• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3329 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ شهريور

قتل پدر و دوست به خاطر اختلافات اعتقادي «از كشتن دوستم پشيمان نيستم»

اعتماد| مردي كه به بهانه اختلافات اعتقادي، پدر و يكي از دوستان خود را به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه گفت هرگز از كار خود پشيمان نيست.

متهم ريش بلندي داشت و با لباس سفيد، شلواري محلي و كلاه عرق‌چينش از تمام متهمان متمايز شده بود. صبح ديروز او را از زندان رجايي‌شهر كرج به شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي عزيزمحمدي آورده بودند تا درباره انگيزه‌اش در مورد ارتكاب قتل مردي 40ساله با ضربات چاقو حرف بزند. در ابتداي جلسه با قرائت كيفرخواست توسط نماينده دادستان مشخص شد كه متهم دي‌ماه 90 با ضربات متعدد چاقو مردي 40ساله را به دليل اختلافات اعتقادي به قتل رسانده است. او كه سابقه پنج فقره سابقه كيفري ضرب و جرح و خريد و فروش مواد مخدر در تايباد را در پرونده خود دارد همچنين متهم است كه در سال 89 پدر خود را نيز به قتل رسانده است.

پس از قرائت كيفرخواست، خانواده اولياي‌دم تقاضاي قصاص متهم را خواستند و به اين ترتيب نوبت به مرد ميانسال رسيد. اما او كه پيش از اين براي عدم حضور در دادگاه دست به خودكشي زده بود، در همان جملات ابتدايي‌اش گفت خودش «سيف‌الله را كشته اما از كارش پشيمان نيست.» لحظه‌اي سكوت بر جلسه حاكم شد. او كه دو سرباز را در دو طرف خود مي‌ديد، ادامه داد: «اينكه چرا سيف‌الله را كشتم بماند اما من پيش از اين دو سال به او وقت داده بودم تا توبه كند اما اين كار را نكرد. حتي يك بار شمشيري بزرگ را جلويش گذاشتم و گفتم كه مي‌توانم با اين كارت را تمام كنم اما مي‌خواهم به تو فرصت بدهم. وقتي ديدم توبه نمي‌كند، تصميم گرفتم او را بكشم. روز حادثه به او زنگ زدم و از او خواستم با موتورش پيش من بيايد و چيزي را از طرف من به جايي ببرد. وقتي آمد، 10 هزارتومان به او دادم. آن پول حقش بود اما بعد با ضربات چاقو كشتمش. من پشيمان نيستم. شما هم نمي‌توانيد من را قصاص كنيد.» با ثبت اظهارات متهم، قضات دادگاه وارد شور شدند و حكم قصاص متهم را صادر كردند اما او تهديد كرد كه ديگر او را به دادگاه احضار نكنند. اين در حالي است كه قرار است به‌زودي متهم براي رسيدگي به اتهام قتل پدرش بار ديگر به دادگاه احضار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون