• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3309 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

اخبار كوتاه

پيش‌بيني عضو جبهه پايداري از انتخابات مجلس دهم

يك نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي گفت كه تاكنون به نظر مي‌رسد سه جريان اصولگرايان، اصلاح‌طلبان و جريان اعتدال در انتخابات مجلس آينده با يكديگر رقابت خواهند كرد. حسين طلا در گفت‌وگو با ايسنا، اظهاركرد: هم اصولگرايان و هم اصلاح‌طلبان به دنبال همگرايي براي انتخابات آينده هستند، همانطور كه پيش از اين تحت عنوان جبهه متحد اصلاح‌طلبان شورايي ايجاد شده بود، به همين ترتيب اصولگرايان هم سليقه‌هاي متعدد و متفاوتي دارند. وي درباره محوريت فعاليت‌هاي اصولگرايان در انتخابات آينده نيز، خاطرنشان كرد: اصولگرايان تا حدودي به دنبال اين هستند كه با محوريت جامعتين جلو بروند، به هر حال بايد مرجعي در بين اصولگرايان باشد كه همگرايي ايجادكند. طلا درباره شكست و پيروزي جريانات سياسي در ادوار مختلف انتخابات نيز گفت: سنتي وجود دارد كه شكست و پيروزي‌ها به اين بر مي‌گردد كه مجموعه‌اي كه بر سر قدرت است، چقدر تدبير كند يا چقدر اشتباه كند، ‌اين است كه سرعت را تغيير مي‌دهد. طلا در پايان گفت كه تاكنون به نظر مي‌رسد سه جريان اصولگرايان، اصلاح‌طلب و جريان اعتدال در انتخابات آينده با يكديگر رقابت كنند.

 

اصل بر برائت باشد

فاطمعه راكعي، فعال سياسي اصلاح‌طلب با تشريح فضاي سياسي كشور در فاصله باقيمانده تا انتخابات مجلس گفت: تحزب و توجه به چندصدايي در تامين منافع ملي نقش بسزايي دارد و ضمن جلوگيري از ارتداد سياسي، در ايجاد آرامش و وحدت ملي نيز تاثيرگذار خواهد بود. وي در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به طرح «مذاكره ملي» ميان جريانات سياسي داخلي، گفت: طي سال‌‌هاي گذشته بارها اين مساله از سوي بسياري از دلسوزان كشور مطرح شده است. وي افزود: ادبيات و رفتار رييس دولت نهم و دهم در جريان انتخابات رياست‌جمهوري سال 88 مشكلاتي را رقم زد و با واكنش برخي فعالان در جريان اصلاحات روبه‌رو شد كه به دليل هوش سياسي‌‌شان پيش از سايرين متوجه تخلفات شده‌ بودند و متاسفانه با افرادي هم برخورد شد كه هيچگاه نه مخالفتي با نظام و ولايت داشتند و نه هدفي جز خدمت به مردم. حال با گذشت زمان و برملاشدن بدعهدي‌‌ها و دستبردهاي گسترده به بيت‌‌المال
وقت آن رسيده كه زمينه را براي تحقق وحدت ملي در كشور و بازگرداندن اعتماد به مردم هموار سازيم. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به دو مبحث «تحزب» و «نظارت استصوابي»
به عنوان دو موضوع مهمي كه در «مذاكرات ملي» قابل طرح و پيگيري است، تشريح كرد: تحزب و به چندصدايي در تامين منافع ملي نقش بسزايي دارد و ضمن جلوگيري از ارتداد سياسي، در ايجاد آرامش و وحدت ملي نيز تاثيرگذار خواهد بود. راكعي در پايان خاطرنشان كرد: آنچنان كه اسلام نيز موكدا سفارش كرده، بايد اصل را بر برائت گذاشت و با اعتماد، همدلي، پذيرش و تحمل چندصدايي در فضاي سياسي، زمينه را براي تحقق وحدت ملي فراهم آورد.

 

ديدار با آيت‌الله موحدي كرماني
با موضوع «ضرورت وحدت اصولگرايان»

دبيركل حزب موتلفه اسلامي از ديدار خود با آيت‌الله موحدي كرماني، دبيركل جامعه روحانيت مبارز درباره «ضرورت وحدت اصولگرايان» خبر داد. محمد نبي حبيبي، دبيركل حزب موتلفه اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم، از ديدار با آيت‌الله موحدي كرماني خبر داد و اظهار كرد: بنده هفته گذشته با آيت‌الله موحدي كرماني، دبيركل جامعه روحانيت مبارز ديدار و گفت‌وگو كردم. وي ادامه داد: در اين ديدار كه بنا برتقاضاي بنده صورت گرفت، در خصوص ضرورت ائتلاف اصولگرايان با وي صحبت كردم و آيت‌الله موحدي كرماني نيز نظرات بنده در مورد ضرورت ائتلاف اصولگرايان را تاييد كرد و مورد تاكيد قرار داد و رهنمودهايي
نيز ارايه كرد. دبيركل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه ما به دنبال ملاقات با ساير شخصيت‌ها و بزرگان اصولگرا هستيم، افزود: موضوع مذاكرات بنده محدود به محوريت جامعتين نيست؛ بلكه اصل موضوع مذاكرات بنده و تعدادي از اصولگرايان بين خود يا شخصيت‌هاي سياسي يا تشكل‌هاي حزبي درباره ائتلاف اصولگرايان است. حبيبي با اشاره به تلاش اصولگرايان براي ائتلاف، يادآور شد: از سال گذشته تا به حال ما ملاقات‌هايي با احزاب، شخصيت‌ها، تشكل‌هاي سياسي و ساير افراد اثرگذار در انتخابات سال جاري، درخصوص چگونگي ائتلاف اصولگرايان داشته‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون