي زيادي كشيده و براي اينكه دوباره به داوري برگردد تلاش زيادي كرده است. قهرماني كه زماني پديده داوري شناخته مي‌شد تنها يك اتفاق او را از داوري دور كرد و اگر نگاه مثبت عنايت نبود شايد فرصت بازگشت به داوري براي او مهيا نمي‌شد. قهرماني در شرايطي قرار است در ورزشگاه فولاد شهر قضاوت كند كه از حضور در اين ورزشگاه خاطره خوبي ندارد چرا كه اتفاقات بازي سپاهان و پرسپوليس در ورزشگاه فولاد شهر بود كه باعث محروميت اين داور شد.

 

جزييات قرارداد انصاري‌فرد مشخص شد 200هزارتا با تاييد كي‌روش

ديگر كريم انصاري‌فرد از پيشنهادات خارجي‌اش نااميد شده بود. كريم فصل خوبي را در اوساسونا سپري نكرد و بدون گل زده ليگ را به پايان رساند. با آمار وحشتناكي كه انصاري‌فرد در فصل قبل برجاي گذاشت، ديگر تيمي خواهان به خدمت گرفتنش نبود. كريم به ايران آمد و هشت تيم ليگ برتري مدعي شدند با او مذاكره كردند. حتي انصاري‌فرد با راه‌آهن هم تمرين كرد. اما در آخرين روزهاي نقل‌وانتقالات ايران، خبري اين بازيكن را سرذوق آورد. پيشنهادي از باشگاهي از يونان به كريم رسيد. بندهاي پيشنهاد هم هماني بود كه كريم مي‌خواست؛ انصاري‌فرد مهاجم يك اين تيم مي‌شود. حالا كريم به تيمي رفته كه قرار است به او بازي برسد. اين بهترين فرصت است كه خودش را نشان بدهد. به خصوص اينكه سرمربي پانيونيوس مدعي شده براي خريدِ اين بازيكن از كادرفني تيم ملي هم مشورت گرفته است. كي‌روش نشان داده حتي به انصاري‌فرد ناآماده هم اعتماد مي‌كند و شماره 10 تيم ملي هم برايش مقابل دشمنان سينه سپر مي‌كند. مطمئنا كي‌روش تعريف و تمجيدهاي زيادي از ستاره سابق تيم ملي كرده است. كريم با قراردادي دويست هزار يورويي به ليگ يونان رفت به شرط حضور در تركيب.

 

گلف نيازمند نگاه برنامه محور وتوسعه متوازن است

كانديداي انتخابات فدراسيون گلف نگاه برنامه محور وتوسعه متوازن را از اساسي‌ترين نياز گلف كشور دانست و رويكرد خود را كيفي‌سازي و مهندسي مجدد در همه فعاليت‌ها، امور و برنامه‌هاي فدراسيون گلف عنوان كرد. اژدر شهابي كانديداي رياست فدراسيون گلف با اشاره به ورود اين رشته جذاب به بازي‌هاي المپيك گفت: گلف با وجود اينكه در كشورمان هنوز نتوانسته به جايگاه واقعي خود برسد ولي از پتانسيل و توانمندي بالايي براي ايجاد جذابيت وتوسعه در بعد قهرماني و همگاني برخوردار است و تحقق اين تفكر در اجراي طرح‌هاي آموزشي، پشتوانه‌سازي و توسعه آن در مناطق مستعد و داراي پتانسيل است. كانديداي انتخابات فدراسيون گلف گفت: تصور عموم بر اين است كه گلف رشته‌اي مختص افراد متمول است، در حالي كه بخش عمده‌اي از بازيكنان تيم‌هاي ملي بانوان و آقايان و بازيكنان باشگاهي و افرادي كه در حال آموزش يا علاقه‌مند به گلف، ميني گلف و وودبال‌اند از طبقه متوسط جامعه هستند و اين گواه اين مدعاست كه اين رشته قابليت توسعه همگاني و در نهايت ايجاد بسترمناسب براي حركت به سمت قهرماني و حرفه‌اي را دارد. كانديداي فدراسيون گلف گفت: توجه ويژه به بانوان به عنوان ركن اصلي توسعه و گسترش گلف در كشور و وجود پتانسيل بانوان در اين رشته طي سال‌هاي گذشته ثابت شده و ديدگاه ما احياي مجدد و بازگشت همه بانوان گلف‌بازي است كه در سال‌هاي اخير از اين ورزش فاصله گرفته‌اند و بانوان بايد حضور پرنگ‌تري در نقش‌هاي خود داشته باشند. به همين دليل در تدوين برنامه‌ها و بخش‌هايي همچون تيم‌هاي ملي، باشگاهي، اعزام‌ها، دوره‌هاي مربيگري، داوري، حضور در كميته‌ها تخصصي، بخش‌هاي آموزشي و غيره برابر با آقايان حضور و مشاركت فعال خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون