• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3327 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

مرتضي بانك، معاون كل نهاد رياست‌جمهوري:

مخالفان نشاط و اميد جامعه را هدف گرفته‌اند

گروه سياسي/ معاون كل نهاد رياست‌جمهوري گفت: مخالفان دولت پيش از دستيابي به توافق به دنبال اين بودند شرايطي فراهم كنند كه اين توافق به نتيجه نرسد و پس از توافق نيز به دنبال اين هستند كه آثار اين توافق را كمرنگ جلوه دهند. به گزارش ايسنا، بخشي از مهم‌ترين صحبت‌هاي مرتضي بانك به شرح زير است:

‌ مهم‌ترين مشكلات، موضوع مسائل اقتصادي است كه خوشبختانه اين مسائل در حال برطرف شدن است. هم دولت و هم مردم مطمئن هستند كه اصلاح امور اقتصادي پس از شرايط سختي كه در دولت‌هاي قبل ايجاد شده است نمي‌تواند به سرعت و در سطح وسيعي اصلاح شود اما جهت‌گيري‌ها و گام‌هاي اساسي كه در اين ميان بايد برداشته شود هم‌اكنون آغاز شده است.

‌ بالاترين درآمد ارزي در تاريخ درآمدهاي نفتي در دولت نهم و دهم حاصل شده است، در اين دو سال حدود 700 ميليارد دلار درآمدهاي نفتي عايد دولت شد. اين در حالي است كه با اين ميزان درآمد كشور در شرايطي قرار گرفت كه در زمان آغاز به كار دولت يازدهم تورمي بيش از 42درصد در اقتصاد كشور ايجاد شده بود.

‌ در مديريت كشور اتكا به خرد جمعي، تخصص و تصميم‌گيري‌ها و همچنين به كارگيري نيروهاي كارآمد و مديراني كه توان اعمال سياست‌هاي اعلامي را دارند از مهم‌ترين اصول است، متاسفانه رفتارهاي گذشته و تصميمات شخصي بر مبناي عوام فريبي اتخاذ مي‌شد و افرادي در روند تصميم‌گيري دخالت داشتند كه داراي تبحر لازم نبودند.

‌ شعارزدگي و خرافه گرايي كه عموما با مباني اسلامي همخواني نداشت باعث شد كه سرمايه‌هاي كشور به سمتي برود كه هزينه‌هاي بسيار زيادي بر دوش دولت قرار بگيرد اما اين هزينه‌ها داراي ثمراتي نباشند.

‌ چنانچه به آمارها دقت كنيم درمي‌يابيم كه در تصميم‌گيري‌هاي گذشته، بي‌تدبيري انجام شده است و به تخصص و آينده كشور توجه كمتري شده و صرفا براي مصالحي گذرا و تا حدودي عوامگرايانه تصميمات اتخاذ شده است.

‌ برنامه‌هاي اقتصادي برنامه‌هايي مبنايي و زمان‌بر است، امروز بحث تورم محدود شده است و رشد اقتصادي نيز در حال آغاز شدن است و ان‌شاءالله پس از تحولاتي كه در عرصه سياست خارجي به وجود آمده است قطعا رونق اقتصادي طي ماه‌هاي آتي نتايج خود را نشان خواهد داد.

‌ مخالفان دولت اين اصل را نمي‌توانند و نمي‌خواهند بگذارند كه فعاليت‌هاي دولت به موفقيت برسد، مشكل اساسي مخالفان دولت اين است كه بتوانند جلوي فعاليت‌ها و اقدامات موفقيت‌آميز دولت را بگيرند.

‌ پيش از دستيابي به توافق هسته‌اي، مخالفان دولت از تمام توان خود استفاده كردند تا شرايطي را فراهم آورند كه اين توافق به نتيجه نرسد. آنها در حوزه‌هاي مختلف از امكانات رسانه‌اي، امنيتي و ارگان‌هاي اساسي و تصميم‌گيرنده استفاده كردند تا موفقيتي در بخش سياست خارجي به ويژه حوزه هسته‌اي ايجاد نشود چرا كه چنانچه چنين موفقيتي حاصل مي‌شد اين پرسش مطرح مي‌شد كه چگونه در طول هشت سال كشور در شرايطي قرار گرفت كه شش قطعنامه خانه برانداز صادر شد و كشور در محدوديت‌هاي بسياري قرار گرفت اما اين شش قطعنامه به صورت يك جا برداشته شد و كليه خطوط قرمز مربوط به هسته‌اي به دست آمد و هيچ امتياز مهمي را نيز واگذار نكرد.

‌ مخالفان دولت نمي‌توانستند پاسخ دهند كه چگونه با آن در آمدهاي ارزي و شرايط داخلي كشور به جايي رسيد كه دولت توانست شش قطعنامه تحميلي عليه كشورمان را بردارد و علاوه بر تحكيم موقعيت هسته‌اي پژوهش و توسعه را ادامه دهد و منابع اقتصادي كشور از دست عده‌اي ظالم ستمكار خارجي آزاد كند.

‌ مخالفان دولت اين هدف را در هر حوزه ديگر ازجمله اقتصادي، ‌سياسي و اجتماعي نيز دنبال خواهند كرد چرا كه آنها نشان و اميدي كه در جامعه وجود دارد را هدف قرار داده‌اند. آنها نمي‌خواهند كه مردم همچنان به تصميمات و آينده دولت تدبير و اميد اميدوار باشند.

‌ آنها نمي‌خواهند نشاط و ثبات در كشور كه در حوزه‌هاي مختلف ايجاد شده است را ببينند و شهد شيرين اين اتفاق در كام مردم قرار بگيرد. امروز تمام تلاش و فعاليت‌شان براي آينده اين است كه علاوه بر پيگيري اهداف خود شرايطي را فراهم كنند كه بتوانند در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي تاثير ويژه‌اي بگذارند و اهداف خود را عملي كنند.

‌ حضور گسترده مردم در انتخابات مي‌تواند هدف بزرگ مخالفان دولت را خنثي كند، آنها علاقه‌مند حضور گسترده مردم نيستند اما مردم متوجه هستند كه با حضور گسترده خود در انتخابات آتي مي‌توانند تاثيرگذاري اين هدف را از بين ببرند.

‌ امروز در حوزه سياست خارجي به جايي رسيده‌ايم كه هر روز هيات‌هاي مهم خارجي متشكل از وزراي خارجه و نيز وزراي اقتصادي به كشور ما مي‌آيند و در آينده نزديك نيز رييس‌جمهور اتريش به كشورمان خواهد آمد. اين اتفاقات همه نشان‌دهنده امنيت كشور در روابط خارجي است.

‌ اقداماتي كه دولت يازدهم با اجراي طرح تحول سلامت انجام داد شرايط بسيار مطلوبي براي مردم ايجاد كرد و گامي مهم در راستاي ايجاد رفاه اجتماعي و امنيت و بهداشت برداشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون