• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3317 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد

جوابيه

جوابيه شركت آب و فاضلاب اهواز درباره خبر «وضعيت آب و هوا در حد فاجعه است»منتشر‌شده در تاريخ 10/5/94 صفحه 13 «اعتماد»

نشر هرگونه مطلب به عنوان نقد عملكرد ارگان‌هاي اجرايي لازم است براساس بررسي و تاييد سنديت بر اعمال كاستي‌ها صورت پذيرد.

آيا نشر اخبار غيرواقعي هدفي به جز تخريب چهره پروژه‌هاي دولت تدبير‌و‌اميد مي‌تواند دنبال كند؟ و يا صرف چاپ چند خط مي‌توان به‌راحتي تلاش‌هاي بي‌وقفه كارگران و مديران را زير سوال برد؟

شركت آب و فاضلاب اهواز با برنامه‌ريزي، تامين اعتبار و اجراي طرح‌هاي پرهزينه اصلاح و توسعه شبكه‌هاي آب و فاضلاب، بهبود مستمر كيفيت خدمات‌رساني در زمينه‌هاي خط و مشي تعيين‌شده شركت را هدف‌گذاري نموده و دنبال مي‌نمايد.

1- پس از دستور رياست محترم جمهور، تلاش‌هاي بي‌وقفه وزير نيرو، استاندار خوزستان و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور در‌خصوص طرح انتقال آب كرخه به كلانشهر اهواز (از كانال پاي پل كرخه در منطقه‌ ام‌الديس تا تصفيه‌خانه كيان‌آباد اهواز) اين انتقال در بهمن‌ماه سال 92 در‌راستاي بهبود كيفيت آب‌شرب و رفع كدورت و شوري آب اهواز انجام شد. شايان ذكر است اين تصفيه‌خانه بيش از 80 درصد از آب كلانشهر اهواز را تامين مي‌نمايد و طرح انتقال آب كرخه از تصفيه‌خانه شماره 2 به تصفيه‌خانه شماره 1 در حال اجرا مي‌باشد كه با اجرايي شدن اين طرح 100 درصد كلانشهر اهواز از آب كرخه بهره‌مند مي‌گردد.

2- كدورت آب كرخه در ورودي تصفيه‌خانه ياد‌شده و قبل از تصفيه آن در حدود 9 NTU است .

تفاوت كدورت‌ها در آب كرخه و كارون، ضمن افزايش راندمان كار از نظر كمي و كيفي در فرآيند تصفيه كمك شايان توجهي نمود.

3- پايه EC يا شوري آب در كرخه 1300 تا 1500 ميكروموس در نوسان است اما EC كارون 2700 تا 2800 ميكروموس است و در فصل برداشت بالاي آب توسط كشاورزان و با كاهش حجم رودخانه، شوري آب افزايش مي‌يابد و در برخي مواقع به 3000 ميكروموس هم مي‌رسد.

آب كرخه توانسته 1200 ميكروموس شوري آب را كاهش دهد و علاوه بر اين لب شوري آب را نيز پايين بياورد؛ آب كرخه از نظر كيفيت شرايط ايده‌آلي دارد.

4- همواره تنظيم كلر باقيمانده در شروع پيك التور و همزمان با اعلام مراكز نظارتي بهداشت شهرستان اهواز، در كليه تصفيه‌خانه‌هاي اهواز و شهرهاي تابعه طبق برنامه به‌گونه‌اي صورت مي‌پذيرد كه در انتهايي‌ترين نقاط شبكه توزيع، ميزان كلر باقيمانده در حد 1-8/0 ميلي‌گرم بر ليتر تامين مي‌گردد.

5- واحد كنترل كيفيت آب اهواز، علاوه بر نصب سيستم‌هاي تله‌‌متري و دستگاه‌هاي سنجش لحظه‌اي در تصفيه‌خانه آب شماره 2 به منظور رصد كردن لحظه‌اي پارامترهاي كيفي آب، به طور مستمر و روزانه آب شرب را ضمن انجام آزمايشات شيميايي، فيزيكي و ميكروبي از نظر ميزان سختي آب، ميزان كلرايد و نيترات مورد بررسي قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه كاهش يا افزايش غيراستاندارد در‌راستاي رفع آن وارد عمل مي‌گردد.

6- ضمنا درخصوص وضعيت بهداشتي و سلامت آب آشاميدني اهواز، اين شركت با تعامل مستمر با اداره بهداشت در هر 24 ساعت تست‌هاي مختلفي شامل سنجش كلر، تيرگي و كشت ميكروبي در دو نوبت صبح و عصر و در هر نوبت 15 مرتبه انجام مي‌دهد. در يك شبانه‌روز 90 نمونه آزمايشگاهي تهيه و در يك بازه زماني 14‌روزه تمامي نقاط شهر مورد بررسي قرار مي‌گيرند.

علاوه بر آن، مركز بهداشت خوزستان با انتشار اطلاعيه‌اي مورخ 23 خردادماه سال جاري و تاكيد بر عدم توجه شهروندان به شايعه آلودگي ميكروبي در آب اعلام نمود:

«به دنبال انتشار برخي شايعات در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي مبني بر آلودگي آب اهواز، بدين وسيله مركز بهداشت استان خوزستان اعلام مي‌كند كه شبكه توزيع آب شرب اهواز به طور مستمر و منظم مورد پايش و ارزيابي قرار گرفته است. ميزان كلر باقيمانده تا نقاط انتهايي شبكه توزيع كنترل شده و در محدوده مورد اطمينان بهداشتي بوده و آب اهواز فاقد هرگونه آلودگي ميكروبي است.

مركز بهداشت استان خوزستان از مردم شريف اهواز درخواست دارد نكات بهداشتي را رعايت كرده و به شايعات بي‌اساس توجه نكنند.»

7- نحوه پاسخگو بودن ارگان‌هاي اجرايي به مردم تعاريف مشخصي دارد كه شامل حضور مديرعامل و معاونان در برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني، انعكاس اخبار از طريق وب‌سايت شركت، وب سايت خبري شركت‌هاي مادر و ديگر خبرگزاري‌ها و جرايد مي‌باشند.

آيا شركت آب و فاضلاب اهواز با انجام تمام موارد فوق و همچنين نشر پيام‌هاي مديريت مصرف در رسانه‌ها و نشر اطلاعيه‌ها و همچنين ملاقات مردمي مديرعامل و معاونان در روزهاي دوشنبه هر هفته و نيز رسيدگي به گزارشات مردمي از طريق سامانه پاسخگويي اين شركت (122) و پيگيري مشكل تا حصول نتيجه در 24 ساعت شبانه‌روز پل ارتباطي خود را روي شهروندانش بسته كه متهم به پاسخگو نبودن گشته است؟

روابط عمومي و آموزش همگاني شركت آبفاي اهواز

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها