• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3331 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

عدد نوشت

افزايش واردات نفت ژاپن از ايران

درحالي كه صادرات نفت ايران به كشورهاي آسيايي در ماه جولاي (تير) اندكي كاهش يافت اما واردات نفت ژاپن از كشور نسبت به پارسال 2/22 درصد افزايش يافت و به 158 هزار و 608 بشكه در روز رسيد. آمارهاي ارايه شده از سوي دولت‌ها و اطلاعات مربوط به رهيابي كشتي‌ها نشان داد، واردات نفت كشورهاي آسيايي از ايران در ماه جولاي نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندكي كاهش يافت. به گزارش رويترز، چين، هند، ژاپن و كره جنوبي، 4 خريدار بزرگ نفت ايران در ماه گذشته ميلادي مجموعا بيش از يك ميليون بشكه در روز نفت از ايران وارد كرده‌اند كه 3/1 درصد كمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

 

كاهش واردات خودرو در مرداد

تعداد خودروهاي وارد شده به كشور نسبت به مرداد ماه سال 93، 50 درصد كاهش داشته است. براساس گزارش ارايه شده از سوي گمرك، در پنجمين ماه سال جاري، آمار واردات قطعي خودروي سواري 3584 دستگاه را نشان مي‌دهد. ارزش دلاري اين خودروهاي وارد شده به كشور، 81 ميليون و 951 هزار و 738 دلار بوده است.

البته اين ميزان خودروي وارد شده به كشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 80/45 درصد از لحاظ وزن و 27/40 درصد از لحاظ ارزش كاهش داشته است. از لحاظ تعداد هم ميزان خودروهاي وارد شده به كشور نسبت به مرداد ماه سال 93، 50 درصد كاهش داشته است. به هرحال، در مرداد ماه سال گذشته، 7186 دستگاه خودرو به كشور وارد شده بود كه ارزش دلاري آنها، 137 ميليون و 198 هزار و 804 دلار بوده است.

 

پيش بيني افزايش درآمد گردشگري

عضو كميسيون گردشگري اتاق بازرگاني تهران به تشريح ضرورت‌ها و چشم‌انداز بخش گردشگري در پايان برنامه ششم پرداخت و گفت: درآمد كشور از بخش گردشگري در پايان برنامه ششم بايد به رقم 40 ميليارد دلار برسد؛ رقمي معادل شش برابر درآمد فعلي كه با توجه به ظرفيت‌هاي گردشگري كشور دور از دسترس نيست.

محمود نجفي عرب درباره ضرورت‌هاي توجه به بخش گردشگري و چشم‌انداز اين بخش در اقتصاد كشور اظهار كرد: بخش گردشگردي مي‌تواند ارزآوري بسيار مثبتي به همراه داشته باشد و از جهت توسعه فرهنگي و اشتغال‌زايي نيز موثر و به نفع كشور باشد. به گفته وي سالانه حدود پنج ميليون گردشگر از ايران بازديد مي‌كنند كه بخشي از آنها گردشگران مذهبي و بخش ديگر گردشگران سلامت هستند اما چشم‌اندازي كه بايد بر اساس برنامه ششم و تا پنج سال آينده دنبال شود رسيدن به رقم 25 ميليون گردشگر است.

 

رشد مصرف بنزين در سال جاري

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون، ميزان مصرف بنزين سه درصد افزايش و ميزان مصرف گازوييل 17 درصد كاهش يافته است. سيدناصر سجادي گفت: در 160 روز گذشته (اول فروردين تا هفتم شهريور ماه) به طور ميانگين روزانه 72 ميليون ليتر بنزين مصرف شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است. وي با بيان آنكه ميانگين مصرف بنزين در مدت مشابه سال گذشته 70 ميليون ليتر بوده است، افزود: ابتدا پيش‌بيني مي‌كرديم كه ميزان مصرف بنزين در سال جاري 5 درصد افزايش پيدا كندكه براساس آمار، تاكنون رشد سه درصدي را تجربه كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون