• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3308 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

اتفاقاتي براي پول ساختمان كميته ملي المپيك افتاده كه غم‌انگيز است

خسروي‌وفا: سهميه المپيكي نعمتي مهم‌تر از طلاي پارالمپيك است

نشست خبري جشنواره فرهنگي ورزشي جانبازان و معلولان (مهر رضوي) در محل اين فدراسيون برگزار شد و محمود خسروي‌وفا پيش از صحبت كردن در مورد اين جشنواره درباره اعزام‌هايي كه تيم‌هاي ملي جانبازان و معلولان براي كسب سهميه پارالمپيك ريو در پيش‌رو دارند ارايه كرد. رييس فدراسيون بيا‌ن‌ كرد: رشته‌ها‌ي ما در سه گروه تقسيم‌بندي شده‌اند كه در گروه اول رشته‌ها‌ي د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني، و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي، تيراندازي، تير‌و‌كمان، فو‌تبا‌ل هفت نفره و واليبال نشسته حضور دارند. تمام اردوهاي گروه اول به صورت منظم و با كيفيت خوب در حال برگزاري است. هدف اصلي ما در سال 94 كسب سهميه المپيك است كه تاكنون 35 سهميه به دست آورده‌ايم كه البته الان در شروع كارمان قرار داريم. اميدواريم كه به جز فو‌تبا‌ل كه به صورت غيرمنصفانه ويزا ندادند و آسيب‌ زيادي فو‌تبا‌ل ما خورد تا پايان سال سهميه‌هاي بيشتري نسبت به لندن بگيريم. در حال‌ حاضر مهم‌تر‌ين رويدادهايي كه پيش‌رو داريم به اين صورت است كه در د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني 25 نفر به مسابقات جهاني قطر مي‌روند تا سهميه مستقيم المپيك ريو را به دست بياورند. تيراندازي نيز مسابقات جهاني استراليا را پيش‌رو دارد كه در مورد گرفتن ويزاي استراليا نيز يك مشكل خاص سياسي به وجود آمده است و از ما خواسته‌اند كه تعهد بدهيم كه در ايران نيز اين سلاح را با مجوز حمل مي‌كنند. اين يك نوع بي‌مرامي اخلاقي است و دو ماه است كه درگير اين موضوع هستيم. بسكتبال نيز مسابقات ژاپن را پيش‌رو دارد كه براي كسب سهميه المپيك حتما بايد مقام اول را كسب كند. تير‌و‌كمان نيز به مسابقات جهاني آلمان مي‌رود. رييس فدراسيون جانبازان و معلولان درباره مستقل شدن كميته‌ پارالمپيك نيز بيا‌ن‌ كرد: اين موضوع در مجلس شوراي اسلامي جدي شده است. سه سال پيش چند نماينده با كمك فراكسيون مردمي كار را شروع كرده‌اند و كار از فراكسيون فرهنگي به اجتماعي منتقل شد كه اين دو فراكسيون موافقت كردند. اين موضوع در حال‌ حاضر در دستور كار هيات رييسه است. اميدواريم كه اين كار بزرگ قبل از اينكه دوران مجلس شوراي اسلامي تمام شود صورت گيرد و كميته‌ پارالمپيك مستقل شود. البته بودجه آن جدا شده كه اميدوارم اين اولين قدم باشد. بعد از توضيحات خسروي‌وفا او پاسخگوي سوالات خبرنگاران شد كه در ادامه مي‌خوانيد.

با توجه به تلاش زهرا نعمتي براي كسب سهميه المپيك اين موضوع تداخلي با برنامه‌هاي فدراسيون براي كسب سهميه پارالمپيك ندارد؟

قطعا تداخل به وجود مي‌آيد و تا به امروز به وجود آورده است. اگر نعمتي و رنجبر بتوانند سهميه المپيك را بگيرند جزو افتخارات بزرگ ايران است و در المپيك براي ايران برد خبري خواهد داشت و افتخار بزرگي براي ورزش معلولان در دنيا محسوب مي‌شود. IPC نيز از اين موضوع استقبال مي‌كند. من هم افتخار مي‌كنم كه يك ورزشكار معلول در قالب تيم المپيك باشد كه اين كار بر اساس توانايي‌ها انجام گرفته است نه توصيه. اما نگران هستيم كه شايد نعمتي سهميه پارالمپيك را هم نگيرد، چرا كه مشكل زماني به وجود مي‌آيد و برنامه سفرها بسيار نزديك است. البته اگر او سهميه المپيك بگيرد افتخار مي‌كنم و حتي اگر سهميه پارالمپيك را هم نگيرد مهم نيست، چرا كه حضور او در باز‌ي‌هاي المپيك برد خبري زيادي دارد كه كمتر از طلاي پارالمپيك نيست، ولي نگراني در مورد تداخل برنامه‌ها وجود دارد و حتي ممكن است هر دو سهميه را از دست بدهد چون كاري كه صورت گرفته ريسك است.

افشارزاده طي مصاحبه‌اي كه با كيهان ورزشي داشته عنوان كرده در فروش ساختمان كميته المپيك تخلفي صورت نگرفته و كار قانوني بوده است. پاسخ شما به اين اظهارنظر افشارزاده چيست؟

افشارزاده استاد، پيشكسوت و دوست صميمي من است، اما هيچ‌كس به اندازه خسروي‌وفا در اين موضوع اشراف ندارد. مگر مي‌شود قانون باشد، اما جعل امضا صورت گرفته باشد؟ البته اتفاقات ديگري نيز نسبت به پول ساختمان رخ داده كه غم انگيز‌تر است. من از شما مي‌خواهم اجازه بدهيد بعد از بازي‌هاي «مهر رضوي» تاريخي را تعيين كنم و در يك نشست به صورت كامل موضوع را باز كنم. از همين جا مي‌گويم هر كسي كه مدافع است و مي‌گويد ساختمان به صورت قانوني به فروش رفته و پولش نيز در مسير قانوني هزينه شده است بيايد و با او مناظره برگزار مي‌كنم. من هميشه هر كجا كه احساس كرده‌ام در گفتارم اشتباهي بوده عذرخواهي كرده‌ام. در مورد ساختمان نيز اگر مشخص شود من اشتباه كرده‌ام از تمام افرادي كه به آنها اتهام وارد شده حلاليت مي‌طلبم، اما جعل امضا در تلويزيون نشان داده شد و حتي مستندي را ساختند. اگر آن كار قانوني بود آيا سازمان صدا و سيما اجازه پخش آن را مي‌داد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون